Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har oversikt over markedet for korttidsleie under Norway Cup? Er ute etter prisspenn for bolig til leie for en uke. Har et rekkehus i Oslo øst med tre soverom, to toaletter, ett bad. Totalt 7 sengeplasser. Barnevennlig hus. Nært marka. Garasjeplass med elbillader. Ligger ikke supernære Ekebergparken, men ligger nærme flere av de andre banene som benyttes i Oslo. 45 min med kollektivt til ekebergparken. 15 min ish med bil.

Tar gjerne i mot tips! Tenker å legge ut boligen på Airbnb. Lurer også på om pris er vanlig å ha eks utvask eller ink. 

Anonymkode: 0b0e1...079

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med spørsmålene om pris, men ang. utvask ville jeg ha satt det inkludert i leien. I hvert fall ikke noen åpning for at leietaker selv vasker. Blir stort sett vasket for dårlig. Hvis det er din private bolig, vil du sikkert ha det ordentlig rent etter utleie?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

45 minutter unna Ekeberg, tror jeg ikke er så attraktivt.  De i min familie som skal på Norway Cup bor på hotell i sentrum.

Anonymkode: 4aec2...efc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere ligger nok for langt unna til å være veldig attraktive for NC, så sant dere ikke legger dere på en veldig attraktiv pris (og det er det kanskje ikke verdt?)

Anonymkode: 620b1...8d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

45 minutter unna Ekeberg, tror jeg ikke er så attraktivt.  De i min familie som skal på Norway Cup bor på hotell i sentrum.

Anonymkode: 4aec2...efc

Kollektivt var det et lite stykke ja, men ser andre i området har leid ut for NC. Vi ligger nærmere andre av banene, så det er jo ikke så langt unna totalt sett. Vet ikke hvor enkelt det er med parkering for bil der oppe under NC?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nært marka. Garasjeplass med elbillader. Ligger ikke supernære Ekebergparken, men ligger nærme flere av de andre banene som benyttes i Oslo.

Ingenting av dette er interessant

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

45 min med kollektivt til ekebergparken

Dette er det viktigste, og det er alt for langt unna

Anonymkode: 07505...ba4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor leie ut under Norway cup? Sett prisen lav såfal, er jo familier med barn som trenger sted å bo.  Under Tons of rock og øyafestivalen er det vanskelig og veldig dyrt å leie hotell i byen, så når de festivalene forgår kan du sikkert leie ut til en dyr pris. 

Smart å be at leietaker gjør en  lett utvask, det vil ofte si at folk rydder, vasker over gulvet og tømmer søppel.  Det gjør vaskejobben din enklere 😃

Anonymkode: 2f10a...7b2

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster hotell for 2 familier for samme tid? Hvor frokostbuffet, håndklær, vask etc er inkludert? Så må du sette en pris ut fra det. Du ka ikke ta mer enn det, heller mindre mtp beliggenhet og ingen frokost inkludert. Kanskje halvparten om ikke mindre. Husk at mange får gode priser på hotell om de er medlem i kjeden og reiser en del ellers i året slik at de har høy status i kjeden, erlik bedre priser. Så må du tenke på at en 7-dagers ruter-billett koster det samme fra deg som fra sentrum. Fra sentrum tar det under halve tiden opp til Ekeberg.? Uten å bytte 3 plasser på turen. Så kommer vi til rigging og rydding av huset, og betaling for utvask. Vil du ha 2 skitne fotball-familier inn i ditt hus? Som griser i dusjen, griser i inngangen, vasker og tørker fotballklær i ditt hus? Som lager mat når de er slitne etter en lang dag. Tror du de rydder og vasker etter din standard? Neppe, om de i det hele tatt tenker på å vaske sand ut av dusjen eller fett fra komfyren… Har du tenkt på hvor mye tid det vil ta å rydde unna alt du ikke vil eksponere for fremmede? Sølvtøy, bunad, private ting, smykkeskrin +++ ? Har du tenkt på hvor mye tid du må bruke på å vaske etter de? Jeg ville ikke orket alt det styret for noen få tusenlapper. Tror ikke jeg ville giddet å leie privat heller dersom vi skulle avgårde. Mye enklere med hotell. Hvor skal man finne tid til å handle inn til frokost for mange dager i et tett program hvis kostnaden av hotell og frokost inkludert ikke er særlig høyere? 
Ikke verdt det for noen parter i mine øyne. 

Anonymkode: 72b13...d7a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva koster hotell for 2 familier for samme tid? Hvor frokostbuffet, håndklær, vask etc er inkludert? Så må du sette en pris ut fra det. Du ka ikke ta mer enn det, heller mindre mtp beliggenhet og ingen frokost inkludert. Kanskje halvparten om ikke mindre. Husk at mange får gode priser på hotell om de er medlem i kjeden og reiser en del ellers i året slik at de har høy status i kjeden, erlik bedre priser. Så må du tenke på at en 7-dagers ruter-billett koster det samme fra deg som fra sentrum. Fra sentrum tar det under halve tiden opp til Ekeberg.? Uten å bytte 3 plasser på turen. Så kommer vi til rigging og rydding av huset, og betaling for utvask. Vil du ha 2 skitne fotball-familier inn i ditt hus? Som griser i dusjen, griser i inngangen, vasker og tørker fotballklær i ditt hus? Som lager mat når de er slitne etter en lang dag. Tror du de rydder og vasker etter din standard? Neppe, om de i det hele tatt tenker på å vaske sand ut av dusjen eller fett fra komfyren… Har du tenkt på hvor mye tid det vil ta å rydde unna alt du ikke vil eksponere for fremmede? Sølvtøy, bunad, private ting, smykkeskrin +++ ? Har du tenkt på hvor mye tid du må bruke på å vaske etter de? Jeg ville ikke orket alt det styret for noen få tusenlapper. Tror ikke jeg ville giddet å leie privat heller dersom vi skulle avgårde. Mye enklere med hotell. Hvor skal man finne tid til å handle inn til frokost for mange dager i et tett program hvis kostnaden av hotell og frokost inkludert ikke er særlig høyere? 
Ikke verdt det for noen parter i mine øyne. 

Anonymkode: 72b13...d7a

Grunnen til at jeg startet å sjekke ut dette var at jeg kom over et lignende hus i nærheten hvor de leier ut for 25 000 for en uke under NC. Søkte hotell for to familier nå, og det er utsolgt i hele Oslo. Er selv fra bygda og husker tilbake til NC-tiden. Det er vel heller ikke "fotballfamilien" selv som er interessert i å leie. Det vil si ungdommene sover stort sett på skoler rundt om i Oslo. Men familiene som vil være tilskuere trenger sted for overnatting. Det kan jo være like aktuelt å kjøre inn mot Ekeberg, og så parkere et lite stykke unna. Ser for meg det kan være av interesse, men mange negative her inne. Får vel lufte stemninga i grupper på face eller noe

AnonymBruker
Skrevet

Mange er på Norwaycup uten å ha en eneste kamp på Ekebergsletta, så det trenger ikke bety noe.

Anonymkode: dc915...03d

AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje det er mer lønnsomt å leie ut som en vanlig feriebolig til en eller to familier som skal på storbytur? Eller som skal besøke familie i byen? Jeg tror ikke det er SÅ interessant for norway cup - alle barna som skal spille har jo steder å bo, og antar at foreldrene som kommer langveisfra hellere booker et hotellrom for de få dagene gjelder. Tror også det kommer mye ymse folk på et slik arrangement som du ikke vil ha inn i huset ditt?  Sørg for at forsikring og vask dekkes av leietaker - mange har uheldige opplevelser med sånt

Anonymkode: 8c283...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så problem å tenke at det er utfordrende å leie ut, det kan bli et problem, men er ikke sikkert! Jeg bodde på vollebekk en periode og der er det et Thon hotell! Mange som bodde der under Norway cup, og det er i teorien øst i Oslo og langt unna norway cup. Mange som ser etter billigere løsninger. Men tenk deg at du har bare tre soverom. Dvs 3 hotellrom. Du har bare et bad så det er ikke så lukrativt. Du må være billigere enn de da de får frokost + eget bad etc på hotellet som vil telle litt. Så legg deg litt under hotellromprisene! 

si f.eks. rundt 5000 kr natten for 3 rom på hotell. Ville kanskje lagt meg på 3000 per natt, maks 4000. Spørs hvor sikker du vil være på å få leid ut! 
 Kanskje 21000 for en uke

Anonymkode: ebf92...111

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Grunnen til at jeg startet å sjekke ut dette var at jeg kom over et lignende hus i nærheten hvor de leier ut for 25 000 for en uke under NC. Søkte hotell for to familier nå, og det er utsolgt i hele Oslo. Er selv fra bygda og husker tilbake til NC-tiden. Det er vel heller ikke "fotballfamilien" selv som er interessert i å leie. Det vil si ungdommene sover stort sett på skoler rundt om i Oslo. Men familiene som vil være tilskuere trenger sted for overnatting. Det kan jo være like aktuelt å kjøre inn mot Ekeberg, og så parkere et lite stykke unna. Ser for meg det kan være av interesse, men mange negative her inne. Får vel lufte stemninga i grupper på face eller noe

Da er det ikke verre enn at du legger deg på prisen som du føler det er verdt for jobben og risikoen. Og er noen desperate nok så får du leid ut, hvis ikke så dropper du det.

Anonymkode: b9a61...e5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg jobber i reisebyrå og det er mange hoteller som har ledige rom under Norway cup (61 hoteller har bra med plasser), mange hotell opererer med spesialpriser i forbindelse med NC også. Både hotell, leilighetshotell. Så det du sier stemmer ikke. Og det at mange sover på skoler er mye pga opplevelsen også. Inkluderende og billig

Anonymkode: 5fac0...66b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...