Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og samboeren min prøver å bli gravide for første gang. Forrige syklus fikk jeg flere veldig svake positive graviditetstester, men testene ble aldri sterkere frem mot forventet menstruasjon. På 16 DPO fikk jeg menstruasjon og blødde ganske kraftig de første 1–2 dagene.

Etter dette har blødningen avtatt, men jeg har fortsatt hatt mørk brun/svart spotting i totalt 12 dager nå, uten tegn til at det stopper opp. Jeg tok en ny graviditetstest 7 dager etter menstruasjonsstart, og den var faktisk sterkere enn hva testene viste før menstruasjon. Samtidig er den likevel fortsatt svak positiv, og har holdt seg lik de siste 5 dagene uten å verken bli sterkere eller svakere.

Jeg lurer derfor på andres erfaringer etter veldig tidlig spontanabort/kjemisk graviditet:

• Hvor lenge blødde dere?
  • Hvor lang tid tok det før graviditetstestene ble negative igjen?
  • Når ville dere eventuelt kontaktet lege?

Til info så har jeg ingen andre symptomer enn svake blødninger per d.d.

Blir veldig takknemlig for erfaringer ❤️

Anonymkode: 44aab...a37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, kanskje du burde sjekke for exu? 

Anonymkode: c9d3a...2f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt kontakt med lege med det samme. Høres ikke ut som en normal graviditet.

Anonymkode: 340cc...58f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for begge svar over. 
Jeg synes bare det virker rart om det skulle vært exu, siden jeg har hatt blødninger hele veien uten noen andre smertesymptomer (hadde kun kramper første to dager av menstruasjon). 

Min tanke er at kroppen forsøker å «rydde opp» etter en SA, men jeg synes bare det virker litt rart med fremdeles stabil (svak) positiv test og ingen tegn til blødningsstopp. Kan sikkert ta en stund før det avtar? Skal selvfølgelig ta kontakt med lege med tiden om det ikke gir seg. Lurte bare på om noen kanskje hadde lignende erfaringer 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at testene er sterkere bør du ta en tur til legen :)

Anonymkode: 42a25...32f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med tanke på at testene er sterkere bør du ta en tur til legen :)

Anonymkode: 42a25...32f

Takk for innspill. Har fått legetime i dag ❣️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for begge svar over. 
Jeg synes bare det virker rart om det skulle vært exu, siden jeg har hatt blødninger hele veien uten noen andre smertesymptomer (hadde kun kramper første to dager av menstruasjon). 

Min tanke er at kroppen forsøker å «rydde opp» etter en SA, men jeg synes bare det virker litt rart med fremdeles stabil (svak) positiv test og ingen tegn til blødningsstopp. Kan sikkert ta en stund før det avtar? Skal selvfølgelig ta kontakt med lege med tiden om det ikke gir seg. Lurte bare på om noen kanskje hadde lignende erfaringer 🤔

Alle gangene jeg har hatt en tidlig spontanabort, type før uke 6, så har testene mine blitt negative når mensen kom. Og jeg blødde omtrent like mye som en vanlig mensen, kanskje littegrann mer. Jeg har aldri ooplevd å få positive tester i etterkant. Er defor varselbjellene mine ringer litt nå. 

Kroppen er flink til å rydde opp ved exu også faktisk, men kjipt om det skulle gå ille. Bra at du fikk time til legen så raskt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle gangene jeg har hatt en tidlig spontanabort, type før uke 6, så har testene mine blitt negative når mensen kom. Og jeg blødde omtrent like mye som en vanlig mensen, kanskje littegrann mer. Jeg har aldri ooplevd å få positive tester i etterkant. Er defor varselbjellene mine ringer litt nå. 

Kroppen er flink til å rydde opp ved exu også faktisk, men kjipt om det skulle gå ille. Bra at du fikk time til legen så raskt!

Takk for at du deler din opplevelse ❣️

Legen kunne ikke si nå mye om tilstanden foreløpig, men var en del blødning ved gyn undersøkelse. Har tatt blodprøve (HCG) og får ny kontroll fredag (pga. helligdag). Så kan man vel konkludere med noe videre plan over helgen. Skal være obs på andre symptomer dersom det oppstår. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...