Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ammepute noe man bør ha før babyen blir født?

Er førstegangs, og vet ikke hvordan det vil gå med amming. Kan en ammepute øke sjansene for at man får det til? 
eller er det dumt å kjøpe det nå hvis jeg uansett ikke får det til? 

Lurer på om jeg skal søke cozyfix ammepute nå som jeg kan få det på tilbud. 

Anonymkode: fe68a...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ventet med å kjøpe. Du får mest sannsynlig til amming sånn statistisk sett. Det går helt fint å bare holde barnet med armene eller bruke andre puter du har. Cozyfix kan du prøve på sykehuset eller helsestasjon. Jeg likte selv en helt annen pute.

Mitt beste tips for å få til amming er å stole på kroppen din. Om baby legger på seg og er fornøyd, så får hun nok mat ☺️

Anonymkode: e5b36...c97

Skrevet

MÅ ikke ha det. Kjøpte ikke det selv før fødsel. Fikk foreldrene mine til å kjøpe med fra ikea da de var på barselbesøk. På sykehuset rullet de sammen en dyne som jeg brukte som ammepute. 

Anonymkode: 1180d...c6d

Skrevet

Jeg kjøpte før fødsel og hadde med på sykehuset. Det var veldig nyttig å få hjelp på barsel med den puta jeg hadde tenkt å fortsette å bruke hjemme. Kjøpte den billig brukt:-) 

Anonymkode: fe998...47a

Skrevet

Man MÅ ikke ha, men jeg likte godt å bruke Cozyfix i starten når babyen var bitteliten og ville die ofte - jeg ble mindre sliten i armene med puta. Etter et par måneder begynte vi å amme uten pute, men jeg er fortsatt glad jeg kjøpte den.

Jeg fødte på Kalnes sykehus, og der hadde alle rommene Cozyfix-pute man kunne låne mens man var der. Det var fint å få testet den. Du kan jo undersøke om ditt sykehus også tilbyr noe sånt, og hvis du liker den kan du bestille på nett mens du er innlagt så du får den når du kommer hjem?

Anonymkode: 30a66...531

Skrevet

Brukte cozyfix og den avlaster jo veldig armer og skuldre/rygg men gir ingen garanti for å lykkes med ammingen.

Skrevet (endret)

Kjøpte gravidputen til bbhugme, og det er det beste kjøpet jeg har gjort i hele mitt liv. Reddet kroppen da jeg var gravid, da jeg fikk sove mye bedre. Hadde den med meg OVERALT mens jeg var gravid. Så var den helt fantastisk å amme i. Statistisk sett ammer du kanskje 2-3000 timer bare første året. Det er mye stress på armer. For all del ikke hør på dem som sier at du kan jo bare holde baby eller bruke vanlige puter. Det er fullstendig noldus å si. Det er som å si at du trenger jo ikke sportsbh når du trener, du har jo vanlig bh eller du kan holde puppa selv. Gravidputen er helt gull å bytte trekk på, som kan kokes, og den støtter helt magisk. 

Nå selv tre år etter at baby er født så brukes den puta H V E R dag. 

Edit: Du kan alltids selge den om du ikke trenger den. Cozyfix funket ikke for meg, så det kan være du må gjennom flere før du finner en som funker. Derfor tipser jeg om pute som har mange bruksområder.

Endret av KaraThrace
Endret fra 1000 timer til mye, mye mer.
Skrevet

Jeg har faktisk Bbhugme gravidpute. Men tenkte den ble litt stor som ammepute? Litt tung å flytte rundt på og tar mye plass. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har faktisk Bbhugme gravidpute. Men tenkte den ble litt stor som ammepute? Litt tung å flytte rundt på og tar mye plass. 

For meg passet den perfekt. Jeg endte opp med å tvillingamme barnet (at barnet ligger med kroppen under armhulen din), og da var puta perfekt størrelse. Knøt den rundt livet mitt som et stort belte og da satt jeg som en dronning i sofaen, og fikk slappet godt av i både skuldre og armer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er ammepute noe man bør ha før babyen blir født?

Er førstegangs, og vet ikke hvordan det vil gå med amming. Kan en ammepute øke sjansene for at man får det til? 
eller er det dumt å kjøpe det nå hvis jeg uansett ikke får det til? 

Lurer på om jeg skal søke cozyfix ammepute nå som jeg kan få det på tilbud. 

Jeg ville ventet til du ser om du trenger den. Jeg hadde ikke, og savnet det aldri, selv om jeg strevde med ammingen med førstemann.

Anonymkode: db2bd...43a

Skrevet
KaraThrace skrev (2 timer siden):

Kjøpte gravidputen til bbhugme, og det er det beste kjøpet jeg har gjort i hele mitt liv. Reddet kroppen da jeg var gravid, da jeg fikk sove mye bedre. Hadde den med meg OVERALT mens jeg var gravid. Så var den helt fantastisk å amme i. Statistisk sett ammer du kanskje 2-3000 timer bare første året. Det er mye stress på armer. For all del ikke hør på dem som sier at du kan jo bare holde baby eller bruke vanlige puter. Det er fullstendig noldus å si. Det er som å si at du trenger jo ikke sportsbh når du trener, du har jo vanlig bh eller du kan holde puppa selv. Gravidputen er helt gull å bytte trekk på, som kan kokes, og den støtter helt magisk. 

Nå selv tre år etter at baby er født så brukes den puta H V E R dag. 

Edit: Du kan alltids selge den om du ikke trenger den. Cozyfix funket ikke for meg, så det kan være du må gjennom flere før du finner en som funker. Derfor tipser jeg om pute som har mange bruksområder.

Noldus faktisk?? At erfarne mødre forteller at vi ammet uten ammepute uten problemer?

Stress på armene? Høres ut som det er du som trenger å trene opp armene dine litt heller.

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte foretrekker ammepute, men kvinner har altså ammet i 300 000 år uten ammepute, så det er fullt mulig.

Personlig syntes jeg ammeputen var en diger greie som bare var i veien da jeg prøvde.

• Nyttig 1
Skrevet

Må ikke. Men vi alle er glad i ammeputa mi. Doomoo fra jollyroom, god å ha i fanget og la baby sove på utenom amming, brukt til støtte ved mageleie, i ryggen ved sideleie, hodepute til meg, ved sitte trening, elsker den puta.

Anonymkode: 8203c...9ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noldus faktisk?? At erfarne mødre forteller at vi ammet uten ammepute uten problemer?

Stress på armene? Høres ut som det er du som trenger å trene opp armene dine litt heller.

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte foretrekker ammepute, men kvinner har altså ammet i 300 000 år uten ammepute, så det er fullt mulig.

Personlig syntes jeg ammeputen var en diger greie som bare var i veien da jeg prøvde.

Damer har også levd med smerter i nakke, skuldre og armer i en årrekke og kalt det «helt normalt» 😂😂 Jeg er også en erfaren mamma hvis vi skal begynne med det. Faktisk har jeg runda 10 000 timer med amming. Så, ekspert er vel ordet. Og jeg står ved at det er fullstendig noldus og direkte uforsvarlig. 

Skrevet
KaraThrace skrev (11 minutter siden):

Damer har også levd med smerter i nakke, skuldre og armer i en årrekke og kalt det «helt normalt» 😂😂 Jeg er også en erfaren mamma hvis vi skal begynne med det. Faktisk har jeg runda 10 000 timer med amming. Så, ekspert er vel ordet. Og jeg står ved at det er fullstendig noldus og direkte uforsvarlig. 

Det er helt greitt at du foretrekker ammepute, men den måten du omtaler andres erfaringer på er villedende og ufin.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjøpte ammepute før fødselen, og er veldig glad jeg hadde den. Brukte den til to barn. Det var en enkel en fra ikea, ikke noe dyrt og fancy. Cozyfix var ikke oppfunnet den gangen.

Anonymkode: b5630...23d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg brukte garvidputa masse til å sove med, men hatet den virkelig som ammepute. Funka ikke for meg i det hele tatt

Anonymkode: fe998...47a

Skrevet
KaraThrace skrev (8 timer siden):

Direkte uforsvarlig? For noe sprøyt. Snakk for deg selv.

At du ikke kan amme uten ammepute, betyr selvsagt ikke at det er likt for alle andre. Jeg har ammet tre barn uten, og har ikke hatt noen problemer med verken armer eller skuldre. Hva TS kan er det ingen som vet ennå. 

Anonymkode: 0e17f...5fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bbhugme gravidpute og trodde det skulle holde som ammepute, men den funket ikke for meg. Ga ikke nok støtte, og babyen skled ned i «sprekken» mellom min kropp og pølseformen på puta. Etter to uker ga jeg opp og fikk mannen til å kjøpe en Cosyfix til meg (rimelig fra Finn). Den er fastere, og rettere inntil kroppen. I starten måtte jeg bruke en pute oppå Cosyfix, men etter hvert ble det lettere uten ekstra pute. Fikk store smerter i ryggen under graviditeten og det fortsatte av ammingen, men lettet med bruk av ammepute. 

Anonymkode: 61dbe...5b5

AnonymBruker
Skrevet

BB-hugme hadde jeg, og selv om jeg ikke ammet, så matet jeg jo med flaske i armkroken, og da er det veldig kjekt med en god ammepute.

Anonymkode: ad77b...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bbhugme kombinert gravid- og ammepute, den var helt aldeles gull i første og tredje trimester, samt at den var helt uunnværlig på venterommet på sykehuset. Men til amming fikk jeg ikke til å bruke den. Kjøpte ammepute fra Ikea, syntes ikke den heller var noe særlig. Har endt opp med å kun bruke hendene mine samt liggende ammestilling, og synes det funker fjell for meg og baby :) 

Anonymkode: fcdc7...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...