Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en "gammel" student og har aldri brukt chatgpt osv før nå når jeg skal levere bachelor. Har intervjuet 6 personer og brukte chatgtp til å sortere rådataene. Jeg limte inn alt og ba den strukturere det i fem kategorier jeg promptet. Har i ettertid brukt 2-3t på å ytterligere sortere og renskrive språket til mitt språk. Så slo det meg om dette er juks? Syns "alle" på studiet bruker KI, men er usikker på hva de faktisk bruker det til. Hele teoridelen er skrevet av meg med ekte kilder, bøker og vitenskapelige artikler (har lest at KI ofte kan gå på en smell der). Retningslinjene til skolen skriver at det kan brukes til språkvask, skal jeg da tolke at å bruke den til struktur ikke er lov? Hvordan bruker dere det ifht bachelor / master? 

Anonymkode: e01ce...339

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt rådata fra intervju inn i ChatGPT? Har du sjekket hva dere har lov til å bruke AI til på universitetet, ut fra personvernhensyn? Hos oss er dette IKKE lov. 
Å bruke KI til å gjøre analysene for seg er uansett noe HELT annet enn språkvask, så også det tror jeg du er på tynn is. 

Anonymkode: 42ff1...1ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har du lagt rådata fra intervju inn i ChatGPT? Har du sjekket hva dere har lov til å bruke AI til på universitetet, ut fra personvernhensyn? Hos oss er dette IKKE lov. 
Å bruke KI til å gjøre analysene for seg er uansett noe HELT annet enn språkvask, så også det tror jeg du er på tynn is. 

Alt er helt anonymisert med I1 (informant 1) og det er ikke sensitiv informasjon :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alt er helt anonymisert med I1 (informant 1) og det er ikke sensitiv informasjon :) 

Men har du sjekket med universitetets retningslinjer at dette er lov?