Gå til innhold

Til dere som har 5 eller flere barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fire. Det er mye jobb og også mye glede. 

Men dessverre tålte ikke helsa mi fire barn, spesielt ikke med en ektefelle som ikke bidro noe særlig. Så nå er jeg skilt, og har store barn. Nå skulle vi to kunne begynne å leve livet som voksne, i stedet lever jeg alene. Også noe å tenke på..

Anonymkode: 0971d...b63

Takk for godt innspill!

TS

Anonymkode: f13b0...0e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 9 , eldste 12 år. (2 tvillingpar,) Hjemmeværende da mannen min tjener godt. Vil gjerne ha flere. Elsker det. Men hjelper at jeg kan være hjemmeværende selvfølgelig. Ikke så mye råd herfra, men superkoselig er det, selv om det er mye å følge opp. Føler jeg har mye tid med hver enkelt også, og barna lærer av hverandre og dere som foreldre. Har forresten ingen familie rundt heller, men vi klarer oss fint.

Anonymkode: 3f41d...521

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerddebatt og avsporing.

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp som eldst av fem. Anbefales! Det er gøy med mange søsken, alle har noen å leke med hele tiden. Alltid liv og røre. 
Foreldrene våre jobbet fullt begge to. Faren min jobbet turnus med 14 dager borte og 14 dager hjemme. Vi hadde bestemor i nærheten som hjalp til når han var borte. Vi hadde 9 seter, men etterhvert ble den oppgradert til 12 seter, da det er kjekt å få med venner. Gjett hvilke foreldre som alltid ble spurt om å kjøre til fotballkamp…🫠

Anonymkode: 5f132...736

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Siviløkonom. 900k i inntekt per nå, men den tror jeg vil øke med årene

TS

Det hørtes knapt ut, kanskje du kan finne deg en som tjener bedre, og så kan du jobbe deltid eller være hjemmeværende? 

Anonymkode: 89863...aa6

• Liker 1
Skrevet

Vi har fem, synes det er helt perfekt! Ganske stor aldersforskjell, 17 år fra eldst til yngst, er veldig fornøyd med det, er veldig god stemning mellom de eldste og de yngste, fint at ikke alle har samme behov samtidig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har 9 , eldste 12 år. (2 tvillingpar,) Hjemmeværende da mannen min tjener godt. Vil gjerne ha flere. Elsker det. Men hjelper at jeg kan være hjemmeværende selvfølgelig. Ikke så mye råd herfra, men superkoselig er det, selv om det er mye å følge opp. Føler jeg har mye tid med hver enkelt også, og barna lærer av hverandre og dere som foreldre. Har forresten ingen familie rundt heller, men vi klarer oss fint.

Anonymkode: 3f41d...521

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vokst opp som eldst av fem. Anbefales! Det er gøy med mange søsken, alle har noen å leke med hele tiden. Alltid liv og røre. 
Foreldrene våre jobbet fullt begge to. Faren min jobbet turnus med 14 dager borte og 14 dager hjemme. Vi hadde bestemor i nærheten som hjalp til når han var borte. Vi hadde 9 seter, men etterhvert ble den oppgradert til 12 seter, da det er kjekt å få med venner. Gjett hvilke foreldre som alltid ble spurt om å kjøre til fotballkamp…🫠

Anonymkode: 5f132...736

solsolsol skrev (1 time siden):

Vi har fem, synes det er helt perfekt! Ganske stor aldersforskjell, 17 år fra eldst til yngst, er veldig fornøyd med det, er veldig god stemning mellom de eldste og de yngste, fint at ikke alle har samme behov samtidig. 

Så gøy å høre! Blir inspirert av historiene deres. Håper jeg finner ei som er likesinnet og vil det samme som meg :)

TS

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lykke til… Du burde startet for minst 5 år siden med den drømmen der.

Anonymkode: 6c2c7...e5f

What? Er ikke uvanlig å få mange barn selv om man starter som 30-åring? Kjenner mange med 4-6 barn som startet i 30 årene.

Anonymkode: ece1b...f5f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 5 barn. Både jeg og mannen jobber 100%, men han jobber endel borte og har derfor ofte fri på fredager. Da tar han helgevasken og tar helgehandel.

Er relavtivt mye å følge opp. Skole, lekser, treninger, tusen dugnader, turneringer, kamper osv. Det er sjelden vi har en rolig ettermiddag eller helg. Det går i ett. 

For å få det til å gå rundt er vi avhengig at at begge bidrar mye, både i og utenfor hjemmet. 

Anonymkode: 094f7...f1a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har 5 barn. Både jeg og mannen jobber 100%, men han jobber endel borte og har derfor ofte fri på fredager. Da tar han helgevasken og tar helgehandel.

Er relavtivt mye å følge opp. Skole, lekser, treninger, tusen dugnader, turneringer, kamper osv. Det er sjelden vi har en rolig ettermiddag eller helg. Det går i ett. 

For å få det til å gå rundt er vi avhengig at at begge bidrar mye, både i og utenfor hjemmet. 

Anonymkode: 094f7...f1a

Takk for svar. Ser for meg at det går i ett, ja. Tenker du at det hadde føltes enklere hvis en av dere jobbet redusert eller noe slikt? Eller føler du at det ikke ville utgjort noe særlig?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vettu, du la ut innlegg i verste bihule. Men for å svare deg, det finnes noen der ute som ønsker det samme som deg ♥️♥️! Jo flere barn jo mer glede ! Men de rette mellom, er ikke alltid vært like kult. Det å ha flere barn, spesielt tette kan være bedritent! Spesielt for parforhold.  Det å være forelder krever såpass og man vet aldri hvordan barna blir. Ikke les solskinnshistorier ! Les også de negative rundt å ha så mange barn. 

Anonymkode: 03feb...4e0

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ser for meg at det går i ett, ja. Tenker du at det hadde føltes enklere hvis en av dere jobbet redusert eller noe slikt? Eller føler du at det ikke ville utgjort noe særlig?

TS

Ikke meg du siterer, men kan svare for egen del. Det å ikke jobbe fullt ville vært uaktuelt for oss begge. Det største problemet er logistisk ig at man skulle vært flere steder. Petters forballkamp er samtidig som Per skal i bursdag og Pål har svømmestevne som krever transport. Det å være hjemme på dagtid løser ikke dette. Mange barn krever struktur og prioritering, og aksept for at alt ikke kan være topp hrle tiden.

Anonymkode: ef319...b0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det største problemet er logistisk ig at man skulle vært flere steder. Petters forballkamp er samtidig som Per skal i bursdag og Pål har svømmestevne som krever transport. Det å være hjemme på dagtid løser ikke dette. Mange barn krever struktur og prioritering, og aksept for at alt ikke kan være topp hrle tiden.

Anonymkode: ef319...b0a

Seks barn her, og amen til det uthevede! Våre barn har mange forskjellige interesser, så det å planlegge, finne gode løsninger og kunne leve med at man sjelden eller aldri har helt fri er helt nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt. Du må også være over gjennomsnittet glad i å bake i tiden før jul og sommer, fordi alle har ørten avslutninger hver der du må stille med kake og gevinst haha. 

God økonomi, og en felles forståelse av at familien er det største prosjektet i mange år tenker jeg er essensielt. Det blir ikke så mye tid til hobbyer og alenetid, men hvis begge er innstilt på det går det greit.

Ellers får man jo stort sett ett barn av gangen, så det blir en glidende overgang. Vi har aldersforskjell på 17 år fra eldste til yngste og ville ikke hatt dem tettere, men det er oss. Andre tenker annerledes. 

Lykke til! Det er hektisk, men gøy, og når de begynner å bli store er det en fantastisk følelse å se barna vokse opp til en "gjeng" som har hverandre i tykt og tynt.

Anonymkode: 429ff...e2d

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for alle svar jeg har fått hittil i denne tråden. Har dere noen råd om hvor jeg kan finne ei dame som er likesinnet, familieorientert og også ønsker mange barn? Vet ikke om Tinder er det rette stedet? Er som sagt åpen for forslag

TS

Skrevet

Kanskje i et kristent miljø? Mitt inntrykk er at det er flere her enn gjennomsnittet som har store familier og mange barn. 

Anonymkode: 9322f...22b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 21.19):

Siviløkonom. 900k i inntekt per nå, men den tror jeg vil øke med årene

TS

Er du religiøs / med i en sekt / veldig gammeldags siden du som ung mann vil ha så mange barn? 

Vi har 5. Men jeg er ikke en fødemaskin for at han skal gå ut i jobb mens jeg skal være hjemme... Han får ta minst sin halvdel hjemme.

Anonymkode: f7118...bde

Skrevet

Kanskje i et kristent miljø? Mitt inntrykk er at det er flere her enn gjennomsnittet som har store familier og mange barn. 

Anonymkode: 9322f...22b

Takk for tips! Jeg er fra et kristent miljø, men jeg er ikke kristen selv. Kan selvfølgelig oppsøke menigheter ved å være frivillig der for eksempel

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er du religiøs / med i en sekt / veldig gammeldags siden du som ung mann vil ha så mange barn? 

Vi har 5. Men jeg er ikke en fødemaskin for at han skal gå ut i jobb mens jeg skal være hjemme... Han får ta minst sin halvdel hjemme.

Ingen av delene. Jeg er derimot fra en stor familie og jeg ønsker det samme selv. Når det gjelder pappaperm og slikt så skal jeg selvfølgelig ta min del. Jeg har virkelig tenkt å dedikere livet mitt til å være familiefar

TS

• Liker 1
Skrevet

Ingen av delene. Jeg er derimot fra en stor familie og jeg ønsker det samme selv. Når det gjelder pappaperm og slikt så skal jeg selvfølgelig ta min del. Jeg har virkelig tenkt å dedikere livet mitt til å være familiefar

TS

Ok, bra 👍

Både mannen min og jeg har vokst opp som enebarn, men har 5 barn selv, så det er ikke alltid man gjør det samme som man selv vokste opp med. 

Våre barn igjen ender nok ikke opp med mer enn maks 2 - 3 hver... 

K48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...