AnonymBruker Skrevet 8. mai #1 Skrevet 8. mai Har sterke smerter og har fått oxynorm 5mg, men er så redd for å ta de fordi jeg har hørt det er så sterke piller. Er redd for bivirkninger og at jeg vil bli rusa, sløv, dårlig, få pustevansker? Er det noen som har tatt de på 5mg før hva merket du? Anonymkode: 5b4cf...146
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Skrevet 8. mai Ingenting....tror jeg burde hatt 10 mg. Men ble ikke ruset av Oxycontin heller,det ble bare litt mindre og håndterbare smerter de dagene jeg hadde fått tabletter for. Anonymkode: 0214a...af7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #3 Skrevet 8. mai Om du har fått de utskrevet for en kort periode er det ingenting i veien for å ta de. Skal litt til at du skal oppleve problemer med pustevansker etc, spesielt når du har sterke smerter vil nok den dosen bare ta toppen på smertene. Men er du sammen med noen? I såfall bare opplys de om at du tar en, det føles kanskje tryggere. Anonymkode: 0a09f...578 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #4 Skrevet 8. mai Når man faktisk har sterke smerter og tar smertestillende så blir man ikke rusa slik som man ville blitt om man følte seg fin og knasket tabletter. Ta nå tablettene legen har gitt deg til den tiden de skal tas og så slapper du av, du hadde aldri fått de om risikoen var stor for død og fordervelse. Dette går bra. Anonymkode: 32e5b...fda 9 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai Det blir ikke (samme) ruseffekt når du faktisk har smerter. Anonymkode: 57d93...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Forstår deg godt. Har ekstrem angst for slikt selv. Hadde aldri turt å ta🙈 aldri sterkere enn 400 ibux. Anonymkode: b5fa6...9e2 2
Chlypa Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har sterke smerter og har fått oxynorm 5mg, men er så redd for å ta de fordi jeg har hørt det er så sterke piller. Er redd for bivirkninger og at jeg vil bli rusa, sløv, dårlig, få pustevansker? Er det noen som har tatt de på 5mg før hva merket du? Anonymkode: 5b4cf...146 Jeg kan ta de 😃😎 fra spøk til revolver: ja det er noen bivirkninger - men de er deilige. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai jeg merket ikke noen rus eller bivirninger, men jeg merket det veldig godt når jeg skulle gå AV de igjen at dette var vanedannende shit... Men, må man så må man.. Jeg gikk riktignok på de i nesten 7 mnd så kanskje ikke så rart slutten ble litt heftig for min del.. Jeg hadde ikke fungert de mnd uten - så nei, jeg ville ikke gått og hatt smerter fordi jeg var redd bivirkningene men jeg vilel definitivt hatt en god dialog med foresrkivende lege om omfang, doser og tidsløp. Anonymkode: fc258...e8b
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Skrevet 8. mai Har ikke tatt oxynorm selv, men sterke morfintabletter i forbindelse med sterke smerter. Opplevde å bli litt sløv og trøtt, men ikke rus-følelse som jeg fikk av morfin intravenøst. En blir raskt avhengig av sånne medisiner, og jeg kjente sug etter å ta dem dagene etter jeg sluttet. Men det var helt overkommelig, brukte det i ca ett halvt år. Vær obs på at du kan bli skikkelig hard i magen av dem, anbefaler å legge svisker i vann og spise noen hver kveld før du legger deg Anonymkode: 4da13...1dd
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Skrevet 8. mai Husk at legen ville aldri gitt deg dette hvis du kunne få pustevansker av det! Det er når man tar høyere dose enn foreskrevet eller blander med andre medisiner og stoffer at man kan få pustevansker. Ikke ved å ta en enkelt-dose som foreskrevet av lege. Anonymkode: 77a56...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Skrevet 8. mai Det virker ulikt på ulike mennesker. Jeg fikk oxynorm og oxyxontin etter en operasjon. Syntes effekten var ekstremt ubehagelig, ble så trøtt og sløv at jeg sovnet hele tiden. Foretrakk faktisk paracet og å kjenne litt smerter. Anonymkode: dbe28...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Skrevet 8. mai Det er bra du er skeptisk, for oxynorm er definitivt innenfor en kategori man skal være bevisst. 5 mg er ikke sterke dosen, pustestopp er særs sjelden. Den statistikken inneholder både høye doser og kombo med alkohol. Med mindre du har en av tilstandene på listen over: ikke bruk hvis og holder deg til lav dose uten å kombinere med andre ting, løper du ingen særlig risiko. Som en over skriver, er du redd og usikker, ha noen rundt deg som vet, men det er for egen ro i sjelen. Jeg er blant de som er svært restriktiv til smertestillende, men det er av andre årsaker. Fikk dette i forbindelse med innleggelse på sykehus. Jeg er en av de som lever livets glade dager på morfin, er nok generelt litt nevrotisk av natur. Derfor er ikke dette noe jeg skal leke med. Ikke alle reagerer slik. Det holder at du er oppmerksom på hva det gjør med deg og revurderer det om du kjenner på det samme som meg. Altså at dette likte jeg litt for godt. For der kan du stoppe, det går fint. Anonymkode: e0f0a...9df
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Skrevet 8. mai Jeg ble veldig kvalm og kastet opp av dem, så jeg ville ikke tatt dem igjen. Anonymkode: f2aa1...950
AnonymBruker Skrevet 8. mai #14 Skrevet 8. mai Fikk tramadol en gang (samme virkestoff, oxy), har aldri vært så dårlig noen gang. Lå på gulvet og brakk meg i 2 døgn. Det var grusomt. Tar heller alle smerter enn det der. Takket nei til lignende preparater under fødsel da jeg heller tok fødselssmerter enn de grusomme pillene. Anonymkode: 0bc6e...661
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk tramadol en gang (samme virkestoff, oxy), har aldri vært så dårlig noen gang. Lå på gulvet og brakk meg i 2 døgn. Det var grusomt. Tar heller alle smerter enn det der. Takket nei til lignende preparater under fødsel da jeg heller tok fødselssmerter enn de grusomme pillene. Anonymkode: 0bc6e...661 Har du sjekket cyp2d6? Noen variasjoner der kan gjøre deg dårlig av tramadol. Samme med paralgin forte og cosylan. Anonymkode: b5fa6...9e2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du sjekket cyp2d6? Noen variasjoner der kan gjøre deg dårlig av tramadol. Samme med paralgin forte og cosylan. Anonymkode: b5fa6...9e2 Nei, vet ikke hva det er? Men blir dårlig av p.forte og cosylan også ja, og morfin. Holder meg laaaaangt unna alle de der 🙈 Anonymkode: 0bc6e...661
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, vet ikke hva det er? Men blir dårlig av p.forte og cosylan også ja, og morfin. Holder meg laaaaangt unna alle de der 🙈 Anonymkode: 0bc6e...661 Da kan det tyde på at du har en annen variant av cyp2d6. Det er det enzymet som skal omdanne virkestoffene til smertestilende og hostedempende osv. da kan du enten få for mye av det på en gang og det blir en overdose. Eller det kan gå for sakte og så hoper det seg opp. Det blir på en måte en overdose det og. Og du kan få veldig mye bivirkninger. Anonymkode: b5fa6...9e2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Forstår deg godt. Har ekstrem angst for slikt selv. Hadde aldri turt å ta🙈 aldri sterkere enn 400 ibux. Anonymkode: b5fa6...9e2 Hva er det du tror vil skje dersom du tar 600 mg Ibux? Anonymkode: 8011c...9e4
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du tror vil skje dersom du tar 600 mg Ibux? Anonymkode: 8011c...9e4 Blir dårlig i magen av 400. 200 en sjelden gang går greit. Anonymkode: b5fa6...9e2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai Jeg har tatt samme dose i etterkant av en operasjon, var selv skeptisk av samme grunn som du. Merket fint lite, ingen sløvhet, trøtthet eller "rus". Følte meg egentlig ganske normal. Smertelindringen var også begrenset. Mulig kroppen min ikke responderer på disse tablettene i særlig grad. Anonymkode: 640d2...24e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå