AnonymBruker Skrevet 10. mai #21 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Selvsagt er det fysisk mulig, hadde klart 10 plater fint både som barn og nå. Anonymkode: a9da6...94d Hva man klarer eller kan klare er ikke relevant. Ingen trenger 7-10 vaffelplater, ergo mine får ikke lov til å spise det. Hos oss er det max 3, de spiser sjeldent mer enn 2. Men både pølser og kaker i tillegg er det nok med 1. Det er helt greit å begrense barn, selv om de er aldri så tynne. Anonymkode: e4fd0...0f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai #22 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva man klarer eller kan klare er ikke relevant. Ingen trenger 7-10 vaffelplater, ergo mine får ikke lov til å spise det. Anonymkode: e4fd0...0f6 Selvsagt er det relevant når det jeg svarte på var at det er fysisk umulig å klare 7-10 plater. Anonymkode: a9da6...94d
AnonymBruker Skrevet 10. mai #23 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Selvsagt er det fysisk mulig, hadde klart 10 plater fint både som barn og nå. Anonymkode: a9da6...94d Nei, og jeg er voksen og glad i mat. Dessuten har jo disse ungene fått pølser også. Det holder med to plater til hver, og blir de ikke mette av det inkl. pølser, så er det jo kake også Anonymkode: f23a1...d66 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #24 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, og jeg er voksen og glad i mat. Dessuten har jo disse ungene fått pølser også. Det holder med to plater til hver, og blir de ikke mette av det inkl. pølser, så er det jo kake også Anonymkode: f23a1...d66 Nei? Du kan da ikke si nei til at andre spiser mer enn deg🙄 Anonymkode: b1bc7...daf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #25 Skrevet 11. mai petterm skrev (13 timer siden): Tror du virkelig 5 åringer spiser 2 planer hver, i tillegg til pølser og kake? Jeg ville tro en plate til hver er nok. Godt mulig noen barn spiser mer enn en plate ja. Anonymkode: b9101...37f
AnonymBruker Skrevet 11. mai #26 Skrevet 11. mai petterm skrev (13 timer siden): Tror du virkelig 5 åringer spiser 2 planer hver, i tillegg til pølser og kake? Jeg ville tro en plate til hver er nok. femåringen her ville lett valgt bort både pølse og kake for vafler for vår femåring spiser ikke pølser og kaker, så ja. Anonymkode: bf229...4eb 1
Splittbinders Skrevet 11. mai #27 Skrevet 11. mai Jeg ville stekt en til hver, maks en og en halv per barn. Det serveres flere ting, og i en barnebursdag på to timer er det ingen krise om de ikke blir stappende mette. Foreldre som har svært kresne barn vet nok om det, og lar de spise noe hjemme på forhånd. I alle fall hvis det i invitasjonen er tydelig hva som serveres. Sagt på en annen måte; hvis barnet mitt skulle i bursdag og jeg visste det skulle serveres noe hun ikke liker, så ville jeg gitt henne litt mat før hun drar. Ellers ville jeg personlig ikke servert pølser i en frokostbursdag, men det er jo smak og behag da. Jeg ville nok heller hatt rundstykker eller brødskiver, og enkelt pålegg. Og vaflene ville jeg helt klart stekt på forhånd, det tar litt tid å steke 15-20 vafler... 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai #28 Skrevet 11. mai NinaLisa skrev (På 10.5.2026 den 6.42): Vafler er best nystekte. Vafler er også best uten 15 sultne unger i hus. Anonymkode: c23cf...0a5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #29 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): What??? Det meste mine unger har spist på en gang er to plater… Har vel sett nabobarn som er oppe i 3 - 4 om de er skrubbsultne, men 7 - 10 er jo ikke fysisk mulig. Tenker du hjerter? Anonymkode: 2775a...b56 Oj, du har småspiste barn! AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, og jeg er voksen og glad i mat. Dessuten har jo disse ungene fått pølser også. Det holder med to plater til hver, og blir de ikke mette av det inkl. pølser, så er det jo kake også Anonymkode: f23a1...d66 Men ikke alle vil ha pølse til frokost (eller pølse i det hele tatt), og i hvert fall ikke når det er vafler tilgjengelig Anonymkode: 84459...562
PurpleTuliip Skrevet 11. mai #30 Skrevet 11. mai Hadde beregnet 2 plater til hver. Hadde stekt de mens barna er der men det er personlig preferanse. Jeg spiser ikke selv kalde og bløte vafler. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå