AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:50 #1 Skrevet lørdag kl. 17:50 Mannen spør alltid om middag, hva skal vi ha til middag, når skal vi spise, middag middag... Er så utrolig lei, orker ikke mer av den middagen Hadde jeg vært alene så hadde jeg spist noen brødskiver, noe enkelt. Han vil alltid lage/kjøpe/ha noe avansert og store greier. Ikke er jeg så glad i middag heller Anonymkode: e1aad...629 9 1 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:53 #2 Skrevet lørdag kl. 17:53 Da får han stå for middagen når han vil ha svære greier 😇 Men skjønner deg godt. Jeg elsker egentlig å lage mat, men med barn og familien AS der matlaging mer er en påtvunget plikt enn hygge, da blir man litt lei. Det er slitsomt å finne på mat hele tiden 😅 Anonymkode: 69614...5a9 28 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:55 #3 Skrevet lørdag kl. 17:55 Jeg skjønner deg veldig godt, da barna våre ble voksne var det slutt på felles middager i ukedagene, vi spiser sammen i helgene da! Anonymkode: cb52f...564 3
lurker Skrevet lørdag kl. 17:57 #4 Skrevet lørdag kl. 17:57 Sett dere ned en gang i uka og planlegg? Jeg lager alltíd ukemenyer, hadde blitt gal om jeg skulle bestemme det dag for dag. 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:42 #5 Skrevet lørdag kl. 18:42 Jeg er lei av å finne på middager, særlig nå når vi har små barn som er kresne og lite tid til middagslaging. Men jeg vil jo gjerne spise middag Vi prøver å planlegge for ca en uke i slengen. Også har vi litt sånn mandag er suppe, onsdag må være noe kjapt pga aktiviteter så stort sett noe fra frysedisken e.l, fredag er taco, lørdag er pizza. Da har vi noen liksom rammer som gjør det lettere for oss å planlegge noe. Også rullerer vi mye på de samme rettene. Unntatt søndag, da er det gjerne mer fancy mat Anonymkode: 4e9ab...245 2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:44 #6 Skrevet lørdag kl. 18:44 Vi har matkasse. Da slipper vi middagsmaset, vi får varierte, sunne og gode middager og vi slipper å bruke tid på butikken. Anonymkode: 2aec2...b9f 4 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:53 #7 Skrevet lørdag kl. 18:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen spør alltid om middag, hva skal vi ha til middag, når skal vi spise, middag middag... Er så utrolig lei, orker ikke mer av den middagen Hadde jeg vært alene så hadde jeg spist noen brødskiver, noe enkelt. Han vil alltid lage/kjøpe/ha noe avansert og store greier. Ikke er jeg så glad i middag heller Anonymkode: e1aad...629 Tenker han kan få planlegge og ordne middagen. Men mindre det blir en sånn "stå på kjøkkenet i 2 timer for å få alenetid vekke fra ungene og lage noe unødvendig avansert som kun far i huset liker" Anonymkode: 4e9ab...245 4 1
HemmeligSpion Skrevet lørdag kl. 19:00 #8 Skrevet lørdag kl. 19:00 Jeg spør KI, og så blir det gjerne food prepping. Nice med kjøleskap og fryser. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:02 #9 Skrevet lørdag kl. 20:02 Jeg er sånn som deg, trenger ikke kjempestore og fancy middager. Men mannen vil ha middag og vi har barn så jeg føler det må være litt ordentlig servering hvertfall de fleste dager. Så det jeg gjør er at en dag i uka så koker jeg flere retter, f.eks nå har jeg laget spaghetti saus, gratinert kylling form og kylling gryte. Så har jeg i sånne aliminiums beger og fryser/setter kaldt. Da slipper jeg å koke middag hver dag. Anonymkode: 0cbb8...0b0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:07 #10 Skrevet lørdag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er sånn som deg, trenger ikke kjempestore og fancy middager. Men mannen vil ha middag og vi har barn så jeg føler det må være litt ordentlig servering hvertfall de fleste dager. Så det jeg gjør er at en dag i uka så koker jeg flere retter, f.eks nå har jeg laget spaghetti saus, gratinert kylling form og kylling gryte. Så har jeg i sånne aliminiums beger og fryser/setter kaldt. Da slipper jeg å koke middag hver dag. Anonymkode: 0cbb8...0b0 Og kva gjer mannen, han som så gjerne vil ha middagen? Anonymkode: b99e8...d83 7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:20 #11 Skrevet lørdag kl. 21:20 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen spør alltid om middag, hva skal vi ha til middag, når skal vi spise, middag middag... Er så utrolig lei, orker ikke mer av den middagen Hadde jeg vært alene så hadde jeg spist noen brødskiver, noe enkelt. Han vil alltid lage/kjøpe/ha noe avansert og store greier. Ikke er jeg så glad i middag heller Anonymkode: e1aad...629 Ja kun jeg som lager middag og jeg HATER DET! Så lei.. HVER dag. Hva skal vi ha til middag... Anonymkode: 5633f...a7f 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:24 #12 Skrevet lørdag kl. 21:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja kun jeg som lager middag og jeg HATER DET! Så lei.. HVER dag. Hva skal vi ha til middag... Anonymkode: 5633f...a7f Jepp.. er drittlei Anonymkode: e1aad...629
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:27 #13 Skrevet lørdag kl. 21:27 Jeg tenker at de mennene som sitter og maser om middag og ikke gidder å lage selv kan få begynne å lage den selv. Selv så gidder jeg ikke alltid å lage så mye, men min samboer er fornøyd uansett egentlig. Han lager også noen middagene selv, men har vært sammen med menn tidligere som maste om det. Hvis jeg kom hjem sent så var første spørsmål når jeg kom inn døren "når er det middag?". Forferdelig irriterende. Anonymkode: a7a7d...12b 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:35 #14 Skrevet lørdag kl. 21:35 Det ble matkasse her også for det å finne på mat er problemet. Anonymkode: f8e35...61c 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:00 #15 Skrevet søndag kl. 08:00 Jeg har vært den som måtte lage middag til mann og barn i alle år, enten mannen var hjemme eller ikke ( langpendler) og hatet det. At det i tillegg var krav om ikke ditt og ikke datt, gjorde ikke saken bedre. Så flyttet barna ut og jeg fikk ny samboer som pr nå er hjemme på AAP på 3. året. Han elsker å lage mat, og ser det som helt naturlig at han skal lage mat til jeg kommer fra jobb. Men også han blir lei av å finne på hva vi skal spise.( Jeg spiser alt jeg får med like god apetitt) Jeg har foreslått mange ganger at jeg kan planlegge og evt også handle inn, om han lager middag i ukedagene ( Jeg lager ofte middag i helgene og er nok den som prøver nye ting) men så langt er det ikke blitt så mye av. Prøvde matkasse en periode, men da måtte jeg lage maten, for det ønsket han ikke å prøve seg på. Jeg tror han er redd jeg skal legge opp til for avanserte retter, men det er jo ikke nødvending. Anonymkode: 91935...082
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:08 #16 Skrevet søndag kl. 08:08 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja kun jeg som lager middag og jeg HATER DET! Så lei.. HVER dag. Hva skal vi ha til middag... Anonymkode: 5633f...a7f Hvordan begynte dette, hvordan ble det til at det var du som skulle lage disse middagene? Jeg syns du (og hun andre med samme problem) rett og slett må ta dette opp med mennene deres og få laget en ny ordning. Om dere ikke har barn, trenger dere slett ikke noen felles middag, mannen kan lage seg noe selv om han vil ha varmmat. Har dere barn er det bra å ha en familiemiddag, men dere må i det minste bytte på å lage dem. Annen hver dag er mest naturlig. Jeg tror det er det de fleste par legger seg på i dag, om ikke en av dem er oppriktig glad i å lage mat eller noe sånt. Anonymkode: 574ef...833 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:17 #17 Skrevet søndag kl. 08:17 Da jeg var gift hadde vi en liste med hva slags middag vi skulle ha hver ukedag, den var slik: Mandag: pasta Tirsdag: fisk Onsdag: kylling Torsdag: vegetar Fredag: pizza Så satte vi oss sammen søndag kveld og bestemte nøyaktig hva vi skulle spise og skrev handleliste for alle dagene. Handlet alt etter jobb mandag, den som kom først hjem laget middagen, den som kom sist hjem ryddet opp etter middag, tømte og satte inn i oppvaskmaskin o.l. Det fungerte veldig fint, men det avhenger jo av at begge klarer å lage middager, eller iallfall er villig til å lære. Anonymkode: acf66...39f 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:49 #18 Skrevet søndag kl. 18:49 AnonymBruker skrev (På 9.5.2026 den 19.50): Mannen spør alltid om middag, hva skal vi ha til middag, når skal vi spise, middag middag... Er så utrolig lei, orker ikke mer av den middagen Hadde jeg vært alene så hadde jeg spist noen brødskiver, noe enkelt. Han vil alltid lage/kjøpe/ha noe avansert og store greier. Ikke er jeg så glad i middag heller Anonymkode: e1aad...629 🤣 Hahhaha dette er en evig frustrasjon hos alle de jeg kjenner med barn (mødre). Jeg har begynt å kun lage til barn og meg selv, så får mannen ordne når han kommer hjem. Akkurat som når jeg finner sokker på gulvet - rett i søpla. Anonymkode: 3521e...1c0 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:53 #19 Skrevet søndag kl. 18:53 lurker skrev (På 9.5.2026 den 19.57): Sett dere ned en gang i uka og planlegg? Jeg lager alltíd ukemenyer, hadde blitt gal om jeg skulle bestemme det dag for dag. Kan du dele noen? 🙏🙏🙏 Anonymkode: 1523d...496
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:57 #20 Skrevet søndag kl. 18:57 Ja jeg er også lei. Mest fordi jeg må ta hensyn til familiens ulike ønsker og behov; en liker ikke ditt en annen liker ikke datt. En må ha noe tilrettelegging pga sykdom ol. Så hva jeg har lyst på kommer alltid i siste rekke. Anonymkode: 425ba...d5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå