Gå til innhold

Krav til partner inn i foreldrerollen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (11 timer siden):

Som et minimum mener jeg at partner må være den personen man ønsker å dele resten av livets utfordringer med.

Det tenker jeg bør være avklart før man velger å få barn sammen. Folk har såpass mye kunnskap nå om "blomster og bier", at det er ingen som helst grunn i verden til at man skal bli gravid med noen man ikke ønsker å dele foreldreskapet med, med mindre man er voldtatt.

Anonymkode: ad700...88d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det tenker jeg bør være avklart før man velger å få barn sammen. Folk har såpass mye kunnskap nå om "blomster og bier", at det er ingen som helst grunn i verden til at man skal bli gravid med noen man ikke ønsker å dele foreldreskapet med, med mindre man er voldtatt.

Anonymkode: ad700...88d

Allikevel så skjer det altså regelmessig.

AnonymBruker
Skrevet
Kratos skrev (19 timer siden):

Dette er konkrete eksempler jeg har hørt om i det virkelige liv. «Hønemor» er et høyst reelt fenomen.

Ganske naivt å tro at dette ikke er problematisk.

Er det "hanefar" som har fortalt dette? Det er jo lett å kunne trekke frem matchende antrekk som et eksempel på kontroll, men de samme mennene glemmer å nevne at de alltid glemmer å ta med våte klær fra barnehagen, drikkeflasken etc , som faktisk får konsekvenser og merarbeid for den andre parten. Og så klager de gjerne over at konen har "støv på hjernen" fordi de vil at man skal støvsuge når det er masse hår, sand og støvdotter på gulvet.

Anonymkode: bfb32...271

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Valget og aksepten tar du i bli-kjent-fasen, nyforelskelsen og i det man flytter sammen. Er det mye du ser for deg må endres da så har du valgt feil mann.

Omsorgen for dame og barn, viljen til å skape og holde hjem, sunn balanse mellom hjem og farting osv er slikt som må ligge naturlig og som et ønske hos mannen(dama også). Å kreve og forvente vil aldri gi et godt resultat.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det "hanefar" som har fortalt dette? Det er jo lett å kunne trekke frem matchende antrekk som et eksempel på kontroll, men de samme mennene glemmer å nevne at de alltid glemmer å ta med våte klær fra barnehagen, drikkeflasken etc , som faktisk får konsekvenser og merarbeid for den andre parten. Og så klager de gjerne over at konen har "støv på hjernen" fordi de vil at man skal støvsuge når det er masse hår, sand og støvdotter på gulvet.

Anonymkode: bfb32...271

Hvorfor tror man ukritisk på kvinner, men ikke på menn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...