AnonymBruker Skrevet 8. mai #21 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir dårlig i magen av 400. 200 en sjelden gang går greit. Anonymkode: b5fa6...9e2 At du får magevondt av Ibux er ikke fordi all smertestillende er farlig, men fordi akkurat Ibux faktisk er veldig tøff for magen. Det du kan prøve er å ta det sammen med et måltid og drikke godt for å tynne den ut og gjøre det litt mer skånsomt for magesekken din. Hvis du får lindring av Paracet så er det et mye bedre valg for deg. Anonymkode: 77a56...cb4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #23 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): At du får magevondt av Ibux er ikke fordi all smertestillende er farlig, men fordi akkurat Ibux faktisk er veldig tøff for magen. Det du kan prøve er å ta det sammen med et måltid og drikke godt for å tynne den ut og gjøre det litt mer skånsomt for magesekken din. Hvis du får lindring av Paracet så er det et mye bedre valg for deg. Anonymkode: 77a56...cb4 Nå er det ikke magevondt jeg er redd for da. Paracet er jeg allergisk mot. Cyp2d6 og cyp3a4 gjør det problematisk med en god del smertestillende. I tillegg har jeg angst for å ikke være 100% kognitivt klar. Da utgår veldig mye. Så ikke vær så snar å hoppe til konklusjoner når du ikke kjenner hele historien😉 Anonymkode: b5fa6...9e2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #24 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er det ikke magevondt jeg er redd for da. Paracet er jeg allergisk mot. Cyp2d6 og cyp3a4 gjør det problematisk med en god del smertestillende. I tillegg har jeg angst for å ikke være 100% kognitivt klar. Da utgår veldig mye. Så ikke vær så snar å hoppe til konklusjoner når du ikke kjenner hele historien😉 Anonymkode: b5fa6...9e2 Da må du bare ta valget om å ha vondt da. Anonymkode: db1fe...6ae
AnonymBruker Skrevet 8. mai #25 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må du bare ta valget om å ha vondt da. Anonymkode: db1fe...6ae Akkurat slik er det. Heldigvis høy smerteterskel å god på å flytte fokus😉 Anonymkode: b5fa6...9e2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #26 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå er det ikke magevondt jeg er redd for da. Paracet er jeg allergisk mot. Cyp2d6 og cyp3a4 gjør det problematisk med en god del smertestillende. I tillegg har jeg angst for å ikke være 100% kognitivt klar. Da utgår veldig mye. Så ikke vær så snar å hoppe til konklusjoner når du ikke kjenner hele historien😉 Anonymkode: b5fa6...9e2 Jøss, blunkesmiley. Du er trivelig. Jeg trenger ikke hele historien. Du bare tar med deg det du har nytte av, ikke sant, så lar du resten ligge. Ville kanskje sagt takk når noen prøvde å hjelpe meg, men det er meg. Anonymkode: 77a56...cb4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #27 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jøss, blunkesmiley. Du er trivelig. Jeg trenger ikke hele historien. Du bare tar med deg det du har nytte av, ikke sant, så lar du resten ligge. Ville kanskje sagt takk når noen prøvde å hjelpe meg, men det er meg. Anonymkode: 77a56...cb4 Når du svarer meg som om det er magevondt jeg er redd for, så fremstår det som nedlatende og ikke hjelp. Anonymkode: b5fa6...9e2
Purple_Pixiedust Skrevet 8. mai #28 Skrevet 8. mai 5 mg oxy er ikke en høy dose. Ta det som forskrevet og du trenger ikke være redd.
AnonymBruker Skrevet 9. mai #29 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå er det ikke magevondt jeg er redd for da. Paracet er jeg allergisk mot. Cyp2d6 og cyp3a4 gjør det problematisk med en god del smertestillende. I tillegg har jeg angst for å ikke være 100% kognitivt klar. Da utgår veldig mye. Så ikke vær så snar å hoppe til konklusjoner når du ikke kjenner hele historien😉 Anonymkode: b5fa6...9e2 Ok, men ibuprofen gjør deg ikke kognitivt uklar eller «dopet». Det virket som du kanskje trodde det siden du valgte å trekke inn NSAIDs i en tråd som handler om et opioid. Anonymkode: 8011c...9e4
AnonymBruker Skrevet 9. mai #30 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ok, men ibuprofen gjør deg ikke kognitivt uklar eller «dopet». Det virket som du kanskje trodde det siden du valgte å trekke inn NSAIDs i en tråd som handler om et opioid. Anonymkode: 8011c...9e4 Aldri noe sterkere enn det, som aldri noe som i aldri noe som gjør noe med den kognitive klarheten. Jeg er klar over at det finnes medikamenter i den gruppen som har sterkere virkning og er mildere for magen enn ibux. Men ibux er den folk flest kjenner til. Anonymkode: b5fa6...9e2
AnonymBruker Skrevet 9. mai #31 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har sterke smerter og har fått oxynorm 5mg, men er så redd for å ta de fordi jeg har hørt det er så sterke piller. Er redd for bivirkninger og at jeg vil bli rusa, sløv, dårlig, få pustevansker? Er det noen som har tatt de på 5mg før hva merket du? Anonymkode: 5b4cf...146 Har du sterke smerter vil du ikke bli ruset. Husk kjøreforbud i 8 timer etter inntak. De er vanedannende, så vær obs. Anonymkode: e9d43...3d6 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #32 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når du svarer meg som om det er magevondt jeg er redd for, så fremstår det som nedlatende og ikke hjelp. Anonymkode: b5fa6...9e2 Det var jo nøyaktig det du sa? Er du sur på meg for at jeg ikke er tankeleser?.. Noen spør deg hva du tror skjer dersom du tar 600 mg. Du svarer at du får vondt i magen av 400 mg. Det er dette jeg svarer på. Mulig du blander meg med den personen? Jeg er ikke nedlatende. Det er din tolkning, som du så tar ut over meg... Håper du slipper mer magevondt fremover. Hvis du ikke får noen bedring av å ta Ibux sammen med mat og godt med drikke så kan legen kan foreskrive medisiner som beskytter magesekken din også. Du kan ikke bli sløv av Ibux, uansett om du tar 200, 400 eller 600 mg. Anonymkode: 77a56...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #33 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var jo nøyaktig det du sa? Er du sur på meg for at jeg ikke er tankeleser?.. Noen spør deg hva du tror skjer dersom du tar 600 mg. Du svarer at du får vondt i magen av 400 mg. Det er dette jeg svarer på. Mulig du blander meg med den personen? Jeg er ikke nedlatende. Det er din tolkning, som du så tar ut over meg... Håper du slipper mer magevondt fremover. Hvis du ikke får noen bedring av å ta Ibux sammen med mat og godt med drikke så kan legen kan foreskrive medisiner som beskytter magesekken din også. Du kan ikke bli sløv av Ibux, uansett om du tar 200, 400 eller 600 mg. Anonymkode: 77a56...cb4 Jeg har aldri sagt at jeg er redd for magevondt; jeg konstaterte at jeg får det. Som det fremgår av mine andre svar, er jeg fullstendig klar over at det finnes medikamenter i samme gruppe som både har sterkere virkning og er skånsommere for magen enn Ibux. Jeg brukte Ibux som et referansepunkt fordi det er det folk flest kjenner til, og som en sammenligning for å understreke at jeg aldri tar noe som påvirker meg kognitivt. Med min komplekse situasjon rundt allergier, angst og prosessering av medisiner (CYP), har jeg satt meg grundig inn i de ulike virkestoffene. Det fremstår derfor bare som uvitende når du fortsetter å ignorere fakta for å lære meg om helt grunnleggende ting. Anonymkode: b5fa6...9e2
Snok1 Skrevet 9. mai #34 Skrevet 9. mai Oxynorm er hurtigvirkende Oxycontin. Jeg ville ALDRI tatt så store sjanser med helsen min.
AnonymBruker Skrevet 10. mai #35 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 9.5.2026 den 6.03): Har du sterke smerter vil du ikke bli ruset. Husk kjøreforbud i 8 timer etter inntak. De er vanedannende, så vær obs. Anonymkode: e9d43...3d6 Kilde på at man ikke blir ruset hvis man har smerter? Jeg har nemlig motsatt opplevelse, både på meg selv og andre. Man blir ruset samme hvor vondt man har. Anonymkode: 67982...e04
AnonymBruker Skrevet 11. mai #36 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kilde på at man ikke blir ruset hvis man har smerter? Jeg har nemlig motsatt opplevelse, både på meg selv og andre. Man blir ruset samme hvor vondt man har. Anonymkode: 67982...e04 Samme her. Jeg har fått det ved sterke smerter, og syntes ikke det tok smertene, men jeg ble "rusa" slik at jeg kunne "ta smertene med et smil". Fikk også morfin under fødsel da jeg hadde rier uten pause, men heller ikke åpning, og jeg husker at riene føltes like ut. Forskjellen var bare at jeg følte at jeg svevde på en rosa sky. Anonymkode: 06472...f54
AnonymBruker Skrevet 11. mai #37 Skrevet 11. mai Du trenger ikke være redd for pustestans av 5mg oxy. Men det er såklart sterke medisiner, så ta de kun en kort periode om mulig. Å bruke slike medisiner en kort stund når man har sterke smerter er i mange tilfeller god og riktig behandling. Noen kan reagere med kvalme og svimmelhet av slike medisiner, sjekk liste med bivirkninger. Selv har jeg hatt god lindring av oxy og ingen bivirkninger uten om hard mage. De var også vanskelig å komme av, men det var fordi jeg stod på ulike sterke preparater over flere år og gjennom flere operasjoner. Men jeg kom meg helt av på egenhånd og klarer meg nå veldig fint uten. Lykke til og god bedring! Anonymkode: d9581...790
AnonymBruker Skrevet 11. mai #38 Skrevet 11. mai Gikk på oxy og morfin i flere måneder og eneste problemet var at jeg fikk abstinenser etter at jeg sluttet med dem Anonymkode: 90655...6bd
AnonymBruker Skrevet 11. mai #39 Skrevet 11. mai Har OxyContin 5 mg. Bruker det kun når smertene er for ille og det går uker imellom hver gang. De er til god hjelp sånn at jeg kommer meg gjennom dagen. Ja, jeg kjenner en svak rus, men ingenting av betydning. Bruker Paralgin forte hver dag og de gir meg ikke rus. Bruker under maks dose som legen har foreskrevet og er veldig bevisst på å kjenne etter om det er nødvendig. Tror uansett du skal være veldig bevisst bruken uansett hvilken type smertestillende du tar. Anonymkode: 20a90...e8b
AnonymBruker Skrevet 13. mai #40 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2026 den 7.16): Forstår deg godt. Har ekstrem angst for slikt selv. Hadde aldri turt å ta🙈 aldri sterkere enn 400 ibux. Anonymkode: b5fa6...9e2 Joda, hvis du faktisk får alvorlige smerter, som å få armen revet av deg i en ulykke, vil vært eneste sekund du venter på å få et opioid føles ut som timevis. Hvordan gikk det ts? Det verste som kan skje deg er at du blir veldig kvalm og spyr, ikke får (nok) virkning eller finner ut at du skal blande større doser med alkohol eller noe annet pustedempende, men sistenevnte er nå et bevisst valg og ikke noe medisinen plutselig gir deg ideer om. God bedring! Anonymkode: 7c7eb...e5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå