Gå til innhold

Lilleprinsen & hverdagen!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Limer inn denne her jeg...hentet hos Peony:

Foccacia

500 g hvetemel

1 ts salt

1 pose tørrgjær

1 ts sukker

3 dl lunkent vann

olivenolje

1 håndfull grønne, utstenede oliven

havsalt (jeg bruker Maldon-salt)

Bland mel, salt, sukker og tørrgjær i en bolle. Hell vannet og 2 ss olje i bollen og elt deigen. Ta deigen ut av bollen og kna den godt på melet underlag.

La deigen heve i 1-2 timer på et lunt sted.

Grovhakk olivenene og kna dem inn i den ferdighevede deigen. Strekk, dra og trykk deigen på en stekeplate med bakepapir til den nesten fyller stekeplaten.

Dekk med et kjøkkenhåndkle og la etterheve i ca. 1 t. Dryss over havsalt.

Stekes på 220C i 15 minutter, senk varmen til 190C og stek videre i 15 minutter.

Avkjøl på rist.

Skal jammen meg lage det veldig snart! :sikle:

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jacob er to uker på dagen min mann fyller 27 år

GRATULERER MED TO-UKERSDAG, JACOB!!!

Gratulerer med gårsdagen til mannen din! :blomst:

Jeg bare måtte inn her etter at jeg så bildet av Jacob i dagboken til Heidi76 - for en nydelig sønn du har! Han har så utrolig flott øyne!

Tusen takk! :klem:

...regner forøvrig med at du er heeeelt enig med med meg

Oh yes!

:grine2:

*og nå tasser jeg ut herfra med merkelige bilder i hodet av voksne menn som løper rundt på plenen på varme sommerdager og stolt viser fram tissen sin.... *

:hoho:

Her kan du få en veldig fin babypakke, hvis du ikke allerede har hentet den! (Kan hentes fra 3 måneder før  til 3 månder etter termin)

Takk for tipset! ;)

Har faktisk vært klar over det, men ikke somlet meg til å gjøre noe med det. Fikk en lignende pakke på BabyProffsen da vi kjøpte Teutonia-vognen der...og mannen jobber mye for Apotek1 - så han kan egentlig bare hente den pakken når han vil! :tommel:

Nå har jeg smuglest så mye i den nye dagboka di at det er på tide at jeg legger igjen et lite spor

Det er så utrolig koselig å lese om hverdagen deres med Jacob.

:klem:

Så koselig med besøk! :) Sniklesing er helt lovlig, men kjekt med spor også! :Nikke: Velkommen innom skal du være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg og prinsen din en fin dag! :klem:

Og du.. Foccacia er kjempegodt! Lager det ofte selv. Jeg har rosmarin på også, da blir den enda bedre(syns jeg da), og det lukter godt i hele kjøkkenet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen forresten!

:vinke:

Har hatt enda en drømmenatt vi! :danse:

Jacob sov først i rett rundt fire timer fra kl. 21.55 til 01.45, og så i fire nye timer fra kl. 02.10 til 06.00...og ENDA tre nye timer fra kl. 06.50 til 10.15!

Utrolig deilig! Kjempeflink liten prins som sover så godt! :hjerte:

Men i går hadde vi vår første tur med en skikkelig skikkelig DRITTBLEIE!!! Hørtes nokså uskyldig ut akkurat da han prompet på pappas fang, men da jeg skulle ned og skifte på han måtte jeg bare rope etter assistanse, for da hadde han skitt seg gjennom to bodyer og en strømpebukse; og hadde sennepsbæsj langt oppover både rygg og mage...og nedover beina...og ja, han fikk det jo til og med på armene stakkar, der han lå og svømte i sin egen bæsj! :overrasket: Det var så vi ikke visste hvilken ende vi skulle begynne i, for uansett ville han jo klare å grise seg mer til! :sur: :grine2:

Vi både lo og grein, så og si...men fikk han jo ren og pen til slutt da! :tommel:

I dag kommer mamma på besøk igjen! Vi skal jo i bryllup til mannens bror på lørdag, så da er det greit med en barnevakt! :) Jeg skal pumpe meg ja, for ENDELIG skal jeg smake litt vin igjen!

:hoppe:

Må bare ut og finne noe jeg kan ha på meg først...for det er veldig lite av det som henger i skapet som passer; og passer det, så passer det IKKE til å ha på seg i bryllup! :forvirret:

Fakkerten ta alle disse kiloene og vannmelonene av noen pupper altså! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg og prinsen din en fin dag!  :klem:

Og du.. Foccacia er kjempegodt! Lager det ofte selv. Jeg har rosmarin på også, da blir den enda bedre(syns jeg da), og det lukter godt i hele kjøkkenet!  ;)

Takk takk! :)

...og takk for tips! Da må jeg kanskje prøve det også! ;)

Ha en kjempefin dag du også forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe godt råd mot tett nese forresten?

:klø:

Jacob har i natt og i dag vært skikkelig surklete og tett i den lille nesen sin! :( Får helt vondt av han jeg! :sjenert:

Kan jeg bruke sprøyte med lunkent vann eller mm for å åpne neseborene hans, kanskje? For nesespray er vel litt tidlig å prøve når han bare er 15 dager gammel?? :klø: :klø: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille Jacob - høres ut som litt av et gjørmebad! :ler:

Oi oi, barnevakt allerede - du er tøff! Det er kjempebra at dere prøver dere så tidlig, så blir ikke terskelen så høy for å gjøre det igjen :Nikke:

Viiiin *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille Jacob - høres ut som litt av et gjørmebad!  :ler:

Oi oi, barnevakt allerede - du er tøff! Det er kjempebra at dere prøver dere så tidlig, så blir ikke terskelen så høy for å gjøre det igjen :Nikke:

Viiiin *drømme*

Gjørmebad er bare forbokstaven! :ler2:

Nu vel...er ikke så langt borte den barnevakten da. Bryllupet skal feires på et hotell, og mamma skal nemlig låne suiten til brudeparet og være der under middagen; så det er jo bare noen etg. mellom oss og lilleprinsen da! :sjenert: Ikke lange veien å spurte hvis det skulle være noe eller vi blir altfor babysyke! :grine2:

Men ja - jeg synes det er greit å starte så tidlig jeg, i det små, for det kommer jo en dag da enten jeg eller mannen, eller begge to ikke har noe valg og må avsted uten den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: av bæsjehistorien. :ler: Min første sommer (jeg er født i juni) var jeg på stranda og klarte å drite gusjegrønn sprutbæsj oppover hele magen på pappa. Men i følge mamma blei han bare veldig stolt! :ler2::ler: (Hihi, jeg tror man blir LITT tullerusk når man blir forelder... ;))

Enig med de andre som sier at det er bra å prøve seg med litt barnevakt allerede nå. Tror ikke det blir noe enklere hvis man venter... Og det er sikkert sunt for både småtasser og foreldre å kunne være noen timer uten hverandre.

Rødvin! :hoppe:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig med sånne bleier... husker noen selv som gikk opp til håret! :overrasket:

Ellers er morsmelk supert for å løse opp i tett nese. Bruk en sånn engangspipette du får på apoteket!

Spennende med barnevakt da! Dere får kose dere i bryllup, med rødvin, og så er jo ikke Jacob langt unna heller! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Så tøffe dere er som tar barnevakt så tidlig da. Men det høres jo ut som en bra løsning dere har kommet frem til!

Aner i grunnen ikke hvor jeg har det fra, men jeg har også fått med meg at morsmelk er bra for tette neser slik La Traviata sier :)

Bæsjebleier ja.. Vet du, jeg gleder meg faktisk til det blir min tur til slikt jeg. Selv om det enda sikkert kan ta en stund :tristbla:

Ha en flott fortsettelse på dagen TT :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, det var litt av en bæsjebleie. :ler:

Godt du legger ut noen sånne historier også da slik at vi babysyke ikke går helt i spinn her inne. ;)

Håper det hjelper med litt morsmelk i nesa på Jacob, ikke noe særlig hvis han er tett i lille nesa si.

Håper du finner noe fint du kan ha på deg til helgen da. Blir deilig med ett glass vin igjen sikkert. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere skal i bryllup i helgen da! Smaker nok extra godt med et glass vin etter så mange mnd uten :Nikke: Kos dere!!

Ha en fin kveld med mamman din, mannen og Jacob :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må skynde meg å lime inn denne som jeg fant hos Izaria...

Legger inn denne så jeg kan bli litt lettere...

Jeg skal ikke slanke meg så lenge jeg ammer, men jeg har IKKE tenkt til å spare på disse ekstra kiloene mine heller! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

Den oppskriften din skal jeg prøve. For sånt brød er bare super godt :sikle:

Stakkers lille prinsen da. MEn må nok :grine2: litt altså. For jeg ser det for meg. Vet at den dagen kommer i dette huset også, jeg bar håper at mannen kanskje har æren av den bleia.... :sjenert::ler:

Jeg har også hørt at MM er bare til bla tett nese.

Tror nok som flere at det er bedre å ta det store skrittet om barnevakt så tidlig som mulig egentlig. For da får du slappet av litt sammen med mannen (og særlig siden det er mammaen din som skal har æren og fordi hun sitter ikke langt unna) og fordi da blir ikke skrittet så stort neste gang dere har behov for barnevakt.

Rødvin du.... GLEEEDER meg til jeg kan ta meg 1glass rød vin igjen.... *DRØMME!!!* :sjenert:

Ha en perfekt kveld med mann og lille gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdaget plutselig at du hadde fått ny dagbok (litt treg, ja...)

Grattis med lilleprinsen og så utrolig mange nydelige bilder!

Om tett nese; prøv morsmelk eller saltvannspipetter som du får kjøpt på apoteket. Nesepray eller nesedråper er litt tidlig å begynne med (under ett år bør du ha snakket med lege først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudameg som dere skriver :overrasket:

Morsmelk er fin fint, mot tette neser. Ellers kan dere kjøpe inn en eske med saltvannsdråper. Jeg er veldig fornøyd med Miwana nesedråper. Kjøper dem i esker med 20 x 2 ml engangspipetter. Brukte dem fra han var nyfødt og bruker dem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...