AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:48 #1 Skrevet lørdag kl. 05:48 Jeg så det i går. Denne ripen går fra øverst til helt nederst på bagasjerommet. Det er ikke bare en skratch, det ser ut som om om noen gjorde det med vilje, for denne ripen går hele veien fra opp til ned, rett linje. Jeg ble veldig lei meg og forbannet over at noen kan gjøre noe slikt. Hva bør jeg gjøre? Hvem kan jeg kontakte og er det mulig å fikse det? Det synes veldig godt at det er ripet opp. Anonymkode: 4165c...59a 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:58 #2 Skrevet lørdag kl. 05:58 Slapp av det kan fikses. Selvfølgelig ergerlig at slike ting skjer, men det er tross alt bare en død ting av metall og plastikk. Spørsmålet er hvor dyp ripa er, om du er heldig kan den poleres ut, i hvertfall må det lakkeres. Ta med bilen til en plass i nærheten av deg som driver med bilpleie evt billakkering og snakk med de om hva som. Å til for at det skal bli bra igjen. Anonymkode: 4d35b...1ec
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:06 #3 Skrevet lørdag kl. 06:06 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Slapp av det kan fikses. Selvfølgelig ergerlig at slike ting skjer, men det er tross alt bare en død ting av metall og plastikk. Spørsmålet er hvor dyp ripa er, om du er heldig kan den poleres ut, i hvertfall må det lakkeres. Ta med bilen til en plass i nærheten av deg som driver med bilpleie evt billakkering og snakk med de om hva som. Å til for at det skal bli bra igjen. Anonymkode: 4d35b...1ec Slapp av? Det kan fikses? Klart det kan, men det tar tid og penger, riper som er av en viss dybde kan ikke poleres eller fikses, da må hele delen lakkeres om, på gamle biler er det billigere å bare kjøpe ny del og få montert, så dyrt er det. Jeg skjønner ts godt, idioter uten respekt for andres eiendeler er utmattende å forholde seg til. Anonymkode: 1f016...e1d 10
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:20 #4 Skrevet lørdag kl. 06:20 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Slapp av det kan fikses. Selvfølgelig ergerlig at slike ting skjer, men det er tross alt bare en død ting av metall og plastikk. Spørsmålet er hvor dyp ripa er, om du er heldig kan den poleres ut, i hvertfall må det lakkeres. Ta med bilen til en plass i nærheten av deg som driver med bilpleie evt billakkering og snakk med de om hva som. Å til for at det skal bli bra igjen. Anonymkode: 4d35b...1ec Død ting av metall og plastikk? Overrasket over at du ikke skrev «det er bare en bil». ts Anonymkode: 4165c...59a 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:22 #5 Skrevet lørdag kl. 06:22 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slapp av? Det kan fikses? Klart det kan, men det tar tid og penger, riper som er av en viss dybde kan ikke poleres eller fikses, da må hele delen lakkeres om, på gamle biler er det billigere å bare kjøpe ny del og få montert, så dyrt er det. Jeg skjønner ts godt, idioter uten respekt for andres eiendeler er utmattende å forholde seg til. Anonymkode: 1f016...e1d Bilen min er nesten 9 år gammel og jeg har tatt så godt vare på den, så når slike ting skjer og ikke av MEG så blir jeg trist og forbannet. Hvordan kan noen finne på å gjøre noe slikt? ts Anonymkode: 4165c...59a 3 2
TBL12 Skrevet lørdag kl. 06:31 #6 Skrevet lørdag kl. 06:31 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva bør jeg gjøre? Hvem kan jeg kontakte og er det mulig å fikse det? Det synes veldig godt at det er ripet opp. Anonymkode: 4165c...59a Har du kasko forsikring? Skader med ukjent gjerningsperson dekkes normalt av kasko forsikring. Men, du må regne på om egenandel og potensielt bonustap blir dyrere enn å betale for reparasjonen. Er gjerningsperson kjent er det normalt ikke egenandel eller bonustap. Da kan forsikringsselskapet sende regress til gjerningspersonen.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:35 #7 Skrevet lørdag kl. 08:35 Stod bilen parkert et sted hvor det kan ha vært kamera? Parkeringshus, dørbjelle, en Tesla i nærheten - et eller annet som gir det et ankepunkt? Vær litt rask med å tenke denne tanken ferdig før eventuelt overvåkningsmateriale utgår. Det tekniske finner du ut av. Kjipt! Anonymkode: 544e5...f22
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:54 #8 Skrevet lørdag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stod bilen parkert et sted hvor det kan ha vært kamera? Parkeringshus, dørbjelle, en Tesla i nærheten - et eller annet som gir det et ankepunkt? Vær litt rask med å tenke denne tanken ferdig før eventuelt overvåkningsmateriale utgår. Det tekniske finner du ut av. Kjipt! Anonymkode: 544e5...f22 Har ringt begge butikkene jeg har vært i og ingen har kamera ute. 😕 Kjipt ja! ts Anonymkode: 4165c...59a 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:54 #9 Skrevet lørdag kl. 10:54 TBL12 skrev (4 timer siden): Har du kasko forsikring? Skader med ukjent gjerningsperson dekkes normalt av kasko forsikring. Men, du må regne på om egenandel og potensielt bonustap blir dyrere enn å betale for reparasjonen. Er gjerningsperson kjent er det normalt ikke egenandel eller bonustap. Da kan forsikringsselskapet sende regress til gjerningspersonen. Det har jeg men tviler på at det er noe å hente der. Må nok ta det på min egen kappe. ts Anonymkode: 4165c...59a
Mardina Skrevet lørdag kl. 15:02 #10 Skrevet lørdag kl. 15:02 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Død ting av metall og plastikk? Overrasket over at du ikke skrev «det er bare en bil». ts Anonymkode: 4165c...59a Mange som er glad i bilen sin, b.l.a meg. Skjønner at du synes dette er ergerlig. Jeg hadde et par skader på bilen min for et par måneder siden etter en ulykke. Jeg brukte AutoIn i Oslo og kan varmt anbefale dem. Håper det ordner seg for deg 😊 1
Virrum Skrevet lørdag kl. 16:13 #11 Skrevet lørdag kl. 16:13 (endret) Å ha den innstillingen om at det "bare er en bil, av plast og metall", er grunnen til at vi som tar vare på bilene våres kan risikere å få en dør slengt i siden på bilen vår, eller noen som rygger på uten å si ifra. Eller som trådstarter, der noen har ripet opp bilen, enten med vilje, eller ren uforsiktighet. Bil er for mange en dyr ting, som man (meg inkludert) prøver å ta vare på. Da er det forbasket irriterende når sånt skjer. Til trådstarter. Sjekk først om ripen lar seg polere bort. Snakk med et bilpleiefirma. Hvis ripen er for dyp, finnes flere firmaer som har spesialisert seg på noe de kaller Micropaint. Istedet for å lakkere store flater, reparerer de mindre områder. Jeg har selv brukt et slik firma på en bruktbil jeg kjøpte, som hadde noen mindre skader. Det ble 100% strøkent. Sjekk der du bor, om noen driver med dette i ditt område. Lykke til. Håper det løser seg uten å bli for dyrt. Endret lørdag kl. 16:14 av Virrum 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:26 #12 Skrevet lørdag kl. 16:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Død ting av metall og plastikk? Overrasket over at du ikke skrev «det er bare en bil». ts Anonymkode: 4165c...59a Eni i at det er surere penger, men ja det er tross alt bare en død ting av plast og metall. Det var meg som skreiv dette i første omgang også, og jeg er over gjennomsnittet interessert i bil. Eier biler som det kun finns et fåtall av registrerte i Norge, og som blir meget godt vedlikeholdt og stelt. Men uansett så er det fortsatt bare en død ting av karbonfiber, plast og metall til en liten haug penger... 🙂 Anonymkode: 4d35b...1ec
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:35 #13 Skrevet lørdag kl. 16:35 Drittunger.. Anonymkode: 5bd4a...238
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:07 #14 Skrevet søndag kl. 07:07 Mardina skrev (16 timer siden): Mange som er glad i bilen sin, b.l.a meg. Skjønner at du synes dette er ergerlig. Jeg hadde et par skader på bilen min for et par måneder siden etter en ulykke. Jeg brukte AutoIn i Oslo og kan varmt anbefale dem. Håper det ordner seg for deg 😊 Håper jeg også, takk og takk for tips.👍 ts Anonymkode: 4165c...59a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:10 #15 Skrevet søndag kl. 07:10 Virrum skrev (14 timer siden): Å ha den innstillingen om at det "bare er en bil, av plast og metall", er grunnen til at vi som tar vare på bilene våres kan risikere å få en dør slengt i siden på bilen vår, eller noen som rygger på uten å si ifra. Eller som trådstarter, der noen har ripet opp bilen, enten med vilje, eller ren uforsiktighet. Bil er for mange en dyr ting, som man (meg inkludert) prøver å ta vare på. Da er det forbasket irriterende når sånt skjer. Til trådstarter. Sjekk først om ripen lar seg polere bort. Snakk med et bilpleiefirma. Hvis ripen er for dyp, finnes flere firmaer som har spesialisert seg på noe de kaller Micropaint. Istedet for å lakkere store flater, reparerer de mindre områder. Jeg har selv brukt et slik firma på en bruktbil jeg kjøpte, som hadde noen mindre skader. Det ble 100% strøkent. Sjekk der du bor, om noen driver med dette i ditt område. Lykke til. Håper det løser seg uten å bli for dyrt. Jeg fatter bare ikke hvordan noen kan gjøre noe sånt, aldri opplevd før og det har bare gjort meg ergelig. Jeg har forsøkt selv å få den bort men den er dessverre for dyp pluss at ene bokstaven på bilen er også ripet godt så det synes skikkelig. Har sendt mail til et firma her jeg bor som har fått gode anmeldelser fra folk, som er flinke på polering og slikt, så får se hva de svarer. ts Anonymkode: 4165c...59a 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:25 #16 Skrevet mandag kl. 15:25 AnonymBruker skrev (På 9.5.2026 den 10.35): Stod bilen parkert et sted hvor det kan ha vært kamera? Parkeringshus, dørbjelle, en Tesla i nærheten - et eller annet som gir det et ankepunkt? Vær litt rask med å tenke denne tanken ferdig før eventuelt overvåkningsmateriale utgår. Det tekniske finner du ut av. Kjipt! Anonymkode: 544e5...f22 Da bilen min ble kjørt på da jeg stod parkert på parkeringsplass mellom KOMMUNEHUSET og POLITISTASJONEN et sted, så var det INGEN kameraovervåking på stedet. Helt utrolig! Anonymkode: 8b86f...bb5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Da har jeg bestilt time for polering av bilen, håper de klarer å få bort mest mulig av ripen. Det som går i hjernen min om igjen og om igjen er den dagen jeg ringte til blomsterbutikken jeg var i den dagen og forklarte hva som skjedde, deretter spurte jeg om de har kamera på parkeringsplassen, først så vedkommende ja…så venta litt, nei vi har ikke ute kun inne. Hmmm… Men men, okay. Ts Anonymkode: 4165c...59a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå