AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:41 #21 Skrevet tirsdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har denne informasjonen fra saksbehandler på Nav. Men veldig fint at du har fått dekt utdannelse. Anonymkode: 7c74f...fa6 Jeg ville ha sjekket opp mer hadde jeg vært deg for den linken jeg viser til sier noe annet enn denne saksbehandleren. Men det kan jo også hende at saken min er helt annerledes enn din datters. Jeg kunne fortsatt i jobben min i maks tre år før skaden hadde gjort meg invalid. Skaden betyr at jeg ikke lenger klarer å stå og gå i 8-16 timer om dagen (noe jobben min innehar på harde gulv) og de hadde måtte satt meg over på uføretrygd i i ca 20 år. I tillegg ville jeg måtte hatt masse hjelpemidler, ombygging av bolig etc etc. Dyrt for velferdsstaten. Da er det bedre at de gir meg AAP i 3 år, slik at jeg kan jobbe 20-25 år lenger og heller bidra inn i statskassa. I alle fall det den første saksbehandleren min hos NAV Arbeid og ytelser sa. Og han tar jo ikke feil. Anonymkode: 76113...64c
AnonymBruker Skrevet i går, 05:05 #22 Skrevet i går, 05:05 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det har seg slik at jeg har "voksne" barn,gjeldfritt hus,har 7 gjeldfrie biler,bruker selvfølgelig ikke alle samtidig. Har egentlig aldri klart å spare ei krone etter fylte 18. Pengene går til kommunale avgifter,litt strøm,tele og data,forsikringer,vedlikehold på hus, litt mat. Så har minst 10-15000 å "sløse" med etter faste utgifter Trenger jeg plutselig 3-400.000 selger jeg en bil. Trenger jeg en Mill selger jeg 4. Kan sikkert leie ut sokkeletasjen,men gidder ikke å ha folk der. Skal nevnes at jeg har passert 50 og har vel ikke hatt noe gjeld de siste 15 årene. Kjøpte hus som 20 åring og nedbetalte på 15 år. Var vel en 50 år da helsa ble såppas farlig å gamble med etter 35 år i fysisk hardt arbeid så da ble det streng beskjed om å roe ned/kutte ut. Klart hadde jeg ikke hatt en dritt og måtte leie en plass og fått leve og boutgifter på 20-25.000 så hadde jeg nok hatt behov for å finne noen å snylte på. Anonymkode: b72dd...774 Mens jeg las det du skrev først tenkte jeg at det er nok derfor du ikke merket noe til nedgangen i inntekt. Det er færre bevegelige deler når det er "bare deg", lite gjelder og mye verdier. Da jeg las det siste tenkte jeg at du er særdeles usympatisk. Hvor skrev jeg at jeg som alenemor fant meg noen å snylte på? Jeg skrev hva jeg gjorde for å klare oss og hvor vanskelig det var. Det siste der kunne du har spart deg for, det var bare usmakelig og får deg til å fremstå som en gammel grinebiter. Anonymkode: 52193...7a4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #23 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 13.13): Å studere selv er jo det rette her. Man får ikke omskolering av NAV om man er frisk nok til å studere. Det er kjipt økonomisk, ja, men sånn er det for alle. Studielån og en deltidsjobb ved siden av løser det for de fleste. Anonymkode: a7452...f13 AnonymBruker skrev (På 12.5.2026 den 14.42): Jeg har AAP og omskolering fra NAV. Og det er vi veldig mange som har. Greit å ikke spre usannheter om dette.. Jeg er frisk nok til å studere og jeg er frisk nok til å jobbe. Derimot har jeg fått en skade som gjør at jeg ikke lenger kan utføre jobben jeg er utdannet til å gjøre. En skade som vil gjøre meg ufør om jeg fortsetter i den. Anonymkode: 3d80e...e9c Begge deler er like sant som usant. Det er fullt mulig få dekket omskolering dersom man er varig ute av stand til å jobbe innenfor det man er utdannet som eller nærliggende yrker. Men i mange tilfeller er utdanninger brede nok til at det finnes andre muligheter uten å måtte ta ny utdanning. Men i TS sitt tilfelle, hvor han har en utdanning, og ikke er sykemeldt fra denne, eller gir noen annen info om helseutfordringer som forhindrer han i å ta jobb innenfor det, utenom at han har søkt jobber i 1-2 måneder uten å få napp, så vil ikke omskolering være veldig aktuelt. Mange nyutdannede søker jobber i mye lengre tid. Hvis man er frisk nok til å jobbe innenfor yrket man har utdanning, så er man også frisk nok til å studere på egenhånd, og vil neppe få innvilget omskolering. Anonymkode: f5283...269
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå