Gå til innhold

Lite mensen? Overgangsalder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen 4 dager for seint,dag 2 hadde jeg litt utflod som var brunt,det var så lite at jeg trengte ikke bind. 

Men nå er mensen så lite at jeg begynner å lure,jeg er vant med å blø lite men dette slår kaka. 

Hvordan var det hos deg? 

Anonymkode: b6bac...ceb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lite mens*.

Anonymkode: 16591...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Lite mens*.

Anonymkode: 16591...04b

Blør svært lite,trenger ikke bind

Anonymkode: b6bac...ceb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mensen sjeldnere og sjeldnere, og blødde mindre og mindre da jeg var på vei inn i overgangsalder.

Anonymkode: ffe88...e16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde mensen sjeldnere og sjeldnere, og blødde mindre og mindre da jeg var på vei inn i overgangsalder.

Så det er normalt å blø lite? Har vært i overgangsalderen i 3 år nå.

Anonymkode: 22403...242

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 7fc25...b1d

Skrevet

Jeg merker også at jeg blør mindre enn før under menstruasjon, og at syklusene har blitt litt lengre. Har forstått at det er ganske vanlig når man nærmer seg overgangsalder. Jeg er 43, blir 44 i år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er normalt å blø lite? Har vært i overgangsalderen i 3 år nå.

Tror nok det er veldig individuelt hvordan kvinner opplever det, men for meg var det ihvertfall normalen🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror nok det er veldig individuelt hvordan kvinner opplever det, men for meg var det ihvertfall normalen🙂

Okei,syns bare det er så rart. Aldri hadd brunt utflod før,og aldri blødd så lite. Har hørt at noen forsvant bare mensen,tenkte at det var en god tanke men er litt skeptisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 7fc25...b1d

Blir 43 år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde regelmessig syklus helt til jeg fylte 48 år for et halvt år siden. Det som har skjedd de siste seks mnd er at lengden på syklusen har variert fra 21 til 32 dager (vanlig syklus har vært ca 27 dager). Jeg har ikke merket noe forskjell når det gjelder mengden blødning. 

Anonymkode: 0eb5d...34d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde regelmessig syklus helt til jeg fylte 48 år for et halvt år siden. Det som har skjedd de siste seks mnd er at lengden på syklusen har variert fra 21 til 32 dager (vanlig syklus har vært ca 27 dager). Jeg har ikke merket noe forskjell når det gjelder mengden blødning. 

Anonymkode: 0eb5d...34d

Jeg hadde regelmessig mensen til jeg fylte 40 år,etter da har den vært tullete.

AnonymBruker
Skrevet

Motsatt problem her.... Jeg har hatt hormonspiral, og ikke hatt mensen på flere år. Er 51. Tok den ut i fjor høst, og fikk sinnsyke blødninger. Det kom brått, og var så ille at jeg måtte ha tabletter for å stoppe det. Jeg ble undersøkt på sykehus, men de fant ikke noe galt. Fikk satt inn ny spiral, og er forhåpentligvis ferdig med overgangsalderen når den skal tas ut🤞

Anonymkode: b1612...ded

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (1 time siden):

Jeg merker også at jeg blør mindre enn før under menstruasjon, og at syklusene har blitt litt lengre. Har forstått at det er ganske vanlig når man nærmer seg overgangsalder. Jeg er 43, blir 44 i år. 

Betyr det at man har eggløsning seint da?

Anonymkode: acb7e...2fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For min del har jeg ikke eggløsning lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk økt blødninger og skikkelig menssmerter i rundt 5 år før mensen ble gradvis mindre. Blødningene var så store at jeg måtte ha på vekkerklokka på natta for å skifte bind/tampong. Jeg var vant til små blødninger og null smerter. 

Anonymkode: dd77b...2cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk økt blødninger og skikkelig menssmerter i rundt 5 år før mensen ble gradvis mindre. Blødningene var så store at jeg måtte ha på vekkerklokka på natta for å skifte bind/tampong. Jeg var vant til små blødninger og null smerter. 

Anonymkode: dd77b...2cd

Da har vi hatt forskjellige menstruasjon. Jeg har hatt sterke menssmerter i alle år,og mye blødninger som har vart i 7 dager. Nå kjenner jeg ingenting når jeg går mensen,og blør svært lite. Vi er bra forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

For min del har jeg ikke eggløsning lenger. 

Hvordan vet du det?

Skrevet

For min del gjør det i alle fall det. Folikkelfasen min kan variere fra 12-21 dager, men lutealfasen er konsekvent 12-13 dager. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er midt i livet, og det er lite mensen her også. Ubehagelig mage/litt vondt dagen det begynner. Blod ved tørking i forbindelse med dobesøk, men ikke noe ellers. 

Anonymkode: fb69a...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...