Gå til innhold

Min eks utnyttet min netflix -profil

Fremhevede innlegg

Skrevet
BeeKind skrev (7 timer siden):

Jeg tenker dette er en morsom historie om hvor frekke enkelte kan være, men ingen grunn til vippskrav eller å bli fornærmet 😊

Enig!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud gå videre med livet ditt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget et år etter at det ble slutt at eksen fremdeles brukte min Finn-konto til å legge ut annonser. Jeg byttet passord og gikk videre med livet mitt 😅 Sendte ikke noen melding engang. Om han fikk meldinger på annonsene sine svarte jeg med hans nr. Det falt meg lissom ikke inn engang at han ikke lagde seg en egen Finn-konto etter det ble slutt. Men for all del, det var mye annet han var rar på også, så dette føyde seg bare inn i rekken over artige historier 😅

Anonymkode: 0c01b...5b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vittig at han ikke hadde fortalt den nye dama si at han tyvlånte Netflix av exen 🤣 Hun var vel endelig så trygg på forholdet at hun tenkte det var fint å dele Netflix konto, og så var det ikke hans en gang 😆 

Jeg ville bare latt det være. Det kan bli en morsom historie en gang, og for alt du vet så har han bare fortsatt å være innlogget på din konto uten å tenke noe over det, fordi han ikke bruker Netflix aktivt. 

Takk for at du delte, TS. Jeg lo inni meg når jeg leste 😊

Anonymkode: 87802...09a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen grenser lenger for hvor enkelte snylter. Godt du har skiftet passord så de ikke lenger får tilgang. Men å sende krav kommer du ingen vei med. Det blir for mye styr å få det krevd inn.

En kompis av meg fikk beskjed fra den nye daten at om han valgte henne så valgte han også barna hans, og han måtte forvente å betale for ikke bare hun men også barna når tiden var inne for å introdusere de for han. Alenemor med 3 barn med 2 fedre. Det ble med den daten, selvfølgelig. 

Anonymkode: b02f1...bec

• Liker 1
Skrevet

Dette var frekt ja, men nå skal dere høre noe vel så frekt! Jeg datet en fyr i kort tid  og reagerte på profilnavnene inne på hans TV2 play, hvorpå han SKRØYT av at han bruker en kollega sin konto etter at den ble brukt på jobb en gang. Han bare: hun sa hun skulle bytte passord men gjorde det aldri, mens han smilte sleskt. Han har brukt kontoen hennes i over 2 år. Dette var i DNB.

Har aldri sett maken til menneske med så lav moral som han, og det var grunnen til at det ble kort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du er merkelig som reagerer så kraftig. Dette er helt utelukkende din egen feil og ansvar. KAnskje du brude ta det som læring, og sjekke passord og andre kontoer du kan ha delt gjennom tidene...

Anonymkode: 1a787...e0e

jeg synes denne tankegangen er så rar. hva med dem som faktisk er psykisk utviklingshemmet da, skal de bare tolerere alt mulig fordi de tross alt er dumme? da tar jeg utgangspunkt i en tankegang om at hvis man er dum og naiv, at man fortjener det. det legger jo opp til en kultur hvor det er greit å lure hverandre så lenge den andre er dum nok til å gå 5 på. 

Anonymkode: 346cb...59a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 17.16):

Hvorfor er dette et tema i vennegjengen egentlig? Må absolutt alt deles med hvermannsen, og er ikke du et selvstendig individ som kan ta egne avgjørelser? 

Her hadde jeg bare slettet deres profil, byttet passord og gått videre med livet mitt. Ikke rart det blir drama, når man skal sladre til alt og alle - og sende krasse meldinger.

Anonymkode: 66eff...32a

Hvermansen

Anonymkode: 86d56...3a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 17.06):

Jeg ble så sint så jeg sendte avgårde en krass melding til han og slettet profilene inne på netflix. 

Anonymkode: e7c53...54e

Du som eier abonnementet har full kontroll over dette selv. Dette kunne du ordnet før noen andre hadde lagt til enda en bruker på tvn hans.

Anonymkode: 6e3f1...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja dere fornekter dere ikke inne her på kg.

Jeg tenkte ikke over dette da det ble slutt. Fordi mamma døde rett etterpå. Da hadde jeg nok med det. Året etter ble jeg kreftsyk og hadde nok med det. Var aldri i mine tanker at han skulle snylte på meg... 

Men nå er alt ordnet og jeg har kun meg selv der inne. Han har fått krav og betalt. Så det betyr jo bare at han skjønner selv at det var galt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo gitt infoen helt frivillig. Betaler bare spotify selv, men har omtrent alle streamingtjenester gjennom andre.

Anonymkode: ab240...aa9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er det så sikkert at han tenkte over det? Og i alle fall ikke at ny kjæreste visste det? Om man er lagt inn på flere enheter i et abonnement der det er lov med flere enheter får man jo ikke noen varsler? Jeg og mannen og voksne barn bruker fortsatt samme netflix-abb - ingen blir stengt ute. Verre med viaplay, der må man innom ip-adressen til hoved-eier av og til - eller få engangskode.

Det sagt, det er vel varslet at netflix skal skjerpe inn.

Endret av Andrea59
Typo
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andrea59 skrev (3 timer siden):

Er det så sikkert at han tenkte over det? Og i alle fall ikke at ny kjæreste visste det? Om man er lagt inn på flere enheter i et abonnement der det er lov med flere enheter får man jo ikke noen varsler? Jeg og mannen og voksne barn bruker fortsatt samme netflix-abb - ingen blir stengt ute. Verre med viaplay, der må man innom ip-adressen til hoved-eier av og til - eller få engangskode.

Det sagt, det er vel varslet at netflix skal skjerpe inn.

tro meg han tenkte over det... han var sånn gjennom forholdet vårt og. så han visste veldig godt hva han drev med.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

tro meg han tenkte over det... han var sånn gjennom forholdet vårt og. så han visste veldig godt hva han drev med.  

usjarmerende. 

Anonymkode: 346cb...59a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 17.16):

Hvorfor er dette et tema i vennegjengen egentlig? Må absolutt alt deles med hvermannsen, og er ikke du et selvstendig individ som kan ta egne avgjørelser? 

Her hadde jeg bare slettet deres profil, byttet passord og gått videre med livet mitt. Ikke rart det blir drama, når man skal sladre til alt og alle - og sende krasse meldinger.

Anonymkode: 66eff...32a

Dette…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt melding til eksen eller fortalt dette til venner, hadde bare endret passord.

Anonymkode: a6d14...b19

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 17.06):

I dag oppdaget jeg at det var en ekstra profil inne på min netflix konto 

Jeg bruker Netflix i rykk og napp..Tenker ikke alltid over hva som står under min profil. For ca fire år siden datet jeg en fyr som fikk tilgang til min netflix og sin egen profil. Da vi gjorde det slutt sa han at han ikke hadde brukt den så mye, og jeg tenkte ikke mer over det. 

Og ja, jeg vet jeg burde sjekka før...🙈

Vel, i dag ser jeg da at det står et damenavn på den ene profilen, og jeg tenker hæ, hvem er det?? Og så skjønner jeg.. det er nye dama til eksen.. og når jeg går inn på netflix og sjekker kontoer så har hun jammen meg laget en konto til sønnen sin og 😳. Hvilken frekkhet!!  Jeg ble så sint så jeg sendte avgårde en krass melding til han og slettet profilene inne på netflix. Laget nytt passord, så nå er alt ok. 

Eneste jeg burde gjort var å sjekke visningshistorikk på dem før jeg slettet. Men ærlig talt , hva folk får seg til å gjøre 😆

Så nå er debatten i vennegjengen; vippskrav eller ei ? 😅

Tror det går an å endre hans profil til barneprofil? Eller har han tilgang til å lage og endre din profil innpå der? Da kan du isåfall bytte passord

Skrevet

Enig i at det er frekt, men det er bare din feil at han fikk mulighet til å gjøre det.

Slapp av, du har ikke betalt mer enn du uansett ville gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...