Gjest care Skrevet 29. november 2002 #41 Del Skrevet 29. november 2002 Dette er en typisk jenteting. Her føder en voksen dame endel barn og vi begynner å fordømme henne. ER det noen her som ofrere en tanke til alle de menn skal slenger rundt seg med sæd og befruktere kreti og peti. Hvorfor er det ingen som fordømmer dem. Hvorfor er det så typisk for oss jenter å fordømme vårt eget kjønn. Når det gjelder denne saken, så vil jeg tro at både skole og barnevern er klar over og kjent med fakta i saken. Spekulasjoner fra vår side om denne aktuelle familien er en lavmålsdebatt. Men det er helt greit å føre en debatt om hvorvidt det er ok å føde så mange barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #42 Del Skrevet 29. november 2002 Care; dette har virkelig ikke noe med kjønn å gjøre.. jeg synes ikke noe om menn som flakser rundt å får mange barn.. det er det vel ingen som gjør (annet en de stakkarene som får barna med dem, da) jeg mener likevel dette er EKSTREMT! jo, da.. de klarer det jo.. men det vil vel ikke si det samme som at det er et eksempel til etterfølgelese? jeg vil i alle fall ikke råde noen til å få mer enn tre barn.. - det synes nemlig jeg er en dååårlig ide.. selv skal jeg ha max to.. om noen.. vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 29. november 2002 Forfatter #43 Del Skrevet 29. november 2002 Gjest skrev: jeg vil i alle fall ikke råde noen til å få mer enn tre barn.. - det synes nemlig jeg er en dååårlig ide.. Det er greit at du ikke vil ha fler, men hvorfor er det en dårlig ide at andre mennesker får mer enn tre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 3. desember 2002 #44 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg trodde at Smiths Venner var fanklubben til Anna Nicole Hilsen Trille, "litt uten om normal"-mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 6. desember 2002 #45 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg trodde at Smiths Venner var fanklubben til Anna Nicole Hilsen Trille, "litt uten om normal"-mamma Men helt alvorlig; skikkelig som noen sliter med sneversynthet! Må bare nevne at jeg kjenner til to familier med henholdsvis 12 og 16 barn. Ingen av de er Smiths Venner (gjett om de får det spm 1000vis av ganger!), og ingen er religiøse eller er med i sekter osv. De vil rett og slett bare få barn som det kom. Jeg vil si de barna er kjempeheldige! De har et skikkelig godt familieforhold, sterke bånd, alltid mange å leke med, de hadde alltid masse humor og masse hjerterom. Jeg vil si de er de sunneste, mest sympatiske og ikke minst empatiske (og morsomste!) menneskene jeg har møtt i hele liv. Jeg misunner de som har vokst opp i storfamilie, selv om jeg er glad i familien min og kunne ikke tenkt å byttet de ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 6. desember 2002 #46 Del Skrevet 6. desember 2002 Kjære meg, hvor utrolig fordømmende går det an å bli? Og litt feil i faktaene er det også. Å si at storfamilier var vanlig bare helt tilbake på 1800-tallet blir litt teit når p-pillene kom på 1960-tallet hva? Og det er da måte på når man skal trekke inn barnevernet. Dere gikk visst glipp av det med at de eldre søsknene var flinke til å hjelpe til med de mindre. Er du 18 år, så er det en hel del du klarer å få lært en femårig bror eller søster. De har nok mye bedre samholdsfølelse i familien, for ikke å snakke om modenhet og ansvarsfølelse. Tror ikke mor aksepterer å gå og plukke opp sokker over hele huset etter ungene sine der. Og det er det forbandet mange mødre som gjør idag, og så overleverer praktungen til en kvinne som får jobben med å rette opp! Jeg tror de barna har det like bra om ikke bedre enn andre barn. Tenk deg, alltid noen å leke med. Mamma kommer fra en familie med 10 barn, og de hadde det helt strålende. Enda var bestefar mye borte på arbeid i lengre perioder! Den dag idag er søstrene hennes beste venner. Og deres barneantall var helt normalt da. Selv vil jeg ikke gjøre det etter henne, men jeg synes dere kan vise litt mer vidsyn for andres valg. Enebarn er jo holdt for å være dødskjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 6. desember 2002 #47 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg......Jeg blir vel beskyldt for aa vaere fordommende!! Men la gaa: Jeg synes det er veldig unodvendig aa faa 16 egne barn. Naar man tenker paa at det er SAA ALT FOR mange barn- i Norge og resten av verden- som ikke har foreldre eller et hjem. Vil noen har saa mange barn, hva med aa faa noen selv, og saa adoptere resten??? Det ville iallfall jeg gjort. Paa den maaten kan man ha mange barn, og samtidig gjore en veldig positiv ting-- nemlig aa gi ett eller flere hjemlose barn et nytt og godt hjem. Synes vi mennesker har en "plikt" til aa ta oss av de barna som allerede finnes her paa kloden, for vi begynner med en slik "stor-produksjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå