Gå til innhold

Hvor mange vafler til 15 barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal ha frokost/pysjbursdag fra kl. 10 til 12. På menyen blir det pølser, vafler, kake og litt snacks.

Jeg lurer på om jeg burde steke vaflene før barna kommer, eller om det er best å steke dem etter at de har kommet?

Og hvor mange vafler burde jeg lage til 15 barn? Burde jeg bare ha syltetøy til vaflene, eller også Nutella og brunost? Det er 5 årsdag og ingen allergier

Anonymkode: 9b8f4...05c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20 vafler stekt på forhånd, men med røre i bakhå6, syltetøy og brunost til å ha på. Ikke nutella.

Anonymkode: 931f0...60c

• Liker 4
Skrevet

Vafler er best nystekte.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men barn bryr seg ikke så mye som voksne, min gutt liker myke vafler 😊. Jeg ville stekt de på forhånd, bursdag er travelt 😊

Anonymkode: 459c1...8e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NinaLisa skrev (13 minutter siden):

Vafler er best nystekte.

Med 15 femåringer har nok TS andre ting å gjøre enn å steke vafler når bursdagen er i gang.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med 15 femåringer har nok TS andre ting å gjøre enn å steke vafler når bursdagen er i gang.

Ja det kan du ha helt rett i.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de skal spise pølser først, ville jeg laget én vaffel til hver og informert alle om at at det er én vaffel til hver. Ville kun hatt syltetøy til, og stekt vaflene på forhånd.

Med femten fem-åringer håper jeg dere er mer enn én voksen? Vi var fire vokse på første bursdag i første klasse, med 15 gutter. Det trengtes, for flere av barna trengte en voksen på seg hele tiden.

Anonymkode: 72d9c...953

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke nutella.

.. Har vel ikke du noe med?

Anonymkode: e9f17...a02

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stek dem mens de er der, vafler er jo bare gode rett fra jernet.

De fleste barn spiser vel 2-3 plater, så 30-40 vaffelplater da?

Anonymkode: 84459...562

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En vaffel til hver. Stek dem før de kommer. Som flere sier du vil ha nok å gjøre etter barna har kommet. Det holder med syltetøy/ og eventuelt smør som tilbehør. 

Anonymkode: e4fd0...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Ville laget 30 vafler 

Anonymkode: b1bc7...daf

• Liker 4
Skrevet

Ville definitivt lagd de på forhånd. Hvis femten barn skal rekke å spise både pølse, vaffel, kake og snacks, og i tillegg leke, ha gaveåpning, gå på do og alt som hører med på bare to timer så blir det alt for travelt til å steke underveis. 

Ville lagd én eller to plater til hver 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! Jeg skal ha frokost/pysjbursdag fra kl. 10 til 12. På menyen blir det pølser, vafler, kake og litt snacks.

Jeg lurer på om jeg burde steke vaflene før barna kommer, eller om det er best å steke dem etter at de har kommet?

Og hvor mange vafler burde jeg lage til 15 barn? Burde jeg bare ha syltetøy til vaflene, eller også Nutella og brunost? Det er 5 årsdag og ingen allergier

Anonymkode: 9b8f4...05c

Hva med å gjøre Mossevarianten. Pølse i vaffel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville laget 30 vafler 

Tror du virkelig 5 åringer spiser 2 planer hver, i tillegg til pølser og kake?

Jeg ville tro en plate til hver er nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mindre stress i selskapet, lag på forhånd og legg dem under et håndklede. Du har pølser og kake også, det er kun to timer de er der, så en til hver er nok. Evt kan du dele dem i halve, da noen sikkert ikke orker en hel. Tar du Nutella, er det sikkert ikke noen som vil ha syltetøy, så en av delene er vel nok. Om det er sjokoladekake du har, så ville jeg tatt syltetøy. 🙂

Anonymkode: 8a629...367

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn spiser gjerne 7-10 hver. Tynne barn. 

Anonymkode: 67acc...03b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men ikke i barnebursdag, etter å ha spist pølser? Det blir en helt annen situasjon enn når man lager vafler til lunsj.

TS kan uansett ikke steke 150 (!) vafler, i tilfelle disse barna spiser ti vafler hver.

Anonymkode: 72d9c...953

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

What??? Det meste mine unger har spist på en gang er to plater… Har vel sett nabobarn som er oppe i 3 - 4 om de er skrubbsultne, men 7 - 10 er jo ikke fysisk mulig. Tenker du hjerter? 

Anonymkode: 2775a...b56

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (4 timer siden):

Tror du virkelig 5 åringer spiser 2 planer hver, i tillegg til pølser og kake?

Jeg ville tro en plate til hver er nok.

Ja , ikke alle spiser kaker eller pølser 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

What??? Det meste mine unger har spist på en gang er to plater… Har vel sett nabobarn som er oppe i 3 - 4 om de er skrubbsultne, men 7 - 10 er jo ikke fysisk mulig. Tenker du hjerter? 

Anonymkode: 2775a...b56

Selvsagt er det fysisk mulig, hadde klart 10 plater fint både som barn og nå. 

Anonymkode: a9da6...94d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...