AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Sønnen er russ neste år. Han har ikke vært interessant i å være med på russebuss. Men så har en og en fra hans russegruppe gått over til å bli med. Så nå er han redd at han blir utenfor en gruppe. Så han vil også være med. Har skaffet seg jobb og tjener penger. Men han er under 18 år. Det betyr at da må jeg signere kontrakten og stå til ansvar økonomisk. Jeg tror nok at bussen blir mye mer kostbar enn de regner med. Hva hadde du gjort? Hadde du signert kontrakt på dette? Anonymkode: 526ec...095
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Jeg har lyst til å si: Lær ham å tørre å stå imot presset og å stå stødig seg selv. Det kommer han til å være stolt av. Men så skjønner jeg at det er ganske voldsomme krefter i sving og at det føles nødvendig hvis alle kompisene blir med på buss. Jeg blir så rasende hver gang jeg hører snakk om russebuss. Selv russegruppe er så unødvendig ekskluderende! Er det sånn at alle kompisene skal på buss eller er det fortsatt noen som ikke skal? Jeg hadde neppe signert noen slik kontrakt og stått økonomisk ansvarlig for min sønn når han blir russ, men nå er dette mange år frem i tid så jeg vet jo ikke. Anonymkode: 3bb9a...0cf
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Nei, jeg signerer ingen kontrakt. Jeg er motstander av russebusser. Det er vanvittige summer som går med til dette, som kunne vært brukt mer fornuftig. Det er mer og mer vanlig å være vandrerruss, det står mer respekt av de som velger å hoppe ut av saueflokken og stå for sin egen mening. Anonymkode: f6a4e...be1
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #4 Skrevet 56 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har lyst til å si: Lær ham å tørre å stå imot presset og å stå stødig seg selv. Det kommer han til å være stolt av. Men så skjønner jeg at det er ganske voldsomme krefter i sving og at det føles nødvendig hvis alle kompisene blir med på buss. Jeg blir så rasende hver gang jeg hører snakk om russebuss. Selv russegruppe er så unødvendig ekskluderende! Er det sånn at alle kompisene skal på buss eller er det fortsatt noen som ikke skal? Jeg hadde neppe signert noen slik kontrakt og stått økonomisk ansvarlig for min sønn når han blir russ, men nå er dette mange år frem i tid så jeg vet jo ikke. Anonymkode: 3bb9a...0cf Jeg er usikker på om alle skal. Jeg kjenner ikke alle guttene eller foreldrene da de er gutter fra forskjellige klasser på skolen Skal prøve å få tak i de foreldrene jeg kjenner og kanskje lage en gruppe som vi kan kommunisere i Anonymkode: 526ec...095
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #5 Skrevet 54 minutter siden Det hadde jeg aldri gjort. Jeg hadde forklart at jeg ikke kan risikere å bli gjeldsslave for en russebuss. Anonymkode: b3515...586
AnonymBruker Skrevet 54 minutter siden #6 Skrevet 54 minutter siden Nei, jeg hadde ikke signert noe kontrakt for noe så meningsløst. Jeg forstår at det oppleves som noe stort for ungdommene, men vi foreldre trenger ikke bidra til dette stigmaet denne trenden skaper. Anonymkode: a07e4...acf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå