skeiv-ostepop Skrevet 12. mai #41 Skrevet 12. mai Rent teknisk så er dette et kompliment ut fra ordets betydning. Men det betyr ikke at mottaker tar det positivt eller liker det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #42 Skrevet 12. mai Erfarenmann skrev (13 minutter siden): 1. Det er riktig, men ikke si dette til meg, si det til alle damene som trenger å høre det 2. Her tar du utgangspunkt i at alle damer har sitt etiske og moralske kompass riktig innstilt. Men historien er full av damer som subjektivt mener seg trakassert, men som objektiv sett ikke er det. 3. Hvorfor ikke? Her forteller du alle at du er en lettkrenket person. Noens fantasi er mindre invaderende enn flørting ansikt til ansikt. At noen fantaserer om deg burde ikke fremkalle noe som helst annet enn et smil, så lenge det stopper der. 4. Nei. Se svar 3. 1. Jeg svarer deg fordi du skrev ett innlegg om det, men det er offentlig og derfor også til alle som leser. 2. Greit, la os si de aller fleste damer da for å inkludere de 4% som ikke er riktig navlet. 3. Her viser du at du er en person som ikke evner å mentalisere. Det er helt klart mer ubehagelig at noen føler de må fortelle meg at de fantaserer seksuelt om meg enn at de flørter litt og sjekker interessen. Har du oversett at jeg snakker her om at det dreier seg om å bli fortalt at noen fantaserer om en? For at jeg skal vite at noen fantaserer om meg så må jeg nødvendigvis bli det fortalt. Hva folk gjør i eget hode bryr jeg meg fint lite om, men det er å fortelle det når man ikke har en seksuell relasjon fra før som jeg mener er langt utenfor sosiale normer og direkte ubehagelig. Ikke fantasiene i seg selv. 4. Fortsatt veldig uenig med deg. Anonymkode: fc435...fc0 1 1
Erfarenmann Skrevet 12. mai #43 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1. Jeg svarer deg fordi du skrev ett innlegg om det, men det er offentlig og derfor også til alle som leser. 2. Greit, la os si de aller fleste damer da for å inkludere de 4% som ikke er riktig navlet. 3. Her viser du at du er en person som ikke evner å mentalisere. Det er helt klart mer ubehagelig at noen føler de må fortelle meg at de fantaserer seksuelt om meg enn at de flørter litt og sjekker interessen. Har du oversett at jeg snakker her om at det dreier seg om å bli fortalt at noen fantaserer om en? For at jeg skal vite at noen fantaserer om meg så må jeg nødvendigvis bli det fortalt. Hva folk gjør i eget hode bryr jeg meg fint lite om, men det er å fortelle det når man ikke har en seksuell relasjon fra før som jeg mener er langt utenfor sosiale normer og direkte ubehagelig. Ikke fantasiene i seg selv. 4. Fortsatt veldig uenig med deg. Anonymkode: fc435...fc0 Det er min evne til å mentalisere som gjorde at jeg svarte deg. Dersom den som fantaserer om deg forteller det til deg så er det jo flørting. Som du synes er "bare hyggelig". Dersom du får vite det via noen andre og - som jeg sa - det stopper der - så overmentaliserer du noe veldig hvis du får dette til å bli "direkte ubehagelig"
Bimbo Skrevet 12. mai #44 Skrevet 12. mai Selve handlingen/tanken er i mitt hode et kompliment ja, jeg liker å være seksuelt attraktiv. Så er det likevel ikke noe man kan formidle uten videre uten at det blir ubehagelig/creepy, da skal det være en relasjon der det enten er gjensidig interesse eller type vennskap hvor man snakker om det meste men har avklart at ingen av partene i realiteten ønsker noe mer enn et platonisk forhold. 1 1
Snok1 Skrevet 14. mai #45 Skrevet 14. mai Erfarenmann skrev (På 12.5.2026 den 9.55): Dersom den som fantaserer om deg forteller det til deg så er det jo flørting. Som du synes er "bare hyggelig". Bimbo skrev (På 12.5.2026 den 16.20): Så er det likevel ikke noe man kan formidle uten videre uten at det blir ubehagelig/creepy, Den her KG-normen om at flørt er noe som er negativt, det er noe jeg aldri har møtt andre steder. Er dette en regel på KG, eller er det bare slik at alle som ikke liker romanse og ført bestemte seg for å flytte inn på KG og være kollektivt flørtefiendtlige? 1
Daria Skrevet 14. mai #46 Skrevet 14. mai Snok1 skrev (37 minutter siden): Den her KG-normen om at flørt er noe som er negativt, det er noe jeg aldri har møtt andre steder. Er dette en regel på KG, eller er det bare slik at alle som ikke liker romanse og ført bestemte seg for å flytte inn på KG og være kollektivt flørtefiendtlige? Litt av problemet på KG er vel at enkelte menn sidestiller flørt med å kunne si akkurat hva de vil til enhver kvinnr og hun skal sette pris på det uansett - og gjør hun ikke det er hun er drittkjerring som bare er opptatt av mannens utseende og lommebok. Flørt IRL kan være både gøy, løfte dagen og samtidig være fullstendig uten baktanker, men det krever et blikk for detaljer og en situasjonsforståelse som gjerne blir borte i en generell nettdiskusjon. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #47 Skrevet 14. mai Tror kanskje det er mer vanlig med en fast venn da, enn å treffe tilfeldige fyrer jevnlig. Flertallet av kvinner tenner nok på emosjonell trygghet i tillegg, så er random ligg er nok uinteressant for de fleste. Om det er aktuelt er det nok mest rundt eggløsning. Men mange kvinner går jo på prevensjon og har ikke eggløsning heller. Anonymkode: cb41b...11a
Snok1 Skrevet 14. mai #48 Skrevet 14. mai Daria skrev (1 minutt siden): Litt av problemet på KG er vel at enkelte menn sidestiller flørt med å kunne si akkurat hva de vil til enhver kvinnr og hun skal sette pris på det uansett Det du beskriver her er jo ikke flørt. Flørt er en pardans. Godt at du er flørte-positiv!
AnonymBruker Skrevet 14. mai #49 Skrevet 14. mai Tror det heter kompliment. Det kommer an på hvem det er. Det kan bli litt påtrengende om det er en fyr som man overhode ikke ser på på den måten. Anonymkode: 752ac...36f 1
Langline Skrevet 14. mai #50 Skrevet 14. mai Snok1 skrev (1 time siden): Den her KG-normen om at flørt er noe som er negativt, det er noe jeg aldri har møtt andre steder. Er dette en regel på KG, eller er det bare slik at alle som ikke liker romanse og ført bestemte seg for å flytte inn på KG og være kollektivt flørtefiendtlige? Ha ha, spot on! Så mange overtenkende og lettkrenka folk her inne.. 1 1
Bimbo Skrevet 14. mai #51 Skrevet 14. mai Snok1 skrev (2 timer siden): Den her KG-normen om at flørt er noe som er negativt, det er noe jeg aldri har møtt andre steder. Er dette en regel på KG, eller er det bare slik at alle som ikke liker romanse og ført bestemte seg for å flytte inn på KG og være kollektivt flørtefiendtlige? Nå skrev jeg jo at det er et kompliment som ikke uten videre vil oppfattes som et kompliment. Å dele seksuelle fantasier kommer langt ut i flørtingen, dvs når det er etablert en gjensidig interesse. Som du skriver etterpå, det er en pardans der man lar responsen man får avgjøre hva som blir neste skritt. 2
Snok1 Skrevet 14. mai #52 Skrevet 14. mai Bimbo skrev (32 minutter siden): Nå skrev jeg jo at det er et kompliment som ikke uten videre vil oppfattes som et kompliment. Å dele seksuelle fantasier kommer langt ut i flørtingen, dvs når det er etablert en gjensidig interesse. Som du skriver etterpå, det er en pardans der man lar responsen man får avgjøre hva som blir neste skritt. Jeg tror vi er ganske enige. Det er åpenbart mye som utgir seg for å være flørt, men som på langt nær er det. Ensidige slibrigheter er IKKE flørt. 1
Katten.2.0 Skrevet 14. mai #53 Skrevet 14. mai Langline skrev (11 timer siden): Ha ha, spot on! Så mange overtenkende og lettkrenka folk her inne.. Er det lettkrenket å forvente normale sosiale antenner? Jeg tror at de færreste ønsker å vite at personer helt uten noen intim relasjon til vedkommende - eller flørt - har fantasert om dem. Jeg, som mann, har utelukkende dårlige erfaringer med slikt evt hvor det kommer forslag om sex helt ut av det blå. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #54 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2026 den 12.19): Eller betyr det at man ser horete/billig ut? Anonymkode: ab3d8...a07 Typen fantaserte om meg i to tiår før vi ble sammen. Og jeg gikk bare i pologenser og langbukser. En sjelden gang skjorte i stedet for pologenser. Jeg brukte aldri "penklær". Han var borti mange "horete" jenter fra vi ble kjent til vi ble sammen men det var alltid meg han fantaserte om uansett. Så det kan være andre ting enn "horete" stil som fanger folk. Hva og hvem folk fantaserer om vet man jo ikke med mindre personen forteller det. Så det du spør om er vanskelig å svare på. Synes jeg det er hyggelig å vite at han gjorde det? Ja. Men det er fordi vi er sammen nå. Anonymkode: fe164...fbb
AnonymBruker Skrevet 14. mai #55 Skrevet 14. mai Om en mann forteller en kvinne han ikke har et seksuelt forhold til at han fantaserer om henne, så blir det på mange måter omtrent som han er en blotter - han påtvinger kvinnen hans egen seksualitet og sexliv, uten å gi kvinnen noe valg. Og ja, det samme gjelder selvfølgelig motsatt, om en kvinne gjør dette mot en mann hun ikke er i en seksuell relasjon med. Å blande flørting inn i dette blir bare avsporing. Anonymkode: 068d8...1bd 1
Langline Skrevet 15. mai #56 Skrevet 15. mai Katten.2.0 skrev (15 timer siden): Er det lettkrenket å forvente normale sosiale antenner? Jeg tror at de færreste ønsker å vite at personer helt uten noen intim relasjon til vedkommende - eller flørt - har fantasert om dem. Jeg, som mann, har utelukkende dårlige erfaringer med slikt evt hvor det kommer forslag om sex helt ut av det blå. Hvem sier nei til normale sosiale antenner? Min kommentar var et svar til @Snok1 som stilte spørsmål ved om folk (og KG-folk spesielt) har blitt flørtefiendtlig. Jeg flørter med mange, og vil påstå at det aldri har blitt oppfattet dithen at jeg tråkker over noens grenser. Flørt innebærer for meg en leken holdning, kan av og til innebære komplimenter i romantisk og/eller seksuell retning, men da selvfølgelig på en musikalsk måte😊 Så tåler nok jeg noen kommentarer/ fremstøt som kan være litt over kanten fra menn uten å ta det så tungt. Børster det av meg og går videre i livet.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #57 Skrevet 15. mai Det er ikke noe som angår meg. Det er hverken et kompliment eller noe jeg er interessert i overhode så det sekundet det evt blir et tema så er det helt og holdent avhengig av relasjonen og settingen. Feks er det smigrende om det er en partner eller noen jeg har innleda en flørtende eller seksuell relasjon med og vi snakker om fantasier men ikke ønska informasjon om det er en nabo eller en kollega. Anonymkode: bcd64...819
Snok1 Skrevet 15. mai #58 Skrevet 15. mai Langline skrev (1 time siden): Hvem sier nei til normale sosiale antenner? Min kommentar var et svar til @Snok1 som stilte spørsmål ved om folk (og KG-folk spesielt) har blitt flørtefiendtlig. Jeg flørter med mange, og vil påstå at det aldri har blitt oppfattet dithen at jeg tråkker over noens grenser. Flørt innebærer for meg en leken holdning, kan av og til innebære komplimenter i romantisk og/eller seksuell retning, men da selvfølgelig på en musikalsk måte😊 Så tåler nok jeg noen kommentarer/ fremstøt som kan være litt over kanten fra menn uten å ta det så tungt. Børster det av meg og går videre i livet. Du forstod meg helt rett, @Langline. Du og jeg er helt enige. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #59 Skrevet 15. mai Jeg har for lenge siden sluttet å ta det som et kompliment at en mann har lyst på meg, det betyr ikke at jeg er sexy, har en interessant personlighet eller noe sånt, det betyr bare at han har lyst til å pule og tenkte kanskje at jeg er tilgjengelig. Menns lyst er ikke noe man bør ta personlig. Om en mannlig venn sier noe sånt betyr det jo bare at vennskapet vårt betyr mindre for han enn et tilfeldig ligg, sånne «venner» dropper jeg. Anonymkode: 39724...fc3
Katten.2.0 Skrevet 15. mai #60 Skrevet 15. mai Langline skrev (4 timer siden): Hvem sier nei til normale sosiale antenner? Min kommentar var et svar til @Snok1 som stilte spørsmål ved om folk (og KG-folk spesielt) har blitt flørtefiendtlig. Jeg flørter med mange, og vil påstå at det aldri har blitt oppfattet dithen at jeg tråkker over noens grenser. Flørt innebærer for meg en leken holdning, kan av og til innebære komplimenter i romantisk og/eller seksuell retning, men da selvfølgelig på en musikalsk måte😊 Så tåler nok jeg noen kommentarer/ fremstøt som kan være litt over kanten fra menn uten å ta det så tungt. Børster det av meg og går videre i livet. Snok1 skrev (2 timer siden): Du forstod meg helt rett, @Langline. Du og jeg er helt enige. Dere kan fint være enig, men i en tråd hvor det handler om at en mann (eller kvinne for den saks skyld) forteller en annen at de fantaserer om personen, bør man ha en form for relasjon først. Det å klassifisere de som ikke vil oppleve dette som flørtefiendtlig, overtenkende og lettkrenket er å ta alt for lett på hvordan mennesker reagerer. Jeg flørter med alt og alle. De gangene kvinner, og menn, som ut av det blå har enten forslått sex direkte eller sagt at de fantaserer om meg - uten at vi har en relasjon i bunn - har alltid vært ukomfortabelt. Når dere to da sier at vi som reagerer på dette er flørtefiendlig, overtenkende og lettkrenket, så er det en latterliggjøring av våre legitime opplevelser. Man kan fint være sexpositiv, flørtepositiv og ikke tenke alt for mye over ting, uten at man vil ha slike framstøt fra folk man ikke har en relasjon til. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå