AnonymBruker Skrevet 10. mai #1 Skrevet 10. mai Er det noen i forumet her som har hatt svært alvorlig grad ME, og blitt bedre av nevroplastisk arbeid, og vil fortelle litt om hvordan dere angrep dette fra svært alvorlig grad? Jeg er egentlig for dårlig for å være på nettet , men har prøvd å lese litt om dette i små doser. Men jeg får litt følelsen av at man må være mye friskere for å benytte dette, samtidig som at jeg ser det finnes en del friskhetsfortellinger om folk som har vært veldig alvorlig syke og blitt bedre. Hadde vært veldig interessant om det var noen førstepersonserfaringer her om noen som har vært svært alvorlig som kan dele litt erfaring om sin prosess ☺️ Da kanskje det blir overkommelig og for meg å lese. Anonymkode: 8fd57...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #2 Skrevet 10. mai Tror dette blir veldig individuelt. Du må nesten bare prøve og se om det hjelper deg. Anonymkode: 9d9a5...8a5
AnonymBruker Skrevet 10. mai #3 Skrevet 10. mai Nevroplastisk «behandling» er i vinden nå, mye svada, handler om å omprogramere hjernen til å fungere normalt. Si til kroppen, dette er ikke farlig osv.. Anonymkode: 40122...33a 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Jeg kjenner en person som hadde svært alvorlig ME og ble frisk etter denne type behandling. Man har uansett ikke så mye å tape, det kan være verdt å prøve. Anonymkode: cc68c...3c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nevroplastisk «behandling» er i vinden nå, mye svada, handler om å omprogramere hjernen til å fungere normalt. Si til kroppen, dette er ikke farlig osv.. Anonymkode: 40122...33a Svada…? Hvordan kan du si det så sikkert. hjernen og vårt tankesett har stor påvirkning på et menneske. For enkelte som har hatt belastning over tid vil hjernen skru av mekanismer i kroppen for at de skal roe ned stress eller annen belastning. Det sier seg nesten selv at man ved hjelp av en såkalt omprogrammering i hjernen kan få resultater. Dette er i flere tilfeller bevist og det er for mange det eneste konkrete behandlingstilbud og et alternativ til å bare ta det rolig. Anonymkode: cc68c...3c4 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Svada…? Hvordan kan du si det så sikkert. hjernen og vårt tankesett har stor påvirkning på et menneske. For enkelte som har hatt belastning over tid vil hjernen skru av mekanismer i kroppen for at de skal roe ned stress eller annen belastning. Det sier seg nesten selv at man ved hjelp av en såkalt omprogrammering i hjernen kan få resultater. Dette er i flere tilfeller bevist og det er for mange det eneste konkrete behandlingstilbud og et alternativ til å bare ta det rolig. Anonymkode: cc68c...3c4 Er det dette som er målet med nevroplastisk terapi? Ut fra det jeg leste om ME så er poenget at man ved å regulere nervesystemet - skal kunne indirekte regulere immunsystemet (som man antar er årsaken for ME) og dermed bedre ME på den måten 🤔 Anonymkode: 8fd57...5c9
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kjenner en person som hadde svært alvorlig ME og ble frisk etter denne type behandling. Man har uansett ikke så mye å tape, det kan være verdt å prøve. Anonymkode: cc68c...3c4 Den personen skulle vært her inne og skrevet litt om det da😀 Anonymkode: 8fd57...5c9
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Skrevet 11. mai Nå vet jeg ikke helt 100% hva det er. Men leste meg kjapt opp på det nå. Jeg ser ikke nytten av det med mindre ar du stresser med at du har me, er mye redd pga me etc. Jeg har ikke ikke disse fryktene mange tror me er basert på. Og har blitt "tvunget" på kurs for å endre dette. Problemet mitt er at jeg kan ikke behandles for noe jeg ikke har. Men det ee veldig vanlig at man som så syk blir redd, får stress plager etc. Da er nan selvsagt godt tjent med å rette litt opp det og få hjelp med det. Er ikke behandlingen skadelig er det vel ikke noe problem å prøve det. Siden du er i alvorlig grad kan det koste deg lity. For meg var aktivitets avpassing løsninfen. Men det kan være vanskelig å utføre om du har mye stress Anonymkode: af105...d41 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #9 Skrevet 11. mai Off topic, men: Hvis en med "svært alvorlig ME" orker å sitte på nett og både skrive og lese, hvilken grad av ME har da de som ligger i sengen i mørket og ikke tåler hverken lyd, lys eller berøring? "Ekstrem ME"? "Kritisk grad av ME"? Lurer oppriktig på dette. Anonymkode: c0f34...161 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #10 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Off topic, men: Hvis en med "svært alvorlig ME" orker å sitte på nett og både skrive og lese, hvilken grad av ME har da de som ligger i sengen i mørket og ikke tåler hverken lyd, lys eller berøring? "Ekstrem ME"? "Kritisk grad av ME"? Lurer oppriktig på dette. Anonymkode: c0f34...161 Ekstremt alvorlig grad er de som ikke kan noe annet enn å eksistere. «Profound severe» eller «extremely severe» ME. Antatt kapasitet er da 0,5 %. Hårsbredd fra døden. Anonymkode: ef83b...908 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det dette som er målet med nevroplastisk terapi? Ut fra det jeg leste om ME så er poenget at man ved å regulere nervesystemet - skal kunne indirekte regulere immunsystemet (som man antar er årsaken for ME) og dermed bedre ME på den måten 🤔 Anonymkode: 8fd57...5c9 Nervesystemet er jo kanskje det som holder deg i live nå.. ekstrem energisvikt betyr jo at kroppen ikke har energi til å frakte oksygen rundt i kroppen så nervesystemet tar over jobben. Så vet ikke om nervesystemregulering er veien å gå med mindre man er på mild grad (?). Immunforsvaret er jo lymfesystemet. Så ville nok heller starter der + tarmhelse + styrke mitokondrier. Kroppen vil lage flere mitokondrier av faste bl.a, eller ulike kosttilskudd. Men hvem vet, noen blir jo frisk av nevroplastisk trening, da var jo plagene nevroplastiske. Så er jo bare å prøve. Anonymkode: ef83b...908
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Svada…? Hvordan kan du si det så sikkert. hjernen og vårt tankesett har stor påvirkning på et menneske. For enkelte som har hatt belastning over tid vil hjernen skru av mekanismer i kroppen for at de skal roe ned stress eller annen belastning. Det sier seg nesten selv at man ved hjelp av en såkalt omprogrammering i hjernen kan få resultater. Dette er i flere tilfeller bevist og det er for mange det eneste konkrete behandlingstilbud og et alternativ til å bare ta det rolig. Anonymkode: cc68c...3c4 Det er ikke mye seriøs dokumentert forskning på feltet enda.. mye av dette er jo ting vi forteller oss selv i en fare/ubehag på instinkt. Mange mennesker er desperate etter å bli bedre, spesielt uglesette kvinner i helsevesnet som aldri har blitt tatt på alvor av helsepersonell pga sammensatte plager. Nå har det dukket opp mange private aktører som tjener seg rike på å selge dyre kurs for denne gruppa. Jada, hjernen er nevroplastisk og lett manipulativ, derfor faller noen for hjernevasking f.eks. Syns ikke det er mye som skiller dette fra praksisen til Sjaman Durek. Legger ved ett direkte sitat/øvelse fra sykehusets side: Du kan for eksempel si: «Jeg har vondt, føler meg kvalm eller er utmattet, men det er ikke farlig. Jeg vet at du (sentralnervesystemet) passer på og vil mitt beste, men jeg er trygg. Det går bra, du kan slappe litt av nå. https://www.diakonhjemmetsykehus.no/4af518/siteassets/documents/pht/nevroplastiske-plager.pdf Anonymkode: 40122...33a
AnonymBruker Skrevet 11. mai #13 Skrevet 11. mai Enda en slik tråd? Disse trådene dukker opp i ny og ne, i sosiale medier og på diskusjonsforum. Alle trådene er like, og de går noe slikt som : Hei, jeg sliter med bla-bla og jeg har hørt noe om nevroplastisitet er det noen som har noen tips? og svarene er alltid hør på podcasten til/kjøp boka til.. Det er åpenbart at de som tilbyr slik behandling mot betaling, altså private aktører, har hyret inn markedsføringsfolk som sprer denne meget omstridte behandlingsformen som mangler dokumentasjon i sosiale medier og på forum. Anonymkode: 53c70...6a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): tress plager etc. Da er nan selvsagt godt tjent med å rette litt opp det og få hjelp med det. Er ikke behandlingen skadelig er det vel ikke noe problem å prøve det. Anonymkode: af105...d41 Hvis dette var tilfellet burde denne type behandling være en del av kreftbehandlingen. Men det er det jo ikke, er det vel? Hvis folk i desperasjon vil prøve udokumentert behandling så er det bare trist, for det er dyrt. Og de blir lurt. Anonymkode: 53c70...6a4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enda en slik tråd? Disse trådene dukker opp i ny og ne, i sosiale medier og på diskusjonsforum. Alle trådene er like, og de går noe slikt som : Hei, jeg sliter med bla-bla og jeg har hørt noe om nevroplastisitet er det noen som har noen tips? og svarene er alltid hør på podcasten til/kjøp boka til.. Det er åpenbart at de som tilbyr slik behandling mot betaling, altså private aktører, har hyret inn markedsføringsfolk som sprer denne meget omstridte behandlingsformen som mangler dokumentasjon i sosiale medier og på forum. Anonymkode: 53c70...6a4 Her inne tror jeg at det er én eller noen få som starter alle disse trådene. Og jeg tror ærlig talt at svarene er oppriktige. Jeg henviser selv til en bok i hver tråd jeg svarer på. Og jeg er hvertfall en helt normal privatperson. Anonymkode: 8f5af...07f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis dette var tilfellet burde denne type behandling være en del av kreftbehandlingen. Men det er det jo ikke, er det vel? Hvis folk i desperasjon vil prøve udokumentert behandling så er det bare trist, for det er dyrt. Og de blir lurt. Anonymkode: 53c70...6a4 Det er da ikke dyrt å jobbe med nervesystemet sitt. Vil man ikke kjøpe en bok så finner man alt gratis på nettet også. Det er bare litt mer jobb. Anonymkode: 8f5af...07f
AnonymBruker Skrevet 11. mai #18 Skrevet 11. mai Helene Ragnhild ble vel frisk gjennom kurset lightning process, og det handler vel om nervoplastikk? https://heleneragnhild.com/diagnose-me/ Anonymkode: 1a847...838
AnonymBruker Skrevet 11. mai #19 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Enda en slik tråd? Disse trådene dukker opp i ny og ne, i sosiale medier og på diskusjonsforum. Alle trådene er like, og de går noe slikt som : Hei, jeg sliter med bla-bla og jeg har hørt noe om nevroplastisitet er det noen som har noen tips? og svarene er alltid hør på podcasten til/kjøp boka til.. Det er åpenbart at de som tilbyr slik behandling mot betaling, altså private aktører, har hyret inn markedsføringsfolk som sprer denne meget omstridte behandlingsformen som mangler dokumentasjon i sosiale medier og på forum. Anonymkode: 53c70...6a4 Det er nok ikke markedsføring. Det er nok samme person som starter alle disse trådene. Vedkommende er umettelig på spørsmål og uansett hvor mange svar han/hun får så kommer det bare mer spørsmål. Anonymkode: 9d9a5...8a5 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai #20 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da ikke dyrt å jobbe med nervesystemet sitt. Vil man ikke kjøpe en bok så finner man alt gratis på nettet også. Det er bare litt mer jobb. Anonymkode: 8f5af...07f Gratis på nett fører alltid til kurs og bøker. Og pasienter som lever i håpet blir anbefalt kurs til mange tusen kroner. Det er uetisk. OG alt dette begynte da det ble regulering i loven om AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nok ikke markedsføring. Det er nok samme person som starter alle disse trådene. Vedkommende er umettelig på spørsmål og uansett hvor mange svar han/hun får så kommer det bare mer spørsmål. Anonymkode: 9d9a5...8a5 Det er markedsføring. All publisitet er god publisitet når du driver butikk. Anonymkode: 53c70...6a4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå