Gå til innhold

Til dere som har 5 eller flere barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen her inne som har 5 eller flere barn? Jeg er en 26 år gammel mann som drømmer om å ha en storfamilie. Per nå så er jeg på utkikk etter en dame som vil det samme. Kanskje er hun noen år yngre enn meg slik at vi ikke har for dårlig tid til å oppnå drømmen om 5 eller flere barn. Jeg har alltid tenkt at 7 barn er mitt i blinken for meg, fordi da passer vi akkurat inn i en minibuss med totalt 9 seter på et klasse B førerkort. Jeg har en god utdannelse og en god jobb så jeg antar at det økonomiske med dette vil gå fint.

Er det noen av dere med 5+ barn som har noen råd til meg? Og er det noen av dere som vil dele deres erfaringer med å være en storfamilie og alt det innebærer?

Hilsen M26 med drømmer om storfamilie

Anonymkode: f13b0...0e9

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare skyte inn at en 7-seter passer perfekt til 3 barn. Da er det plass til at en voksen kan sitte bak ved behov for å trøste. En 9-seter bør vel da passe bedre for ca 5 barn.

Anonymkode: 9401a...57c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fem, for oss er det akkurat passelig, men det er jo klart at det er krevende, livene våre handler jo for det meste om alt rundt barna. Vi har også god råd, det tenker jeg er en forutsetning for å kunne velge og lage en stor familie i dag.

Anonymkode: 206b4...691

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har fem, for oss er det akkurat passelig, men det er jo klart at det er krevende, livene våre handler jo for det meste om alt rundt barna. Vi har også god råd, det tenker jeg er en forutsetning for å kunne velge og lage en stor familie i dag.

Anonymkode: 206b4...691

Takk for svar. Hvor gamle er barna deres? Og jobber dere begge fullt, eller er en på deltid/hjemmeværende?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei! Er det noen her inne som har 5 eller flere barn? Jeg er en 26 år gammel mann som drømmer om å ha en storfamilie. Per nå så er jeg på utkikk etter en dame som vil det samme. Kanskje er hun noen år yngre enn meg slik at vi ikke har for dårlig tid til å oppnå drømmen om 5 eller flere barn. Jeg har alltid tenkt at 7 barn er mitt i blinken for meg, fordi da passer vi akkurat inn i en minibuss med totalt 9 seter på et klasse B førerkort. Jeg har en god utdannelse og en god jobb så jeg antar at det økonomiske med dette vil gå fint.

Er det noen av dere med 5+ barn som har noen råd til meg? Og er det noen av dere som vil dele deres erfaringer med å være en storfamilie og alt det innebærer?

Hilsen M26 med drømmer om storfamilie

Vi har seks. Yngste er 2, eldste er 23. Ideell avstand mellom barna er 2-3 år. Ikke tettere. Svangerskap er tøft for kroppen til kvinnen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke hvor mange du får plass til i en minibuss som er utfordringen med å ha mange barn. Heller ikke nødvendigvis økonomi. Det er tid og logistikk. Man vil jo gjerne ha tid til hvert enkelt barn, man skal ha mat/måltider og rene, passelige klær og sko etter vær og årstid. Så kommer aktiviteter, skole, lekser, venner og bursdager. Lista går videre..  Hva om noen blir født med sykdommer, alvorlige allergier eller andre utfordringer? Etter mitt syn bør man ikke få flere barn enn det man klarer å følge opp. Svangerskap er også noe bare kvinner kan stå for, så der tenker du nok utfra at du er mann.. Jeg ble plutselig alene etter dødsfall, og er veldig glad og takknemlig for at jeg ikke har mer enn tre barn og at alle er friske💕

Anonymkode: 4e66c...703

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fem.

Rådet må være først å finne en kjæreste som ønsker seg mange barn. Så må du vise at du er i stand til å ta det ansvaret som kreves, dvs husarbeid, barnestell og omsorg, planlegging og organisering osv. Barn er ansvar som krever at man bruker tid som familie.

Mange barn er praktiske utfordringer. Man burde kunne være flere steder på samme tid 😀 Videre krever transport, hotelrom etc planlegging.

Anonymkode: ef319...b0a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis får man som regel ett barn av gangen, og så bør man etter min mening vente 2-3 år før man får neste, slik at man vet at man takler det. Kanskje blir dere begge fornøyd etter ett, eller to. Det vet man ikke på forhånd.

De jeg kjenner som har fem barn er ekstremt ressurssterke, både i inntekt, bolig, bil, helse, energinivå, overskudd, hvor organiserte de er, familie som stiller opp osv. osv.

Anonymkode: 41ad8...10c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Norske kvinner føder generelt få barn. Det er tøft, og de fleste ønsker selv å jobbe.
Er du klar til å jobbe redusert? Synes det er litt naivt å fokusere på bil.

Anonymkode: 2b4c5...24c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva slags utdannelse og inntekt har du ts?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få flere barn enn dere takler på redusert inntekt eller om dere blir skilt, sykdom, død også videre.

Uansett hva som skjer, krever barna fortsatt sitt.

Anonymkode: 1c873...053

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til… Du burde startet for minst 5 år siden med den drømmen der.

Anonymkode: 6c2c7...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er litt sent ute. 

Anonymkode: 7c400...807

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (25 minutter siden):

Vi har seks. Yngste er 2, eldste er 23. Ideell avstand mellom barna er 2-3 år. Ikke tettere. Svangerskap er tøft for kroppen til kvinnen. 

Takk for svar. Ja, tenker ca. 2 år mellom hver!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi har fem.

Rådet må være først å finne en kjæreste som ønsker seg mange barn. Så må du vise at du er i stand til å ta det ansvaret som kreves, dvs husarbeid, barnestell og omsorg, planlegging og organisering osv. Barn er ansvar som krever at man bruker tid som familie.

Mange barn er praktiske utfordringer. Man burde kunne være flere steder på samme tid 😀 Videre krever transport, hotelrom etc planlegging.

Anonymkode: ef319...b0a

Takk for svar. Enig! Må selvfølgelig finne ei dame som gjerne kommer fra en storfamilie selv og ønsker det samme som meg

TS

AnonymBruker
Skrevet
Flammen12 skrev (16 minutter siden):

Hva slags utdannelse og inntekt har du ts?

Siviløkonom. 900k i inntekt per nå, men den tror jeg vil øke med årene

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lykke til… Du burde startet for minst 5 år siden med den drømmen der.

Anonymkode: 6c2c7...e5f

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er litt sent ute. 

Anonymkode: 7c400...807

Hvorfor det? Jeg er riktignok snart 27 år, men det er ikke et problem for meg om sistemann kommer når jeg er 45 år. Det er 18 år til. Kanskje kvinnen jeg møter er 4 år yngre enn meg og er 41 år når sistemann kommer

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Jeg er riktignok snart 27 år, men det er ikke et problem for meg om sistemann kommer når jeg er 45 år. Det er 18 år til. Kanskje kvinnen jeg møter er 4 år yngre enn meg og er 41 år når sistemann kommer

TS

Det kan fort gå en del år før du finner ei som vil føde 7 barn.

Anonymkode: 2b4c5...24c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Siviløkonom. 900k i inntekt per nå, men den tror jeg vil øke med årene

TS

Ambisiøst å planlegge fotballag før første date.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire. Det er mye jobb og også mye glede. 

Men dessverre tålte ikke helsa mi fire barn, spesielt ikke med en ektefelle som ikke bidro noe særlig. Så nå er jeg skilt, og har store barn. Nå skulle vi to kunne begynne å leve livet som voksne, i stedet lever jeg alene. Også noe å tenke på..

Anonymkode: 0971d...b63

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...