AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:01 #1 Skrevet mandag kl. 16:01 Er det vanlig å jobbe f.eks. 20% fast stilling mens man er student? Har du gjort det? Ble det for mye med jobb eller gikk det greit? Anonymkode: 25fc1...e92
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:27 #2 Skrevet mandag kl. 16:27 Aner ikke hva som er vanlig, men jeg jobbet ved siden av studiene. Hadde fast hver 3.helg, fredag, lørdag og søndag. Tok i tillegg ekstra vakter. Hadde ingen problemer med det da, men vet ikke om jeg hadde klart det like enkelt nå som voksen. Anonymkode: 8d348...f09 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:34 #3 Skrevet mandag kl. 18:34 Ja, det er veldig vanlig. Ofte mer enn 20 %, også. De fleste klarer å jobbe f.eks. hver lørdag og to kvelder i uken. Spørs selvfølgelig om man også har mann, tre barn, sitter i FAU og er lagleder. Men for unge studenter uten andre forpliktelser pleier det å gå veldig fint. Anonymkode: d48b0...d87 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:36 #4 Skrevet mandag kl. 18:36 Jeg var 100% alene med 2 barn, studerte 100%, og jobbet ved siden av. Anonymkode: a5b06...5ed
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:40 #5 Skrevet mandag kl. 18:40 Jobber 120% ved siden av 100% studier, riktignok nettstudier. Alt går om man vil. Det er bare å se på skjermtid sin det, har du skjermtid på 8 timer pr dag i tillegg til studier, da har du tid til å jobbe 8 timer pr dag også 😬 Anonymkode: fc9d9...b74
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:43 #6 Skrevet mandag kl. 18:43 Ofte mer også.. Hadde 3 jobber ved siden av jussen. Anonymkode: 0b9a5...28a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:40 #7 Skrevet mandag kl. 19:40 Ja. Da jeg tok bachelor (20-åra) jobbet jeg 40-70% i tillegg til studiene. Det gikk helt fint. Har senere hatt fulltidsjobb og tatt deltidsstudier som tilsvarer 50% studium. Litt mer slitsomt da, og mindre fritid og sosialt liv en stund. Ingen barn da, så det «hjelper» jo 😅 Anonymkode: c4c66...135 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:54 #8 Skrevet mandag kl. 20:54 Jobbet 100% ved siden av et femårig studie. Alene med to barn Anonymkode: bd7fc...f06
Alice123 Skrevet i går, 17:42 #9 Skrevet i går, 17:42 Absolutt alle jeg kjenner som har studert har hatt jobb ved siden av (fulltids)studiene. Stillingsprosent har selvfølgelig variert fra person til person, alt fra lørdagsjobb til 100%, og alt i mellom. Selv har jeg i hovedsak jobbet 80-100% stilling, men i korte perioder vært på 60%. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:59 #10 Skrevet i går, 17:59 AnonymBruker skrev (På 11.5.2026 den 18.01): Er det vanlig å jobbe f.eks. 20% fast stilling mens man er student? Har du gjort det? Ble det for mye med jobb eller gikk det greit? Anonymkode: 25fc1...e92 Jeg jobbet mer enn 70% hele veien ved siden av studiene Anonymkode: 07e53...daa 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:03 #11 Skrevet i går, 18:03 Holder på med master ved siden av 100% jobb. Har riktignok ikke små barn lenger, men travelt uansett. Anonymkode: 2741d...c10
Jdz Skrevet i går, 18:07 #12 Skrevet i går, 18:07 Nå er jeg over 40 og derfor andre forpliktelser enn jeg hadde i 20-årene, men jeg hadde aldri greid meg økonomisk uten å jobbe ved siden av. Har 100% jobb ved siden av studiene. Kona er også midt i et dyrt og enda mer krevende studie, så jobb er en absolutt nødvendighet. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:09 #13 Skrevet i går, 18:09 Var fulltidsstudent i studie med påkrevd oppmøte (minst 90%), pendlet ca. 4.5 Timer hver dag fra dør til dør (2 timer og 15 minutter hver vei). Jobbet 1 helg i mnd i tillegg til omtrent alle ferier bortsett fra 2 uker på sommeren. Det er helt vanlig å ha jobb ved siden av studiet, de aller fleste klarer ikke leve at studielånet/stipendet. Anonymkode: a6bf6...b21 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Takk for gode svar. Hvilke jobber tenker dere er gode jobber for student? Butikkarbeider? Eller er det noen andre jobber som er bedre? Anonymkode: 25fc1...e92
Alice123 Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Det beste er en jobb som er relevant til det du studerer, slik at du bygger erfaring og nettverk samtidig. 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Det vil jeg tro er både vanlig og smart! Da jeg vag student på 90/tallet hadde alle mine venner jobb ved siden av å være fulltidsstudent (normert studieløp). Jeg hadde to jobber som var relevante for utdanningen min, en hver fredag 9-16 og en timebasert, der jeg jobbet cirka 5 timer i uka. I tillegg sommerjobb 4-5 uker. Mine barn studerer og jobber varierende mellom 20-50 % i uka. Det er bra for disiplinen og man blir ofte mer effektiv, selvfølgelig for økonomien, pluss man bør skaffe seg relevante ekstrajobber som er attraktiv for det man har lyst til å jobbe med etter studiene. Anonymkode: 32fe5...cc6
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Det har vel alltid vært vanlig å jobbe mens man studerer. Jeg jobbet i butikk et par år, og på hotell et par år. Sønnen min tok vekterutdannelse mens han var i førstegangstjeneste, og tok vakter som det mens han studerte. Det var bra betalt. Anonymkode: 7a980...929 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har vel alltid vært vanlig å jobbe mens man studerer. Jeg jobbet i butikk et par år, og på hotell et par år. Sønnen min tok vekterutdannelse mens han var i førstegangstjeneste, og tok vakter som det mens han studerte. Det var bra betalt. Anonymkode: 7a980...929 ....vi jobber også begge to mesteparten av sommerferiene. Anonymkode: 7a980...929 1
Gaia Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.5.2026 den 18.01): Er det vanlig å jobbe f.eks. 20% fast stilling mens man er student? Har du gjort det? Ble det for mye med jobb eller gikk det greit? Anonymkode: 25fc1...e92 Jeg har jobbet 100% ved siden av 100% masterstudium. Gikk greit det. Hadde dog et nesten voksent barn som greide seg stort sett på egen hånd, bare jeg fikset middag med jevne mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for gode svar. Hvilke jobber tenker dere er gode jobber for student? Butikkarbeider? Eller er det noen andre jobber som er bedre? Anonymkode: 25fc1...e92 Det beste er jobb som kan være relevant for det man har lyst til å jobbe som. Anonymkode: 32fe5...cc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå