AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:43 #1 Skrevet søndag kl. 06:43 Det kunne gjerne vært postet på reiseliv og, men jeg ønsker i utgangspunktet tips fra andre med erfaring med barn. Jeg tenker å bestille en uke til sydligere strøk i sommer, jeg er alene med barn, så vil det skal bli en hyggelig ferie for alle. Jeg lurer på om folk har noen gode råd ang et par ting. 1. Hotelltype. Er det greit med et litt mindre hotell nærme stranden, med barnebasseng og lekeplass og slikt. Eller bør vi gå for et typisk familiehotell med sklier i bassenget, barneklubb og underholdning? 2. Måltidsplan. Er det greit uten noe mat inkludert? Eller er det mest behagelig for meg som forelder at vi har all inklusive, da vil også totalprisen være mer forutsigbar, men gjerne høyere enn nødvendig. Finner jo også halvpensjon, kan det være et greit alternativ? Jeg har funnet ulike reiser som passer budsjettet med ulik standard, alt fra familiehotell med barneklubb til roligere steder. Anonymkode: 51363...2c6
Yuvia Skrevet søndag kl. 06:48 #2 Skrevet søndag kl. 06:48 Det kommer helt an på hva alder barna er og hva de liker jeg er alene med mine to på 5 og 7 år og har hatt Norges ferie med de alene og skal i år til syden en uke. det som er viktig for meg som er inkludert er frokost så vi starter gode og mette, og nærhet til en god strand . Barnebasseng er ok og helst internasjonal klubb så jeg får noen timer alene. Lekeplass er en must , forrige syden tur vi var på så ble lekeplassen brukt masse , men helst under tak, jeg er selv en rolig sjel som kun vil ha mulighet for å kunne trene og god strand , så vi ender enten opp på Kypros eller en av de mindre plassene på Mallorca 😊 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:49 #3 Skrevet søndag kl. 06:49 Jeg har, med mine barn, vært på hoteller uten barneklubber / bamseklubber el. Rolige hoteller, med basseng, og ikke ved stranda, og litt unna barer og klubber. Og med hotellbar som stenger tidlig Har alltid hatt kun med frokost inkludert. Da kan vi spise andre steder, når vi vil. Når barna var små spiste de uansett ikke så mye at all-inclusive ville lønt seg. Anonymkode: a23fe...fcc
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:53 #4 Skrevet søndag kl. 06:53 Jeg har reist mye alene til Hellas, Platanias. Det er en rekke hoteller der bassengområde grenser med stranden og det er små familiehoteller med utrolig hyggelig personalet. Jeg pleier å bestille hotell med frokost, spise lunsj type pizza eller noe ved bassengområdet da barnet mitt nekter å gjøre noe annet enn å bade hele dagen, så går vi ut og spiser i 7-8 tiden. Alt ligger i nærheten der, masse restauranter, dagligvarebutikker og flere hoteller har soverom og stue med kjøkken. Prismessig er også Hellas billig i forhold til Spania eller andre lignende land. Det som er enkelt der er at alt er lett tilgjengelig, det er norsk talende lege i samme gata hvis det skulle være behov for noe og selv om barnet mitt er 11 snart er det som regel der hun ønsker å feriere igjen. Det gjør jeg også, siden alt er så enkelt og man får alt man kan forvente av en Sydenferie på ett sted 😊 Jeg har nå i mange år booket fly og hotellet selv da det er halvparten billigere enn via reiseselskap. Anonymkode: 8d2ae...513 1 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:51 #5 Skrevet søndag kl. 07:51 Jeg har reist en del alene med nå 6-åring. Har konkludert med at skal jeg få den avslappende ferien jeg trenger så bor vi på sunwing med all inclusive. Det er så nydelig å slippe forholde seg til planlegging og matlaging, bare ha tilgang på en buffet med overraskende mye sunne og gode alternativer. Barnet elsker Lollo og bernie og er med på aktiviteter, mor kan nyte livet i skyggen. Og så får han alltid nye venner han henger med, så bytter vi foreldrene litt på å være i vannet med de. Så kommer jeg tilbake til mer backpacking-lignende turer når han blir 11-12, tenker jeg. Anonymkode: 59066...4fd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:55 #6 Skrevet søndag kl. 07:55 For meg var all inclusive viktig for da kan vi spise når det passer oss og slippe ventetid. Vi spiste litt utenfor hotellet også men ikke mye. Jeg valgte hotell med lite badeland men det ble lite brukt, vanlig basseng holdt. Ungene har brakt opp dette med hvor kjekt det var å bare forsyne seg med den maten de ville når de ville. Det syntes de var stas Anonymkode: 21068...2fc 2
Rosa Dartle Skrevet søndag kl. 08:00 #7 Skrevet søndag kl. 08:00 Jeg synes det er helt gull å reise på tilrettelagte hoteller når jeg reiser med barn. Kan ikke tenke meg noe verre utenom, og trodde aldri jeg skulle bestille en all inclusive reise. All inclusive: kommer veldig an på hvordan du bor. Hvis det er rett ved en gate med restauranter er det ikke nødvendig, men det kan være veldig stressende å måtte komme seg ut for middag, få ledig bord osv når man har unger som holder på å «sulte ihjel» etter en lang dag. Så all inclusive gjør det mye enklere. Vi regnet på hva det kostet sist, og da sparte vi faktisk noe på det. Så det kommer nok veldig an på den enkelte familie, for vår del ble det rimeligere å gjøre det sånn. Barnehotell: ungene mine har ikke vært så glad i barneklubber og sånt, men har gjerne likt de andre aktivitetene. Ikke minst har det vært positivt at det har vært andre barn der og et barnevennlig personale. Samtidig synes jeg det er litt slitsomt for oss voksne når det er høy musikk på skranglete PA-anlegg, vannyoga og litt jalla «moteshow». Så jeg må nok si at barnevennlige hotell med barnebasseng er positivt, men ikke nødvendig med full pakke. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:12 #8 Skrevet søndag kl. 08:12 All inclusive er tragisk, både matmessig og for det lokale næringslivet. Har vært så dum at vi har valgt all inclusive to ganger, og begge gangene har vi endt opp med å spise andre steder, og betalt dobbelt for mat. Men hvis dere liker sjabre buffeer med dårlig komponerte retter og billigvin på tappetårn så kan jo all inclusive være midt i blinken. Anonymkode: 36d7b...149 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:17 #9 Skrevet søndag kl. 08:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): All inclusive er tragisk, både matmessig og for det lokale næringslivet. Har vært så dum at vi har valgt all inclusive to ganger, og begge gangene har vi endt opp med å spise andre steder, og betalt dobbelt for mat. Men hvis dere liker sjabre buffeer med dårlig komponerte retter og billigvin på tappetårn så kan jo all inclusive være midt i blinken. Anonymkode: 36d7b...149 Kommer jo veldig an på hotellet. Der vi har bodd har det vært masse sunne, rene produkter å velge mellom. Grillet fisk og kyllingfilet, og masse frukt og grønt. Så har spist vel så bra som hjemme. Vinen er ikke verdens beste, nei, men på familieferie er ikke vin så viktig. Anonymkode: 59066...4fd 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:20 #10 Skrevet søndag kl. 08:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): All inclusive er tragisk, både matmessig og for det lokale næringslivet. Har vært så dum at vi har valgt all inclusive to ganger, og begge gangene har vi endt opp med å spise andre steder, og betalt dobbelt for mat. Men hvis dere liker sjabre buffeer med dårlig komponerte retter og billigvin på tappetårn så kan jo all inclusive være midt i blinken. Anonymkode: 36d7b...149 Veldig stor forskjeller fra steder. Var en gang et sted, hvor jeg aldri har vært på så fantastisk buffeet. Det sto 8 kokker ved hver sin grill, og grillet forskjellige ting. Og det var mye mer mat enn det var mulig å smake på. Så buffet så elendig, at det eneste man spiser der er frokost. Jeg har reist mye alene med mine 2, og da de var små så elsket de sunwing resort. Da de ble eldre ble det mer steder, med få turister og storby. Anonymkode: fd002...99d 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:25 #11 Skrevet søndag kl. 08:25 Jeg vurderer også å reise med barna alene. Her er barna 4 og 8 år ved eventuell avreise. Minste er ekstremt kresen, så all inclusive er totalt bortkastet for oss 🤪 Har du alt-etende barn så hadde jeg kjørt på. Sååå kjekt å slippe å tenke på matlaging! Når det gjelder hotell så ville det vært for uoversiktlig for meg med stort hotell med sklier og alskens underholdning med så små barn, så jeg går nok for lite, nært strand, men med barnebasseng. Har du eldre barn som klarer seg selv stort sett hadde jeg dog gått for "badeland-hotell". Anonymkode: 30c66...456
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:30 #12 Skrevet søndag kl. 08:30 For meg har det vært viktig med all inklusive, stort sett veldig bra og variert mat. 2 barn, hadde det vært ett så hadde det gått greit uten all inklusive. Badesklier var gøy en stund, men ikke det viktigste. Barneklubber har aldri mine barn intressert seg for. Anonymkode: 0358b...a1c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:38 #13 Skrevet søndag kl. 08:38 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vurderer også å reise med barna alene. Her er barna 4 og 8 år ved eventuell avreise. Minste er ekstremt kresen, så all inclusive er totalt bortkastet for oss 🤪 Har du alt-etende barn så hadde jeg kjørt på. Sååå kjekt å slippe å tenke på matlaging! Når det gjelder hotell så ville det vært for uoversiktlig for meg med stort hotell med sklier og alskens underholdning med så små barn, så jeg går nok for lite, nært strand, men med barnebasseng. Har du eldre barn som klarer seg selv stort sett hadde jeg dog gått for "badeland-hotell". Anonymkode: 30c66...456 Mange steder spiser de under 12 gratis. Og buffet er jo topp for kresne barn, da ka de plukke akkurat det de vil. Er jo alltid en del som er veldig tilpasset de som vil ha mest mat som begynner på p også. Anonymkode: 59066...4fd 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:38 #14 Skrevet søndag kl. 08:38 1. Kommer an på hvor aktiv du selv tenker å være, om du har lyst til å ta med ungene rundt om kring eller om du ønsker at de skal herje i skliene på hotellet mens du følger med fra solsengen. 2. All inklusive er absolutt behagelig, særlig hvis barna er litt kresne. Det er kjedelig å bestille middag på restaurant bare for å oppleve at de ikke liker maten, og så må du kjøpe noe annet. På all inklusive kan man ta litt smakebiter av mye forskjellig og de fleste barn finner noe de liker der. Anonymkode: 20432...bb1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:13 #15 Skrevet søndag kl. 09:13 Jeg har reist en del alene med barna, både et barn og to barn. Når de var små foretrakk jeg Lollo/bernie og All inklusive Nå når de er store, er det helt unødvendig. Spesielt godt likte jeg meg på Mallorca - Sunving Cala bona Beach, Mallorca. Kilometer på kilometer med strandpromenade, fin strand noen hundre meter borte, fine bassengområder, fin barneklubb og et lite sentrum i gangavstand. Hadde med meg de to minste dit som var 4 og 10 år den gangen. Anonymkode: 8d8dc...74a 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:29 #16 Skrevet søndag kl. 09:29 Det spørs hvem man er. Jeg reiser med alt innkludert og elsker hvor enkelt det er for oss alle., Vi er ikke sånn som må ete sånn voldsomrt varieert. Min søster er mer matgorurmet og kan strekke seg til frokost. Det er i orden, man er ulik. Anonymkode: 0b084...7d9 1
Yuvia Skrevet søndag kl. 09:42 #17 Skrevet søndag kl. 09:42 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har reist en del alene med barna, både et barn og to barn. Når de var små foretrakk jeg Lollo/bernie og All inklusive Nå når de er store, er det helt unødvendig. Spesielt godt likte jeg meg på Mallorca - Sunving Cala bona Beach, Mallorca. Kilometer på kilometer med strandpromenade, fin strand noen hundre meter borte, fine bassengområder, fin barneklubb og et lite sentrum i gangavstand. Hadde med meg de to minste dit som var 4 og 10 år den gangen. Anonymkode: 8d8dc...74a Ååh så kjekt du nevner dette hotellet, jeg sitter å vurderer det nemlig. Mine er 5 og 7 år, begge elsker både sjø og basseng og gleder seg til å "fiske" fisk etc. Vil du anbefale dette? Hvordan er eventuelt buffet frokost ved hotellet? 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:19 #18 Skrevet søndag kl. 16:19 Nesten sånn jeg føler at alle nevnte alternativer kommer til å gå bra uansett. Barna er 5 og 7. De er gode å aktivisere seg selv og liker å styre på med hverandre og for seg selv. Mange gode innspill fra folk her. Tror iallefall jeg lander på halvpensjon iallefall, så får vi en blanding av at maten er ferdig og det er enkelt, og vi kan spise lunsj hvor vi vil. Jeg er forsåvidt typen som liker god mat og gjerne bruker penger på et bedre måltid på restaurant, men barna er fornøyd så lenge det er nuggets. Så jeg har innfunnet meg med at i noen år nå, så har vi en litt annen standard på mat. Har sett noen hotell med vannparker og mye kjekt ifm bassengene, det tror jeg kan være greit å vente litt med? Begge barna elsker vann, han på 7 kan forsåvidt svømme og. Men begge er i en alder der jeg må være med i bassenget og passer godt på, så den type basseng er kanskje bedre når de kan være mer på egenhånd. Anonymkode: 51363...2c6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:35 #19 Skrevet søndag kl. 16:35 Yuvia skrev (6 timer siden): Ååh så kjekt du nevner dette hotellet, jeg sitter å vurderer det nemlig. Mine er 5 og 7 år, begge elsker både sjø og basseng og gleder seg til å "fiske" fisk etc. Vil du anbefale dette? Hvordan er eventuelt buffet frokost ved hotellet? Det er noen år siden jeg var på dette hotellet, men vi har vært der to ganger med 3 års mellomrom. Frokostbuffeten var veldig god. Det var også lunsj og middag, med grei variasjon. Det er også spisesteder i gangavstand om du heller ønsker det. Men personlig syns jeg det var fint, at barna kunne gå på lekeplassen, mens jeg fortsatte måltidet mitt. Jeg tenker dette hotellet treffer alderen på barna dine godt. Det at det ikke er alt for stort, gjør at du har god oversikt. Eneste negative var at det var litt lytt mellom rommene og gangen. Anonymkode: 8d8dc...74a 2
Yuvia Skrevet søndag kl. 16:41 #20 Skrevet søndag kl. 16:41 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nesten sånn jeg føler at alle nevnte alternativer kommer til å gå bra uansett. Barna er 5 og 7. De er gode å aktivisere seg selv og liker å styre på med hverandre og for seg selv. Mange gode innspill fra folk her. Tror iallefall jeg lander på halvpensjon iallefall, så får vi en blanding av at maten er ferdig og det er enkelt, og vi kan spise lunsj hvor vi vil. Jeg er forsåvidt typen som liker god mat og gjerne bruker penger på et bedre måltid på restaurant, men barna er fornøyd så lenge det er nuggets. Så jeg har innfunnet meg med at i noen år nå, så har vi en litt annen standard på mat. Har sett noen hotell med vannparker og mye kjekt ifm bassengene, det tror jeg kan være greit å vente litt med? Begge barna elsker vann, han på 7 kan forsåvidt svømme og. Men begge er i en alder der jeg må være med i bassenget og passer godt på, så den type basseng er kanskje bedre når de kan være mer på egenhånd. Anonymkode: 51363...2c6 Ååh akkurat samme alder som mine barn! kan jeg spørre hva budsjettet ditt er? vi vurderer enda mer hotellet nevnt over nå, men jeg ser også på sunwing nordic Kypros , Den har saltvanns basseng og langgrunn strand
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå