AnonymBruker Skrevet 9. mai #21 Skrevet 9. mai Vi har ikke meldinger med på skjermtid, heller ikke WhatsApp. De bruker ofte det i stede for snap, noe jeg syns er helt fint. Det vi heller ikke har med i skjermtiden er Spotify, og et tegneprogram. Hun kan tegne så mye hun vil, og får høre på så mye musikk og lydbøker hun orker. Har heller ikke sperre på praktiske apper, som f.eks Spond og Tutti. Anonymkode: cf175...5eb
Eric_B Skrevet 9. mai #22 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 12 åringen min har ikke skjermtid. Han vet stort sett ikke hvor mobilen er og den har sjelden strøm 😅 Han fikk snap etter jul i 7. trinn. Det har alle mine barn fått. Det har gått nesten problemfritt vil jeg si. Og det som ikke har vært like bra, har de heldigvis lært av. Han har gaming PC som har driver å programmerer og gamer på når været er dårlig. Stort sett er han ute og sykler og leker med venner, og han driver med idrett. Han foretrekker å være ute fremfor å game, så derfor legger jeg meg ikke oppi at han og venner på en regnværsdag, gamer i timevis. Hadde det vært regelen heller enn unntaket hadde jeg nok satt noe begrensninger. Men hvorfor ikke gi en sjanse før man blir helt rigid? Jeg opplever at venner av barna med rigide skjermregler oftere kun er opptatt av spilling. I dødtiden, der de blir sendt ut for å gjøre andre ting, leker de ikke. De bare venter på og/eller maser etter når de kan spille neste gang. Disse barna går også rundt til vennene sine når de ikke har spilletid og spiller der. Hvis vennen de er hos vil gjøre andre ting, går de til noen andre. Hvis vennner har lyst til å finne på noe når de har skjermtid, avviser de og blir ikke med. Anonymkode: 52917...5c1 Svært gjenkjennelig. Mengden med barn som er på besøk som maser om å spille er direkte korrelasjon til hvor strenge regler de har hjemme. Er på nivået at mine barn unngår å ta med seg barn hjem som ikke har lov til å ha skjerm fordi det bare er mas. Spesielt eldste på 13 velger bare kompiser som har lyst til å «finne på noe». Våre barn har også begrensing på tidsbruk men ikke helt rigid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå