Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mamma til 2 barn som studerere og begge har jobb ved siden av studiene. Det har alle vennene også, helt vanlig og noe de fleste må for å klare seg. 

Anonymkode: 1eb64...a26

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er relevant,  skal jeg studere lektor. Har også fagbrev (tok læretid før jeg tok påbygg som jeg går nå) men jeg ønsker ikke en jobb direkte knyttet til fagbrevet da jeg trivdes ikke noe særlig i det yrket. 

Anonymkode: 25fc1...e92

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Om det er relevant,  skal jeg studere lektor. Har også fagbrev (tok læretid før jeg tok påbygg som jeg går nå) men jeg ønsker ikke en jobb direkte knyttet til fagbrevet da jeg trivdes ikke noe særlig i det yrket. 

Vikarlærer på skole, assistent på skole og/eller medarbeider på SFO/AKS. Også barnehage kan være relevant om du utdanner deg til lærer på småtrinnet. Kursholder. Formidling.

Du skriver ikke hva du har fagbrev i, men jeg vil anta å jobbe innenfor det vil være best betalt.

Endret av Alice123
AnonymBruker
Skrevet
Alice123 skrev (39 minutter siden):

Vikarlærer på skole, assistent på skole og/eller medarbeider på SFO/AKS. Også barnehage kan være relevant om du utdanner deg til lærer på småtrinnet. Kursholder. Formidling.

Du skriver ikke hva du har fagbrev i, men jeg vil anta å jobbe innenfor det vil være best betalt.

Har fagbrev som kokk. Liker ikke yrket, men fullførte lærlingetiden. Kunne evt. brukt det til noe rundt mat og helse ellers har jeg ikke lyst å jobbe innen restaurant eller noe som kokk. 

Gjest test1e
Skrevet

Jeg sluttet i fast jobb i et yrke jeg var utdannet til, og med fagbrev, for å satse på noe helt annet. Jeg jobbet i butikk og videobutikk ved siden av fulltidstudier. Da ble det lite sosialt. Studier, jobbing og lesing. (Når det var stille på videobutikken leste jeg) 

Men det var da man var ung :)
(Jeg har senere tatt en del studier ved siden av jobb, men da med mindre pensum en fulltidsstudier. Det har gått greit)

Husk hva Gandhi sa "Lev som om du skulle dø i morgen. Lær som om du skulle leve evig"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var eneste på studiet mitt som ikke jobbet ved sidenav. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for gode svar. Hvilke jobber tenker dere er gode jobber for student? Butikkarbeider? Eller er det noen andre jobber som er bedre? 

Det beste er en jobb relevant for studier der du kan få erfaring og nettverk. Men tenk bredt. Fotballtrener vil gi deg mer erfaring med barn, enn butikkmedarbeider. Sykehjem vil gi erfaring med å kommunisere med pårørende, som kan tilsvare foreldre. Jobbe med asylmottakere vil gi erfaring med tålmodighet og kunnskapsoverføring. 

Anonymkode: c75d1...0ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...