Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Som sagt, det er fint at det fungerer for deg. Regnestykket ditt er jo litt feil også. Man har ikke 5000,- å bruke hver uke. Husleie og strøm skal betales, i tillegg til mobil og mat. Da er det ikke mye igjen av de 20 000,- som man får utbetalt. Jeg er heldig hvis jeg har over 5000,- igjen, når mine faste utgifter er betalt. 

Jeg har ikke noe overforbruk, likevel har jeg nesten ikke penger igjen, når ny trygd kommer. Det er fordi uføretrygden man får i Norge er en stor vits. Den står ikke forhold til hva ting koster i samfunnet nå. Alt er blitt dyrere. 

Det er heller ikke gitt at man får sosialhjelp på toppen av uføretrygd. Jeg har vært i Nav systemet i mange år, før jeg ble ufør. Og det er ikke en automatikk at man får sosialhjelp innvilget når man søker. 

Om husleien er 10 000 er husleien 2500 pr uke - altså halvparten av de 5000 pr uke.

Uansett er det ditt eget ansvar å fordele de 40 000 utbetalt i april og mai slik at det er irrelevant at de kommer en uke før i mai.

Anonymkode: 680b6...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor stor burde trygden være?

Anonymkode: 68255...b14

Nok til at man klarer de utgiftene man har og har nok til overs til f.eks de økende matprisene. Hvor mye det er for hver enkelt med  uføretrygd er umulig å si. Personlig hadde jeg klart meg bra med rundt 25 000,- utbetalt. Og ikke 21 000,- som jeg har nå. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Om husleien er 10 000 er husleien 2500 pr uke - altså halvparten av de 5000 pr uke.

Uansett er det ditt eget ansvar å fordele de 40 000 utbetalt i april og mai slik at det er irrelevant at de kommer en uke før i mai.

Det var altså det du fikk utav innlegget mitt ja 🤔 🙄 Du får nesten lese en gang til hva jeg faktisk skriver. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nå antar jeg at pengene kommer før 17.mai fordi det er en slags "oppe og avgjort" at 17.mai koster noen kroner ekstra. Dermed er det ikke så lett å gjøre slik du sier. 

Altså, jeg forstår at det er mitt ansvar, det er ingen andre sitt. Men satsene er for lave. Det er egentlig ikke rom for pene klær og noe ekstra på 17.mai. Som jeg tipper er tanken når pengene blir utbetalt en uke før tiden. 

Anonymkode: 46f34...731

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan får du 5000 * 2 til å bli 40 000? Hun du siterer har vel ikke sagt i fra seg noe ansvar annet enn at det er en utfordring når uforventede utgifter dukker opp. Du ser ikke ut til å skjønne hva det er? 

svaret på det måtte jo være og alltid ha en real buffer, og da kan du jo feks forslå 3000 i mnd til sparing? Så har du 500 kr igjen i uken til alt det daglige som dekkes. Nei, klarte ikke å sette opp det budsjettet.. 

problemet dukker opp når man aldri har mulighet til å spare. 

Anonymkode: 6933f...160

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan får du 5000 * 2 til å bli 40 000? Hun du siterer har vel ikke sagt i fra seg noe ansvar annet enn at det er en utfordring når uforventede utgifter dukker opp. Du ser ikke ut til å skjønne hva det er? 

svaret på det måtte jo være og alltid ha en real buffer, og da kan du jo feks forslå 3000 i mnd til sparing? Så har du 500 kr igjen i uken til alt det daglige som dekkes. Nei, klarte ikke å sette opp det budsjettet.. 

problemet dukker opp når man aldri har mulighet til å spare. 

Anonymkode: 6933f...160

Takk, jeg ble litt forvirret jeg også 😄

Desverre har jeg ikke mulighet til å spare penger på den utbetalingen jeg får. Selv om jeg veldig gjerne skulle gjort det. Uføretrygden i Norge er altfor lav. Ikke rart at mange sliter med å få det til å gå rundt 😥 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 9.12):

Som en annen ufør her, synes jeg virkelig vi skal begynne å ignorere disse helt tåpelige "når kommer trygda i mnd x" fra nå og fremover. Tydelig at TS vil bare starte bråk. Alle av oss som faktisk er uføre kan dette her mer enn godt nok.

Anonymkode: b230b...325

Ja. Er ikke alle som er fra (Trøgd)stad 

Anonymkode: 8afa0...3ba

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (3 minutter siden):

Takk, jeg ble litt forvirret jeg også 😄

Desverre har jeg ikke mulighet til å spare penger på den utbetalingen jeg får. Selv om jeg veldig gjerne skulle gjort det. Uføretrygden i Norge er altfor lav. Ikke rart at mange sliter med å få det til å gå rundt 😥 

0 skatt neste mnd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

0 skatt neste mnd.

Det vet jeg. Pengene går fortsatt ut av konto, når b.l.a bilen min må på service 😬 Ikke noe problem å finne noe å bruke cash på 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...