AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Jeg er forvirret og usikker på økonomi nå, og har sett på sparemål. Hva er vanlig å ha i nettoformue ved ulike aldersgrupper her i landet? Formue - gjeld. I den anledningen har Gemini fortalt meg at jeg allerede er kjemperik, top 5 %. Dette er jo veldig flott, og jeg tar meg i å se etter feriebolig på Tahiti og Fiji. Top 5% i Norges rikeste land kan jo det. Men jeg tror egentlig ai har vært i overkant positiv. Hva er vanlig? Og hva tror du top 5% egentlig er? Anonymkode: acd9d...435
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Topp 5% er du iallefall ikke. Anonymkode: 2ec66...8b8
Hololo Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai hva som er vanlig variere nok voldsomt, Median formue ved 40år ligger rundt 2mill, mye av det bundet i bolig. Topp 1% er de virkelig rike og har rundt 20% av nettoformuen i Norge. Top 10% har ca halvparten av formuen i Norge. Hentet denne fra chatgpt med hva som er topp 5% i de vært 10år: Alder Ca. nettoformue for topp 5 % 20–29 år 2–4 mill kr 30–39 år 5–8 mill kr 40–49 år 8–15 mill kr 50–59 år 12–20 mill kr 60–69 år 15–25 mill kr 70+ 15–30+ mill kr
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er forvirret og usikker på økonomi nå, og har sett på sparemål. Hva er vanlig å ha i nettoformue ved ulike aldersgrupper her i landet? Formue - gjeld. I den anledningen har Gemini fortalt meg at jeg allerede er kjemperik, top 5 %. Dette er jo veldig flott, og jeg tar meg i å se etter feriebolig på Tahiti og Fiji. Top 5% i Norges rikeste land kan jo det. Men jeg tror egentlig ai har vært i overkant positiv. Hva er vanlig? Og hva tror du top 5% egentlig er? Anonymkode: acd9d...435 Hva er alderen din og formuen din da? Anonymkode: 2a23d...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Snart 50. 2 mill i eiendom 500 000 i crypto. Anonymkode: cc0e6...415
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snart 50. 2 mill i eiendom 500 000 i crypto. Anonymkode: cc0e6...415 Ingen gjeld? Hva har du i ren formue uten gjeld? 2,5 M? Og du eier gjeldsfri bolig? Anonymkode: 2a23d...ee8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg er forvirret og usikker på økonomi nå, og har sett på sparemål. Hva er vanlig å ha i nettoformue ved ulike aldersgrupper her i landet? Formue - gjeld. I den anledningen har Gemini fortalt meg at jeg allerede er kjemperik, top 5 %. Dette er jo veldig flott, og jeg tar meg i å se etter feriebolig på Tahiti og Fiji. Top 5% i Norges rikeste land kan jo det. Men jeg tror egentlig ai har vært i overkant positiv. Hva er vanlig? Og hva tror du top 5% egentlig er? Anonymkode: acd9d...435 Hvis du er topp 5% tenker jeg det ville være mer naturlig å ta dette spørsmålet med den økonomiske rådgiveren det lønner seg at du ansetter for å virkelig få fart på forvaltningen av midler og sikre at alle papirene er i orden. Les: Hvis du har såpass mange millioner på bok bør du sikre at du har vanntett og skuddsikkert testamente, og ja i det hele tatt. Jeg ville prioritert å ta noen juridiske runder før jeg kjøpte eiendom her og der. Det er mulig KI hadde litt raus fredagsmodus. Anonymkode: 7c3c2...20c
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er topp 5% tenker jeg det ville være mer naturlig å ta dette spørsmålet med den økonomiske rådgiveren det lønner seg at du ansetter for å virkelig få fart på forvaltningen av midler og sikre at alle papirene er i orden. Les: Hvis du har såpass mange millioner på bok bør du sikre at du har vanntett og skuddsikkert testamente, og ja i det hele tatt. Jeg ville prioritert å ta noen juridiske runder før jeg kjøpte eiendom her og der. Det er mulig KI hadde litt raus fredagsmodus. Anonymkode: 7c3c2...20c 2,5M er grei formue som 50 åring om det står til rent forbruk. Spørsmålet er jo hvor mye boligen er verdt og om det er mye gjeld i bildet. Til sammenligning så har forloveden min er leilighet til 15M, gjeldfri, han vil selge nå. Og vi eier hus sammen. I tillegg tjener han nærmere 1.6M i året. Han har litt gjeld på huset vårt, men det frigjøres når han selger leiligheten. Anonymkode: 2a23d...ee8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 2,5M er grei formue som 50 åring om det står til rent forbruk. Spørsmålet er jo hvor mye boligen er verdt og om det er mye gjeld i bildet. Til sammenligning så har forloveden min er leilighet til 15M, gjeldfri, han vil selge nå. Og vi eier hus sammen. I tillegg tjener han nærmere 1.6M i året. Han har litt gjeld på huset vårt, men det frigjøres når han selger leiligheten. Anonymkode: 2a23d...ee8 Og han er 50 btw. Anonymkode: 2a23d...ee8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai K58, ufør de siste årene. Eier 50% av nedbetalt enebolig verdt 5 mill Jeg har helt ny bil uten lån Jeg har 2 mill i banken (arv) Ble skilt da jeg var litt over 30. Hadde noen år med elendig økonomi da, og eide ikke bolig etter skilsmissen. Anonymkode: 79423...c45
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er alderen din og formuen din da? Anonymkode: 2a23d...ee8 39, 7-8 mill kr Anonymkode: acd9d...435
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du er topp 5% tenker jeg det ville være mer naturlig å ta dette spørsmålet med den økonomiske rådgiveren det lønner seg at du ansetter for å virkelig få fart på forvaltningen av midler og sikre at alle papirene er i orden. Les: Hvis du har såpass mange millioner på bok bør du sikre at du har vanntett og skuddsikkert testamente, og ja i det hele tatt. Jeg ville prioritert å ta noen juridiske runder før jeg kjøpte eiendom her og der. Det er mulig KI hadde litt raus fredagsmodus. Anonymkode: 7c3c2...20c Absolutt raus ja, og det var sagt med en smule sarkasme, mulig det ikke kom frem. det er gjerne ett uttrykk i enda større grad hvordan hoppet fra «5%» til 1 % er. Anonymkode: acd9d...435
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (53 minutter siden): 39, 7-8 mill kr Anonymkode: acd9d...435 Da er du ikke akkurat snart 50 da 😅 Men 7-8 M, nedbetalt bolig og null gjeld er jo veldig bra da. Anonymkode: 2a23d...ee8
Hololo Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er du ikke akkurat snart 50 da 😅 Men 7-8 M, nedbetalt bolig og null gjeld er jo veldig bra da. Anonymkode: 2a23d...ee8 viss du henviser til det innlegget oppføre så var det ikke TS som skrev det.
Hololo Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): 39, 7-8 mill kr Anonymkode: acd9d...435 Du ligger iallfall bedre an en ganske mange, er det kun din formue?(Altså deler ikke med noe samboer/ektefelle) regne og med mye kanskje er bundet opp i bolig?
AnonymBruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai Vi er helt vanlige folk. Jeg fikk ikke første faste jobb før jeg var 35 år, og har tjent dårlig frem til de siste årene Likvel så har vi (jeg og min mann) 10 mill i formue ink nedbetalt del av bolig og fond 41 år Så havnet utenfor lista. Anonymkode: a2931...87f
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai Hololo skrev (2 timer siden): viss du henviser til det innlegget oppføre så var det ikke TS som skrev det. Har samme AB kode da.... AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er forvirret og usikker på økonomi nå, og har sett på sparemål. Hva er vanlig å ha i nettoformue ved ulike aldersgrupper her i landet? Formue - gjeld. I den anledningen har Gemini fortalt meg at jeg allerede er kjemperik, top 5 %. Dette er jo veldig flott, og jeg tar meg i å se etter feriebolig på Tahiti og Fiji. Top 5% i Norges rikeste land kan jo det. Men jeg tror egentlig ai har vært i overkant positiv. Hva er vanlig? Og hva tror du top 5% egentlig er? Anonymkode: acd9d...435 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 39, 7-8 mill kr Anonymkode: acd9d...435 Anonymkode: 2a23d...ee8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har samme AB kode da.... Anonymkode: 2a23d...ee8 Riktig, jeg er ts Anonymkode: acd9d...435
AnonymBruker Skrevet 15. mai #19 Skrevet 15. mai Hololo skrev (3 timer siden): Du ligger iallfall bedre an en ganske mange, er det kun din formue?(Altså deler ikke med noe samboer/ektefelle) regne og med mye kanskje er bundet opp i bolig? Mye er bundet opp i bolig ja, og ikke delt. Anonymkode: acd9d...435
AnonymBruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai 50, enslig, har netto 8,5M, halvparten er dog arvet. Hadde 300k i 2019, så det er mulig å bygge seg opp på under median lønn, kjøp/ salg av bolig og fornuftig økonomi når en er motivert! Livet var mye gøyere før, 🛬🏙️🌴🏄♂️ det er ikke til å legge skjul på, men alt til sin tid. Anonymkode: 6adc9...a40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå