AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Heyyy! Jeg og barna mine på 5 og 7 år har hatt en katt i 3,5 år. Vi lurer på om hun kanskje kan være en rasekatt?!?!!!?? Hun har skikkelig jaktinstinkt og hun er sær. Koser bare når hun selv vil det. Trenger en del alenetid. Men er kjærlig på sin måte. Veldig snill og sosialt. Elsker henne av hele mitt hjerte. Ho er lillegullet mitt. Ho elsker å ligge i pappesker. Anonymkode: cdfd6...908 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Ser ut som hun kanskje har noe Main Coon i seg, oppførselen er jo veldig typisk katt, uavhengig av rase 😄 Anonymkode: a70cc...98c 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Har den papirer er den rasekatt, dersom ikke en helt vanlig huskatt. Tro meg: man vet om han har en renrasa katt. Anonymkode: 7bd1f...59f 21 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser ut som hun kanskje har noe Main Coon i seg, oppførselen er jo veldig typisk katt, uavhengig av rase 😄 Anonymkode: a70cc...98c Synes den ser helt normal ut, en vanlig huskatt med lang pels. Anonymkode: 7bd1f...59f 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Minner meg ikke om en rasekatt, men så nydelig hun var 😻 Har hatt mange dyr jeg har trodd kunne være rase men så har jeg tenkt at nei dette er nok bare meg som eier av dyret som syntes at mitt dyr er det vakreste og mest spesielle og at det må være noe mer der om du skjønner 😹 Hun er ikke ulik en katt vi har i familien forresten og han er ikke rase hvertfall… Anonymkode: c3c38...7d2 1
Gaia Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Hvis hun er en rasekatt, så har du papirer på den, og har sannsynligvis måttet betale en del for den. Siden du skriver som du gjør, antar jeg at dette ikke er tilfelle. 11 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Heyyy! Jeg og barna mine på 5 og 7 år har hatt en katt i 3,5 år. Vi lurer på om hun kanskje kan være en rasekatt?!?!!!?? Hun har skikkelig jaktinstinkt og hun er sær. Koser bare når hun selv vil det. Trenger en del alenetid. Men er kjærlig på sin måte. Veldig snill og sosialt. Elsker henne av hele mitt hjerte. Ho er lillegullet mitt. Ho elsker å ligge i pappesker. Anonymkode: cdfd6...908 Så vakker😻😻😻 Anonymkode: 8f6fc...be1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Alle katter som ikke har papirer er huskatt. De kommer i alle fasonger, farger, pelslengder osv. Anonymkode: 6c53d...f62 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synes den ser helt normal ut, en vanlig huskatt med lang pels. Anonymkode: 7bd1f...59f Det er ikke pga pelsen, men pga hakepartiet og kinna. Anonymkode: a70cc...98c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke pga pelsen, men pga hakepartiet og kinna. Anonymkode: a70cc...98c Vi har Maine Coon og sibirkatt, og jeg ser det ikke. Anonymkode: 7bd1f...59f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai Nei. Det er selvsagt interessant å spekulere i hva dette kan være blanding av, men typisk med blandingskatter er jo at de kan ha små tegn av litt av hvert. Hvertfall en helt nydelig, vanlig huskatt. Anonymkode: a186e...17f 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Ja, den er vakker og jeg tenker alle katter fortjener et kjærlig hjem, rasekatt eller ikke. Vær stolt av henne du ❤️ Anonymkode: 7bd1f...59f
Taffel Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Helt nydelig pus! Kjenner ikke alle raser men main coon og skogskatt er utelukket. De ville hatt dusker på ørene, også som halvt. Vi har to 50 mc. En lodden og en stri. Men duskene er der på begge. Tror du har norsk huskatt, de har både stri og lang pels, alt etter loverboy og moderen sine gener.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai Så rare dere er med papirsnakk her, gjør det noe om hun lurer? Jeg hadde vært nysgjerrig på å vite hva slags rase katten min var hvis jeg syntes den ligna på en spesiell rase eller en blanding av noen ulike typer, det kan jo fortelle noe om katten tenker jeg - gjør det så mye for dere? Utover det så skjønner ikke jeg heller hvorfor det skulle ha noe å si om det er en rasekatt bare fordi rasekatt. Måtte jo være fordi man er interessert i kattens egenskaper og helsemessige forhold osv. syntes forøvrig også den har noen trekk ved seg som minner om main coon og Nebelung. Anonymkode: c70ae...b0c 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har Maine Coon og sibirkatt, og jeg ser det ikke. Anonymkode: 7bd1f...59f Vi har også en av hver av disse rasene, og ts sin katt minner ikke om noen av disse. Jeg tenker ts har en helt vanlig huskatt, men nydelig er den jo. Anonymkode: c9923...19c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så rare dere er med papirsnakk her, gjør det noe om hun lurer? Jeg hadde vært nysgjerrig på å vite hva slags rase katten min var hvis jeg syntes den ligna på en spesiell rase eller en blanding av noen ulike typer, det kan jo fortelle noe om katten tenker jeg - gjør det så mye for dere? Utover det så skjønner ikke jeg heller hvorfor det skulle ha noe å si om det er en rasekatt bare fordi rasekatt. Måtte jo være fordi man er interessert i kattens egenskaper og helsemessige forhold osv. syntes forøvrig også den har noen trekk ved seg som minner om main coon og Nebelung. Anonymkode: c70ae...b0c Selvsagt kan hun lure, men det er ytterst sjelden at man har rasekatter uten å vite om det. Og det blir jo uansett bare spekulasjoner om katten med en del godvilje ligner litt på den og den rasen, og ikke noe man bruke for å vurdere helsemessige forhold og egenskaper. Anonymkode: c9923...19c 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Skrevet 8. mai Gaia skrev (8 timer siden): Hvis hun er en rasekatt, så har du papirer på den, og har sannsynligvis måttet betale en del for den. Siden du skriver som du gjør, antar jeg at dette ikke er tilfelle. Ikke nødvendigvis. Vennine fikk kattungen på døra, som ikke var merket. Leitet etter eier i flere mnd fant ikke eier. Bestemte seg å beholde. Var ikke id merket og den viste seg å være rasekatt. Kom og frem 4 år etter at noen hadde drevet oppdrett av katt et lite stykke unna hvor de hadde kastet ut kattunger de ikke fikk solgt, så svare var der. Samme er at en del katter blir levert til omplassering da er det ofte at papirene ikke følger med Anonymkode: 7645f...97f 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Skrevet 8. mai Vakker katt ❤️ Den ser ut som en huskatt. Den vakre løvemanken kan minne om en sibirkatt. Kanskje den har en oldemor fra sibir? 😊 Anonymkode: 2c161...79e
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Skrevet 8. mai Dette er nok en blandingskatt av langhårede katter. Det er vanskelig å vite hva den er blandet med helt, men tipper en form for skogskatt. Hovedregel er jo at om man ikke har papirer på katten/stamtavle så er det en huskatt. Alt annet er useriøst avl. Anonymkode: 596d1...379 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke pga pelsen, men pga hakepartiet og kinna. Anonymkode: a70cc...98c Ser ut som hvilken som helst huskatt. Har hatt huskatt med samme hakeparti og kinn. Anonymkode: 6c53d...f62
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå