Gå til innhold

Lilleprinsen & hverdagen!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Hei på deg!!!

Gratulerer med 4 uker som mamma :gratulerer: Og gratulerer Jacob Alexander med 4ukers-dagen :gratulerer:

Håper du har hatt en fantastisk dag med mann og baby

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wasabi

Gratulerer med burdagen til Jacob og 4 ukers-dagen som mamma, TT! Virker du dere greier dere helt fantastisk bra, jeg gleder meg sånn til jeg er der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:gratulerer: Grattis med 4 uker, Jacob og mamma!

Tida bare raaaser avgårde, det er helt villt. Håper dere nyter vårsola,alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :gratulerer: Tiden går jammen fort! Håper dere får minst fem deilige timer med sammenhengende søvn i natt også! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJÆRE TEDDY TORIA OG SØNDAGSENGEL,

Peony, MammaSarius og jeg møttes i dag til en laaaang lunsj. Vi er skjønt enige om at guttene deres er utrolig nydelige... :hjerter_rundt:

Ikke mange babiser er fullt så vakre når de er så små, men deres er det :Nikke: Så oppvakte med store nysgjerrige øyne.

Ville bare dere skulle vite det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4 uker! :hoppe:

Jammen har tida gått fort! Kjempebra at dere sov hele natta. Håper det fortsetter sånn! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi stolte av lilleprinsen vår altså! :Nikke:

I natt har han for første gang sovet hele natten i egen seng på eget rom! :overrasket::hjerte:

Flinke gutten vår!!! :klappe:

Til nå har vi hatt han i stor bag på gulvet ved siden av sengen vår på soverommet, han har også sovet i denne bagen på dagtid. Men etterhvert som han vokser er det jo viktig å få noen gode rutiner, og etter at jeg leste flere steder at barnet burde sove på et sted om natten og et annet på dagtid, fant vi ut at vi ikke ville ha han i bagen både dag og natt. Begynte så smått med å legge han i sengen sin på dagtid for at han skulle venne seg til den og bli kjent med den; så lå han der med underholdning fra en uro og bare kikket rundt seg. Etter et par dager sov han litt, men det var veldig lite... Men natt til i går la jeg han i sengen etter en ammestund på nattestid der han sovnet fra puppen. Han sov bare i en times tid, men det var i allefall en start! :) Så, i natt la vi han der helt fra begynnelsen av etter at han hadde sovnet ved puppen; og da sov han først i 4.5 timer, før jeg ammet og la han tilbake i sengen sin igjen. Da sov han videre i et par timer til før han igjen ville ha mat...og da jeg nok en gang la han tilbake, denne gangen lys våken, sovnet han til slutt helt av seg selv også!

LYKKE!!!

:hoppe:

Det er altså ikke bare første gangen han sover en helt natt på eget rom, men det er også første gangen vi har opplevd at han klarer å sovne helt av seg selv; uten skrik og skrål! :tommel:

Til nå har vi måttet bysse han i søvn, la han sovne ved puppen eller på brystet osv. Men det trengte vi altså ikke i natt! Så herlig!!! :danse:

Gikk og la meg igjen selv når jeg hadde puttet han i sengen og lå jo bare der og ventet på at han skulle beygnne å gråte skikkelig, men nei da - han bare lå og pludret så fint atte. Kom et par små stykkvise hyl, men så pludret han videre...ikke noe å løpe inn til han for! Han sovnet til slutt! Guri, så deilig det var! :)

*stolt*

Er han ikke flink da?

:sjarmor:

Har jo ingen kjempestore forhåpninger om at det nødvendigvis skal gå like greit natten som kommer, men det er i allefall en begynnelse! Og det var faktisk veldig kjekt å ha han på eget rom, for jeg sov mye bedre...mannen sov mye bedre, og jeg tror nok også at Jacob sov godt! Jeg ble ikke liggende å høre på alle lydene som kommer fra han eller høre etter og sjekke om han puster eller ikke. Kommer det noen "viktige" lyder hører jeg det jo gjennom Baby Callen, og det er jo det viktigste! Skjønt! :D

gallery_7814_142_221850.jpg

...og i morgen er han ikke bare fire uker, men en heeeel MÅNED gammel!

:hjerter_rundt:

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stoltTantePeony* :)

Så flink Jacob har vært! :klappe: Deilig for mor å få noen timers sammenhengende søvn, tenker jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jakob med 4-vekers dagen!

Vi forstår deg så godt at du ikkje har tid til KG, er jo kjempetravelt å få ein liten ein!  Synes svart-kvitt bileta du tok var kjempefine, tar du dei med digitalt kamera?  Er det nokre av bileta du har lagt ut du skal bruke som takkebilete?

Er så kjekt å sjå bilete av den nydelige guten din!

Kos deg vidare med Jakob, ikkje rart du er hekta! Han er så nyyyyydelig!

Tuuusen takk! :kyss:

Bildene er tatt med digitalt kamera ja og redigert til s/h med bl.a Picasa - et program du kan laste ned gratis via google/gmail! :)

Vi har bestilt takkekort for gaver vi fikk til fødselen og har da valgt dette bildet; i farger! Har et annet veldig fint bilde av han også, men det skal vi bruke på dåpsinvitasjonene! :Nikke:

(Bildene er slettet...)

Sikkert ikke bare jeg som synes de 4 ukene har gått mye raskere enn de 4 siste ukene før fødselen

:grine2:

Nei, det har du nok VELDIG rett i!!!

4 uker allerede?? Hvor blir tiden av da?? Det sies jo at det er på barna man ser at tiden går, så stemmer nok kanskje det ja

Ikke rart du er hekta på Jacob nei, han er jo bare sååå vakker...

Krysser fingerne for at han sover 5 timer og gjerne mer i strekk i natt også da

Ha en fortsatt fin kveld

Tiden eksisterer ikke lenger; eller...den eksisterer, men jeg står stille mens alt annet bare flyr forbi og fra meg! :sjenert:

Grattis med 4 uker, Jacob og mamma!

Tida bare raaaser avgårde, det er helt villt. Håper dere nyter vårsola,alle tre!

Ja, som nevnt over her så flyr tiden fra meg... Men jeg koser meg jo med den lille da; enda det er litt skummelt at han vokser så fort! :overrasket:

KJÆRE TEDDY TORIA OG SØNDAGSENGEL,

Peony, MammaSarius og jeg møttes i dag til en laaaang lunsj.  Vi er skjønt enige om at guttene deres er utrolig nydelige... :hjerter_rundt:

Ikke mange babiser er fullt så vakre når de er så små, men deres er det  :Nikke:  Så oppvakte med store nysgjerrige øyne.

Ville bare dere skulle vite det... :sjenert:

Åhhhh!

:hjerter_rundt:

Det var utrolig fint og koselig sagt (skrevet)...

Så snille, gode og herlige dere er!

:kyss: og :kose:

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Så deilig at han sover så lenge i strekk og på eget rom og i egen seng! :):hoppe:

Fremdeles like nydelig han sønnen din, altså... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med liten gutt som sover på eget rom allerede.

Jeg er veldig spent på hvordan det blir med soving her i huset. Vi har jo bare et soverom så her er det ikke mye alternativ, men kommer til å prøve å kun bruke soverommet om natta så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Så flink han er!! Og like skjønn og herlig og så stor han har blitt!

En hel mnd....Jeg bare fatter ikke hvor tiden blir av???? Det vil jo si at jeg er en mnd nærmere å få oppleve mammalykken jeg også! Hjelpes...!!

Ønsker den skjønne familien TT ei strålende helg med masse god nattesøvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myztica

Så nydelig gutten deres er!!! :hjerter: er det virkelig 4 uker siden han ble født altså!!?? Tiden flyr kan man si!

Ønsker dere en god helg, og håper dere får en god natts søvn alle tre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige bilder :hjerter_rundt:

Og så flink gutt som sover på eget rom alt da :klappe:

Skjønner godt at dere er stolte ja.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan alle dere som sendte oss blomster da Jacob ble født sende meg en PM eller mail med adressene deres, så jeg er sikker på at jeg sender riktig?

Surrehuet meg har nok fint klart å glemme disse bort siden sist gang jeg spurte... :sjenert:

Takk!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!!

Så flink gutt du har. :klappe: Det MÅ jo bare være helt NYYYDELIG å få en hel natts søvn. Eller tok jeg feil nå?? Huff ting går litt rundt her oppe i hodet mitt... Har ikke like godt hukommelse som før graviditeten... :klø:

Så liten gutten så ut i forhold til sengen.... :ler:

Et godt råd jeg fikk av venninne i forhold til babyer og sengen: pakk inn innsiden av sengen i dyner osv. Da blir den straks mye mindre og den lille føler seg mer som han gjorde inne i magen... Og så kan du jo legge en t-skjorte du/mannen har brukt. Da lukter han deg/mannen og blir roligere (husker ikke hvor jeg leste at dette fungerte....)

Håper du får en like stille natt

:klem: til vedens beste Teddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det var godt å få sove ei heil natt, for mamma, pappa og Jacob :)

Er så spennende å høyre korleis dagane med vesleprinsen artar seg. Må sei eg gledar meg til å verte mamma sjølv :)

Tusen takk for tips ang. svart/kvit bilete frå digitalkamera! Ha ein fin dag vidare, og lykke til med natta. Det vert spennande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...