Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer har en eks og det avsluttet vel heller litt turbulent. Hun ble sammen med en god venn av han, de fortalte ingenting til han, han fikk vite det gjennom andre venner. I etterkant har han opplevd å føle seg sviktet av vennegjengen som henger med eks og eks-kompis, til og med søsteren henger med eksen hans fortsatt. 

Jeg er nå bedt i babyshower til søsteren hans, men jeg er så splittet. Eksen hans er invitert OG har takket ja. Jeg vil jo støtte søsteren og være en del av hans familie, men samtidig synes jeg det er litt vanskelig når hun er bedt. Ikke fordi jeg er sjalu, men fordi jeg synes ikke hun har noe der å gjøre (hun er ikke av de nærmeste vennene til søsteren) i og med at hun er eksen til broren og før ville det jo vært hun som hadde blitt tante. I tillegg synes jeg det er litt hensynsløst med tanke på både meg og samboer. Samboer er ikke bedt, men jeg klarer ikke bestemme meg. 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: ea2cb...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min samboer har en eks og det avsluttet vel heller litt turbulent. Hun ble sammen med en god venn av han, de fortalte ingenting til han, han fikk vite det gjennom andre venner. I etterkant har han opplevd å føle seg sviktet av vennegjengen som henger med eks og eks-kompis, til og med søsteren henger med eksen hans fortsatt. 

Jeg er nå bedt i babyshower til søsteren hans, men jeg er så splittet. Eksen hans er invitert OG har takket ja. Jeg vil jo støtte søsteren og være en del av hans familie, men samtidig synes jeg det er litt vanskelig når hun er bedt. Ikke fordi jeg er sjalu, men fordi jeg synes ikke hun har noe der å gjøre (hun er ikke av de nærmeste vennene til søsteren) i og med at hun er eksen til broren og før ville det jo vært hun som hadde blitt tante. I tillegg synes jeg det er litt hensynsløst med tanke på både meg og samboer. Samboer er ikke bedt, men jeg klarer ikke bestemme meg. 

Hva ville dere gjort?

Snakk med samboer og fortell akkurat hvordan du føler det, og spør hva han synes? Da holder hvertfall ikke du han utenfor.

Anonymkode: 8aa63...1cf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ettersom hun er invitert, er hun jo vurdert å være nær nok. 

Jeg synes du skal gå. Kanskje du til og med får avklart og menneskeliggjort dette "spøkelset" ditt. Det blir sikkert veldig trivelig - hvis du klarer å legge til side disse følelsene. 

Anonymkode: d2db4...f12

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Snakk med samboer og fortell akkurat hvordan du føler det, og spør hva han synes? Da holder hvertfall ikke du han utenfor.

Anonymkode: 8aa63...1cf

Vi har snakket om det. Han synes det er veldig leit at hun er bedt, men at det er helt opp til meg. Han forståelse for det jeg måtte velge. 

Jeg er ganske stille og beskjeden av meg og litt utilpass i slike settinger, spesielt der jeg ikke kjenner mange.

- TS

Skrevet

Han har for så vidt også møtt lite forståelse for sine følelser, utenom hos sin mor. Han har mistet store deler av vennegjengen (som han egentlig var en stor del av), og blir sjeldent bedt med på ting som var en selvfølge før. Det virker som om de har valgt side.

- TS

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er god venninne med broren min sin eks. Selvsagt inviterer jeg henne, vi er venner. Hva den nye dama til broen min synes om det bryr jeg meg fint lite om. Vi er voksne mennesker, som velger våre venner, og tåler hun ikke det så får hun bli hjemme

Anonymkode: 38b32...54b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde selvsagt stilt opp.

Jeg bruker ikke energi på hverken hans eller mine ekser.

Anonymkode: afc99...9bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er god venninne med broren min sin eks. Selvsagt inviterer jeg henne, vi er venner. Hva den nye dama til broen min synes om det bryr jeg meg fint lite om. Vi er voksne mennesker, som velger våre venner, og tåler hun ikke det så får hun bli hjemme

Anonymkode: 38b32...54b

Samme her! Men vi syns jo det er litt morsomt når den nye dama alltid avlyser i siste liten.. søstera og jeg har vært venner i årevis, det er uaktuelt å gi slipp på all historien vår pga ei ny dame.

Anonymkode: 9c79b...a35

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har for så vidt også møtt lite forståelse for sine følelser, utenom hos sin mor. Han har mistet store deler av vennegjengen (som han egentlig var en stor del av), og blir sjeldent bedt med på ting som var en selvfølge før. Det virker som om de har valgt side.

- TS

Men da var det jo hennes vennegjeng også! Hvorfor skal hun miste vennene sine?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da var det jo hennes vennegjeng også! Hvorfor skal hun miste vennene sine?

Tanken min er jo at de var hans vennegjeng først. Hadde ikke det vært for han ville jo ikke ho hatt de vennene eller møtt sin nye kjæreste eller søstera hans. Og når hun dropper han, gir hun naturligvis avkall på dette og hans familie.

Hadde jeg vært eks hadde jeg syntes det var litt rart å møte opp i en babyshower til en kommende baby jeg kunne ha vært tante til. 

Men kanskje jeg legger for mye i det. Jeg har ikke hatt så mye med ekser å gjøre tidligere. Er nettopp derfor jeg ønsker å høre flere synspunkt.

- TS

• Nyttig 2
Skrevet

Hennes nye kjæreste er hans barndomsvenn som han har kjent siden barnehagen. Hele greia med brudd og å bli sammen med hans eks-kompis har blitt gjort på en veldig dårlig måte. 

Skrevet

Jeg ville forsøkt å legge egne såre følelser til side og støttet søsteren til kjæresten din. Det er jo hun som er hovedpersonen i babyshoweren. 

Anonymkode: b433b...780

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du skal gå, hvis ikke så mister du jo mulighet til å få et godt forhold til søsteren hans.  Hun prøver jo her å bygge bro, og både bli kjent med deg og inkludere deg  😀 

Kan jo godt hende du vil møte denne eksen i andre sammenhenger også, i og med at hun er venninne av søsteren hans, så det er bare å hoppe i det og ta tyrene ved  hornet først som sist. 😀💪💪

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
FrkSolsikke skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du skal gå, hvis ikke så mister du jo mulighet til å få et godt forhold til søsteren hans.  Hun prøver jo her å bygge bro, og både bli kjent med deg og inkludere deg  😀 

Kan jo godt hende du vil møte denne eksen i andre sammenhenger også, i og med at hun er venninne av søsteren hans, så det er bare å hoppe i det og ta tyrene ved  hornet først som sist. 😀💪💪

Det er to andre venninner av henne som inviterer inn, og selvfølgelig setter jeg stor pris på å bli invitert og inkludert. 

Jeg er for så vidt ikke veldig glad i babyshower, jeg blir litt utilpass i slike situasjoner, og det er ikke sjalusi som gjør at jeg er usikker. Hovedpoenget er vel at jeg er redd for å bli enda mer utilpass pga eksen, og jeg føler at i slike babyshowere får du ikke nødvendigvis mulighet til å bonde så mye uansett. Men kan hende jeg bare bør hoppe i det som du sier 😅

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tanken min er jo at de var hans vennegjeng først. Hadde ikke det vært for han ville jo ikke ho hatt de vennene eller møtt sin nye kjæreste eller søstera hans. Og når hun dropper han, gir hun naturligvis avkall på dette og hans familie.

Hadde jeg vært eks hadde jeg syntes det var litt rart å møte opp i en babyshower til en kommende baby jeg kunne ha vært tante til. 

Men kanskje jeg legger for mye i det. Jeg har ikke hatt så mye med ekser å gjøre tidligere. Er nettopp derfor jeg ønsker å høre flere synspunkt.

- TS

Men hjelpe meg, ingen eier vennene sine. Så har de vært sammen i mange år, og har utvekslet venner, bekjente, familie, og også kjæreste! Hun skal jo ikke måtte gi avkall på venner (som jo er hennes også nå) fordi det blir slutt med første kjæresten. Og nå har jo han også gått videre (deg) så da er det jo ikke mer å tenke på.

Det tante-perspektivet er nok kun i ditt hode, det hadde jeg ikke tenkt på en gang! Klart hun må få gå i babyshower til venninna si!

Man gir ikke «naturligvis» avkall på venninner fordi man traff dem gjennom en eks, det skulle tatt seg ut i dette lille landet!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hennes nye kjæreste er hans barndomsvenn som han har kjent siden barnehagen. Hele greia med brudd og å bli sammen med hans eks-kompis har blitt gjort på en veldig dårlig måte. 

Og likevel mener du at de skal melde seg ut av vennegjengen?

Skrevet

Altså, føler du at du er mer nær dette barnet fordi du skal bli «tante» enn denne venninnen? Usikre om barnets mor deler din oppfatning av dette når selv et brudd ikke kunne skille søsteren og eksen til kjæresten din? Dersom kjæresten din dumper deg i kveld, tror du at du likevel blir invitert hit eller er du ute av døren og fort glemt av søsteren? Mulig du er invitert? Uansett, reis og bli ferdig med det

Anonymkode: 39031...566

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet du hva som ligger til grunn for at vennegjengen har tatt hennes side i dette, og kjæresten din har havnet utenfor?

Synes bare det virker så rart at de har gjort det utfra den historien du forteller.

Anonymkode: cb718...a7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså, føler du at du er mer nær dette barnet fordi du skal bli «tante» enn denne venninnen? Usikre om barnets mor deler din oppfatning av dette når selv et brudd ikke kunne skille søsteren og eksen til kjæresten din? Dersom kjæresten din dumper deg i kveld, tror du at du likevel blir invitert hit eller er du ute av døren og fort glemt av søsteren? Mulig du er invitert? Uansett, reis og bli ferdig med det

Anonymkode: 39031...566

Det er helt greit å tenke sånn du gjør, og jeg ser den, men det er ikke nødvendig å skrive på en så sårende måte 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet du hva som ligger til grunn for at vennegjengen har tatt hennes side i dette, og kjæresten din har havnet utenfor?

Synes bare det virker så rart at de har gjort det utfra den historien du forteller.

Anonymkode: cb718...a7a

Jeg har en oppfatning av at "det enkle er ofte det beste" og at de ikke tenker på det som en så stor greie. Noen av dem støtter han, men det blir ikke snakket om. Og da tror jeg det er enklere å bare la han bli igjen utenfor, jeg vet ikke... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...