AnonymBruker Skrevet 13. mai #1 Skrevet 13. mai Funker det eller blir det for pompøst? Hva hvis man har Hamlet som eneste fornavn, ingen mellomnavn og har et internasjonalt etternavn som klinger kort og greit (type Meyer, Berg, Smith etc.) Anonymkode: 9ba32...310
AnonymBruker Skrevet 13. mai #2 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Funker det eller blir det for pompøst? Hva hvis man har Hamlet som eneste fornavn, ingen mellomnavn og har et internasjonalt etternavn som klinger kort og greit (type Meyer, Berg, Smith etc.) Anonymkode: 9ba32...310 Få deg heller en hund eller katt med det navnet. Anonymkode: fc571...d05 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai #3 Skrevet 13. mai Definitivt pompøst. Men det sklir jo rett inn i trenden med zpezielle navn hos de ressurssvake. Anonymkode: 48deb...a74 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai Jeg symes det passer på et marsvin. Navnet er pretensiøst og vil sannsynligvis være til ulempe for barnet. Så dropp det. Anonymkode: ab331...e4a
Daria Skrevet 13. mai #5 Skrevet 13. mai Stakkars barn... Jeg skjønner ikke poenget med å velge et navn som så mange har én åpenbart assosiasjon til og som er så spesielt at det vil bli kommentert støtt og stadig, med mindre man har et uttalt mål om å gjøre livet litt ekstra kjipt for ungen. Et navn er en bruksgjenstand den som bærer det må forholde seg til hele livet, det er ikke pynt foreldrene setter på spedbarnet for å tilfredsstille sitt eget behov for å skille seg ut.
Kygos Skrevet 13. mai #6 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Funker det eller blir det for pompøst? Hva hvis man har Hamlet som eneste fornavn, ingen mellomnavn og har et internasjonalt etternavn som klinger kort og greit (type Meyer, Berg, Smith etc.) Anonymkode: 9ba32...310 Det skriker foreldre som vil markere noe med/for barnet sitt. 1
piggrokken Skrevet 13. mai #7 Skrevet 13. mai Noe er galt i det danske riket... Er ikke Hamlet ment å være ond? Lenge siden jeg leste Shakespeare, men mener å huske at det er han som dør sist. Om du vil gå for Shakespeare, prøv noe som virkelig er obskurt, Sykoraks fra Stormen til jente eller Florisel fra et vintereventyr til gutt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai #8 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Funker det eller blir det for pompøst? Hva hvis man har Hamlet som eneste fornavn, ingen mellomnavn og har et internasjonalt etternavn som klinger kort og greit (type Meyer, Berg, Smith etc.) Anonymkode: 9ba32...310 Trur kanskje eit slikt fornavn vitner mest om at foreldra ikkje kan sin Shakespeare... Anonymkode: 1fb88...c3e 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #9 Skrevet 14. mai Egentlig litt kult, for det klinger egentlig fint. Men det hadde vært veldig rart å gi det navnet til en baby. Anonymkode: a4aa1...4a8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vidkun er finere Anonymkode: f4a2e...9cb Absolutt ikke. Da fremstår både du og ungen som nynazister. Anonymkode: dca52...ad4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Hva med Herodes eller Judas? Anonymkode: 11edc...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai Da jeg leste Hamlet nå i tråden trodde jeg det handlet om at noen hadde «hamlet opp» med noen. For Guds skyld, velg et normalt navn! Anonymkode: df5b8...3c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hakket bedre enn Cæsar 😅 Anonymkode: de72a...134 Det vil jeg ikke si. Jeg kjenner flere med det navnet, og de er ikke småbarn. Synes ikke Hamlet er spesielt fint, og ser at det er lite brukt både i Norge og Sverige, har ikke sjekket opp for Danmark men kan ikke tenke meg at så mange dansker som heter det heller. Anonymkode: 969f9...c67
AnonymBruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Absolutt ikke. Da fremstår både du og ungen som nynazister. Anonymkode: dca52...ad4 Synes også at Vidkun er et kjempefint navn. Og jeg er ingen nynazist. Anonymkode: ce622...64d 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes også at Vidkun er et kjempefint navn. Og jeg er ingen nynazist. Anonymkode: ce622...64d Ikke jeg heller. Og det var sarkastisk ment. Men ja, selve navnet er veldig fint, selv om det aldri kan brukes igjen. Anonymkode: f4a2e...9cb
AnonymBruker Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ikke jeg heller. Og det var sarkastisk ment. Men ja, selve navnet er veldig fint, selv om det aldri kan brukes igjen. Anonymkode: f4a2e...9cb Så klart det kan brukes. Hvorfor skulle det ikke kunne brukes? Fint navn, ja, men jeg foretrekker stavemåten Vidkunn Anonymkode: bd214...c19
AnonymBruker Skrevet 15. mai #19 Skrevet 15. mai Ofelia er jo blitt populært, så hvorfor ikke 🤷♀️ Anonymkode: f9a3f...c5c
AnonymBruker Skrevet 15. mai #20 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så klart det kan brukes. Hvorfor skulle det ikke kunne brukes? Fint navn, ja, men jeg foretrekker stavemåten Vidkunn Anonymkode: bd214...c19 Det kan ikke brukes. Om du vil at andre skal forbinde deg med en forræder kan du endre navn selv, å gi det til ett barn er slemt Anonymkode: e64e2...be1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå