Gå til innhold

Lilleprinsen & hverdagen!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen hjertlig takk for alle gratulasjoner og lykkeønskninger! :klem:

Dagen i går gikk i ett, dagen i dag like så... Solen har strålet fra skyfri himmel og jeg, Vibeke (venninne og fadder) og mamma har travet rundt i byen og bare nytt sommeren, før jeg måtte kjøre mamma til toget og Vibeke til flyplassen! ;)

Første gangen jeg virkelig har hatt tid til å sette meg ned i dag, men nå er jeg så trøtt at jeg veldig snart kryper under dyna. La akkurat min store lillegutt i sengen sin og gleder meg til å sove godt selv... :Nikke:

I går var vi i kirken rett før kl. 11 og tok plass i eget dåpsrom der vi stelte Jacob, jeg ga han litt mat og han fikk på seg finstasen. Han ble såååå fiiiiiiin atte! :elsker: Så kom det en kateket og hentet oss og de tre andre dåpsbarna. Vi gikk alle sammen inn til dåpssalmen "Det skjer et under i verden" og det var liksom så rart å spankulere stolt opp kirkegulvet igjen, for første gang siden bryllupet...denne gangen med vårt lille kjærlighetsbarn på pappas arm! :hjerte:

Så innledet presten det hele med noen vers før han tok et og et dåpsbarn med familie opp til døpefonten. Vi var sistemann ut...og det var så morsomt, for når selve seremonien var over løftet presten alle barna en etter en opp for hele forsamlingen og sa: "Dette er xxx. Nå er h*n tatt imot av Gud, døpt og blitt et av Guds mange barn. Be for h*n og ønsk h*n lykke til på veien gjennom livet etc etc.". Jeg tuller ikke når det gikk flere betatte sukk gjennom hele forsamlingen når han sist løftet opp Jacob´en vår! Skikkelig sånn "Åhhhhh", "Næmmen", "Så nyyyydelig"... :hjerter_rundt:

Stolt mor ja! :sjarmor:

Så, på et blunk, var seremonien og gudstjenesten over og vi gikk ut for å ta bilder med "den private fotografen vår"! :) Tror det ble kjempemange flotte bilder som jeg gleder meg til å få se! :hoppe:

Etterpå dro vi hjemom en tur for å gi Jacob litt mat og lage salat, før vi dro til svigermor der alle gjestene ventet. Serverte deilig Biff Stroganoff gryterett med ris, salat og baguetter til. Kaker, is og snacks til dessert - alle var kjempefornøyde. Det var skikkelig sommer ute og vi storkoste oss med et dåpsbarn som smilte hele dagen lang... Ble litt grinete mot slutten av dagen, men da var han naturlig nok så sliten og varm at det skulle bare mangle. Like før jeg kovnet fullstendig selv også; ble ikke så seint i går nei! :grine2:

Tok mange bilder, men jeg får ikke lagt de ut her enda. Klarte selvsagt å glemme kabelen til kameraet vårt i Oslo, så det får vente til over St.Hans...med mindre jeg finner en annen smart måte å overføre på! :roll::sjenert:

Uansett ble det en strålende flott dag i går, for både store og små!

Som jeg føler jeg har sagt utallige ganger den siste tiden - jeg kommer sterkere tilbake!!! LOVER!!! Aller først må bare hverdagen innhente meg igjen, så jeg kommer i gjenge. Må få vasket hus og avklaring i hva som evt. feiler pappa´n min før jeg klarer å slappe av og komme tilbake til normalen...

:vinke:

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpe sånn dings man putter minnebrikken inni

så kan du overføre bilder uten kablen..

vi har det på våres (da vi har mistet kablen vår)

Høres ut som en flott dåpsdag dere hadde

gleder meg til bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere hadde en kjempefin dag på søndag! :klem: Gleder meg til bilder jeg også! Og til du er tilbake her igjen for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en perfekt dag!! (tenker med gru tilbake på min datters dåpsdag for snart 5 år siden...)

Blir kjekt å se bilder..

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at dagen var bra! :tommelsmil:

Håper du finner en måte å overføre bildene på, for de vil jeg veldig gjerne se!

Ha en nydelig dag vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Høres ut som en kjempefin dag både søndag og mandag.

Syns også det er en morsom praksis å løfte opp barna som blir døpt slik at alle får se. Det samme gjør de på Elverum der broren min har døpt begge sine. Daniel skrek så fælt i kirken så da presten skulle løfte han så sa han: "Og nå skal dere også få SE Daniel." Også lo mange. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Hihi, jeg har også vært i dåp i Elverum der de løftet opp dåpsbarnet "vårt". Han var så stor og tung at presten uffet seg da han skulle holde han høyt oppe :ler:

Som vanlig herlige bilder av Jacoben :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått dåpsdag! Hørtes ut som en herlig dag for alle parter!

Jeg har også vært i dåp der presten løftet opp barnet til slutt,syns det var en kjempefin ting å gjøre for da får jo alle sett ordentlig på h*n!

Bare kos deg å ha ferie du nå! Vi venter på deg til du kommer ;)

Jacoben er forresten fortsatt skikkelig go og søt! Og du er flink til å ta bilder!De er så klare og fine!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Fine bilder av Jacob. :hjerte:

Men kan du ikke få moren din til å sende den kabelen i posten til deg da??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av Jacob. :hjerte:

Men kan du ikke få moren din til å sende den kabelen i posten til deg da??? :klø:

Det er allerede gjort! :tommel: Ble sendt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bilder!

Spesielt det i badebalja..

så litt oppgitt ut.. "er jeg ikke ferdig snart da.. " :ler:

nydlig han gutten din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...