AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Har dere forslag utenom klassisk tilbehør som potet og gulrot? Anonymkode: c8c2f...f97
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Om det er hvitsaus involvert liker jeg syltede rødbeter i tillegg til poteter og øvrige grønnsaker. Anonymkode: f3951...139 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Erter og gulrot synes jeg er godt. Anonymkode: ec623...472
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Er det bechamelsaus, vil jeg ha poteter. Gode grønnsaker er brokkoli, gulrot, blomkål, rødbeter - revet eller lettkokt. Grønne erter. Jeg kan bytte ut sausen med en grønnsakgrateng. Bacon eller spekeskinke er godt ved siden av. Anonymkode: f33e9...6cd
AnonymBruker Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai Løk og purre i den hvite sausen kan være godt - setter en liten spiss med den løksmaken. Ellers er nok det tradisjonelle det beste. Jeg pleier å ha til to dager - den første dagen med hvit saus, andre dag tilsetter jeg karri - så da blir det litt to ulike retter. Har sett noen varianter med tomat og rømme og sånt til fiskeboller, men styrer unna. Ser at mange bruker bacon til fiskeboller i hvit saus - det synes jeg er ekstremt overflødig og jeg foretrekker helt klart uten, for bacon er altfor kraftig og overdøver smaken av de milde fiskebollene. Bacon kan man spare til andre ting. Anonymkode: 05127...0ee
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har dere forslag utenom klassisk tilbehør som potet og gulrot? Anonymkode: c8c2f...f97 Bacon Raspet gulrot Brokkoli Amerikansk blanding Anonymkode: 15a4e...a60 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai Det varierer. Jeg varierer mellom bacon, reker, erter, kokt gulrot og revet gulrot. En kan også lage dillsaus i stedet for vanlig hvitsaus. Jeg bruker poteter, men vet at noen bruker ris. Anonymkode: c1e08...fa6
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai Macro skrev (6 timer siden): Vi har sprøstekt bacon og raspet gulrot. Og masse karri 😍🤤 Anonymkode: 4850e...afb
Gunstein123 Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai Kokte poteter som man knefter i sausen, gulrot og sprøstekt bacon. Et herremåltid. Det er stor kvalitetsforskjell på de ferdige fiskebollene. Selv foretrekker jeg Vesterålen.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Løk og purre i den hvite sausen kan være godt - setter en liten spiss med den løksmaken. Ellers er nok det tradisjonelle det beste. Jeg pleier å ha til to dager - den første dagen med hvit saus, andre dag tilsetter jeg karri - så da blir det litt to ulike retter. Har sett noen varianter med tomat og rømme og sånt til fiskeboller, men styrer unna. Ser at mange bruker bacon til fiskeboller i hvit saus - det synes jeg er ekstremt overflødig og jeg foretrekker helt klart uten, for bacon er altfor kraftig og overdøver smaken av de milde fiskebollene. Bacon kan man spare til andre ting. Anonymkode: 05127...0ee Bruk stekt spekeskinke i stedet, mildere smak ☺️ Anonymkode: 4196b...593
Polly Ester Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har dere forslag utenom klassisk tilbehør som potet og gulrot? Anonymkode: c8c2f...f97 Takk for at du laget denne tråden. Har ikke spist fiskeboller på 8-9 år blir det vel nå, men nå kjente jeg at jeg fikk lyst på fiskeboller. Vi pleide alltid å ha enten kokte eller raspet gulrøtter til, men nå fikk jeg masse tips. Både bacon og reker. Namnam. Kan blåskjell være godt ved siden av, tro? Endret 7. mai av Polly Ester la til noe på slutten
Macro Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Og masse karri 😍🤤 Anonymkode: 4850e...afb Hehe, nei ikke for min del😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå