AnonymBruker Skrevet 4. mai #21 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle sammen ❤️ Jeg skal prøve ut de ulike forslagene presentert her. Ang. trening så er jeg ca. 10 kg overvektig og ganske sjenert av den grunn, men jeg skal prøve å i alle fall komme meg ut daglig. Ang. sykemeldingen så var det/er det jobb som gjør meg utbrent. Jeg er glad i kollegaene mine men arbeidskulturen er veldig giftig/ikke min type arbeidsplass sånn egentlig. Men når man først har blitt god i en jobb er det så enkelt å ta til takke. Neste semester kommer jeg nok til å slutte i jobben, og da vil jeg gjerne bli noe fast frivillig e.l. men per nå gjør jobben meg så sliten at jeg ikke har overskuddet. Hører med til historien at jeg har Aspergers Anonymkode: 03424...c0c På gruppetimene jeg er med på er det folk i alle fasonger, både overvektige og normalvektige - noen er godt trent, andre ikke. Alle er velkomne på treningssenter og gruppetimer! Syntes selv det var veldig skummelt i starten, men nå er det høydepunkter i løpet av uka de dagene jeg har gruppetime. Bare det å komme seg ut hver dag utgjør en stor forskjell. Kroppen og hodet har godt av mosjon og frisk luft. Anonymkode: 0910c...d2b 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #22 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle sammen ❤️ Jeg skal prøve ut de ulike forslagene presentert her. Ang. trening så er jeg ca. 10 kg overvektig og ganske sjenert av den grunn, men jeg skal prøve å i alle fall komme meg ut daglig. Ang. sykemeldingen så var det/er det jobb som gjør meg utbrent. Jeg er glad i kollegaene mine men arbeidskulturen er veldig giftig/ikke min type arbeidsplass sånn egentlig. Men når man først har blitt god i en jobb er det så enkelt å ta til takke. Neste semester kommer jeg nok til å slutte i jobben, og da vil jeg gjerne bli noe fast frivillig e.l. men per nå gjør jobben meg så sliten at jeg ikke har overskuddet. Hører med til historien at jeg har Aspergers Anonymkode: 03424...c0c Du har autisme? Vit at du aldri vil passe inn i boksen. Og det er helt ok! Hjernen din funker annerledes og det er normalt å føle deg annerledes. Men annerledes betyr ikke at du ikke passer inn noen steder. Du må bare finne rett plass for deg. Jeg er kvinne på 44 med ADHD og har et barn med autisme. Ingen av oss vil noensinne passe inn i A4 boksen. Vi sprenger bokser og tegner utfor strekene. Jeg har aldri hatt behov for stort nettverk. Har et par gode venner og de traff jeg gjennom interesser og hobbyer. Ungen min er sinnsykt kreativ og problemløser. Han går på spesialskole og stortrives. Livet blir som oftest ikke helt som en kanskje planla, men det betyr ikke at det ikke kan bli fantastisk. Er i dag gift, har en nydelig mann og 2 bonusbarn. Og vi er en lykkelig og rar familie 🤭♥️ Du dør bare én gang. Du lever hver dag. Gjør det beste ut av det. Du er ikke rar, du bare tenker litt annerledes 🤗 Anonymkode: bf235...1e6 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #23 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har autisme? Vit at du aldri vil passe inn i boksen. Og det er helt ok! Hjernen din funker annerledes og det er normalt å føle deg annerledes. Men annerledes betyr ikke at du ikke passer inn noen steder. Du må bare finne rett plass for deg. Jeg er kvinne på 44 med ADHD og har et barn med autisme. Ingen av oss vil noensinne passe inn i A4 boksen. Vi sprenger bokser og tegner utfor strekene. Jeg har aldri hatt behov for stort nettverk. Har et par gode venner og de traff jeg gjennom interesser og hobbyer. Ungen min er sinnsykt kreativ og problemløser. Han går på spesialskole og stortrives. Livet blir som oftest ikke helt som en kanskje planla, men det betyr ikke at det ikke kan bli fantastisk. Er i dag gift, har en nydelig mann og 2 bonusbarn. Og vi er en lykkelig og rar familie 🤭♥️ Du dør bare én gang. Du lever hver dag. Gjør det beste ut av det. Du er ikke rar, du bare tenker litt annerledes 🤗 Anonymkode: bf235...1e6 Nå er vi blitt veldig, veldig mange som har ADHD, autisme og andre artige ting, så statistisk sett er det stor sjanse for at du treffer en av oss, dersom du går ut av døra! Vi kan være rare og annerledes sammen ❤️ Anonymkode: 4ad68...e45 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #24 Skrevet 5. mai 10 kg overvekt er jo ikke så ille! Skulle gjerne vært "så liten" selv 😂 Men skjønner godt at det kan være kjedelig, er selv større enn jeg skulle ønsket og jobber med saken, sakte og sikkert. Jeg anbefaler at du prøver å ta litt mer initiativ til å være sosial. Dessverre er ikke mennesker tankelesere selv om det hadde vært veldig greit. Gå ut og gå en liten tur bare for å få sol i ansiktet. Er utrolig hva en gåtur daglig kan gjøre for humør. Trenger ikke være så mye i starten, men Vitamin D er viktig uansett. Psykisk helse er vanligvis gratistilbud i de fleste byer. Har fått god hjelp av dem selv der jeg bor. Har du folk der du studerer som du kunne hengt med? Ta kontakt med fetteren din og se om dere kan gjøre litt mer sammen, kanskje en regelmessig ting om dere ikke bor for langt fra hverandre? Er det noen aktiviteter i området du kunne deltatt på? Har slitt selv med ensomhet pga distanse og da flyttet jeg rett og slett tilbake til hjembyen og verdsetter den mer nå enn jeg gjorde for 10 år siden. Men ikke gjem deg bak en skjerm hele dagen i et mørkt rom, det kommer hvert fall ikke til å hjelpe. Heier på deg jeg. Det er vanskelig og tar tid men jeg tror du kan få det til! - Hilsen en som gjorde akkurat det mesteparten av 20-årene og til slutt fikk så lavt nivå av vitamin D at hun ble syk Anonymkode: 335c1...b81 1
NoaideBiehtar Skrevet 5. mai #25 Skrevet 5. mai - oppsøk helsetjenesten på studiestedet ditt. Det du beskriver er relativt normalt, men også vondt. Du er ikke "heldig" som har masse tid til overs når du føler deg ensom og deprimert, så ikke pålegg deg selv dårlig samvittighet! - spør om du kan få jobbe mer på nåværende jobb - finn aktiviteter å delta på - studentkor, jobb på studentkro etc. Særlig til høsten! - vurder å studere deltid, eller et annet studie? - kjempegodt tips om å finne festivaler som trenger frivillige! - Hvis du ikke kan jobbe mer der du er, hva med å finne en jobb til? For eksempel støttekontakt, det er 3 timer i uka. Eller BPA? Barnevakt? Ringevikar i helsevesenet? - Finn frivillig arbeid du kan engasjere deg i hele året. Sjekk frivillig.no i din kommune. Besøksvenn, leksehjelp, arrangere kafeer, flyktningguide. - Finn sosiale grupper der du bor, på facebook for eksempel. Det er mange som arrangerer treff for folk som "bare" trenger et nettverk. Er du og legen din sikre på at du faktisk er utbrent, og ikke kun deprimert? Det krever jo to ganske ulike tilnærminger, så mulig sykemelding fra studiet har gjort vondt verre?
AnonymBruker Skrevet 5. mai #26 Skrevet 5. mai Jeg er mye eldre enn deg ts å jeg vil gi deg et godt råd, for jeg har prøvd mange av rådene folk kommer med i denne tråden. Ta en ting av gangen. Kaster du deg uti masse nytt så føles det godt i starten, men så blir man overveldet og sliten og til slutt blir man slem mot seg selv fordi man ikke klarer og orker å følge opp. Finn 1 ting du kunne tenke deg å gjøre og kjør det ordentlig inn i det. Føles det feil så slutt og finn noe annet. La den ene tingen bli en rutine og bruk god tid på det. Du er bare 21 år gammel så du har faktisk all verdens tid selv om du ikke føler det sånn selv (jeg tenkte også sånn når jeg var 21 og ble liggende etter på alt som jevnaldrende gjorde og oppnådde) F eks det du sier om vekta di. Det kan du fint gjøre noe med, men det haster ikke. Ta det etterhvert når det føles riktig og du kjenner deg litt mer tilfreds med livet. Og start enkelt. Hos meg startet jeg med at energidrikke kun var lov i helga, ellers spiste jeg som før og gjorde meget lite annet enn å være sofasliter. Så etterhvert begynte jeg å gå tur rundt huset. Ja, rundt huset. Det var det jeg orket både pga form men også sterk angst. Jeg gjorde dette hver dag selv om det føltes teit. Men i dag er jeg normalvektig, jeg spiser veldig sunt og mine største gleder er å gå på lange gode turer i skog og fjell. Det jeg vil formidle er at jeg var som deg. Jeg pushet meg selv for mye og var slem mot meg selv og feilet gang på gang, år etter år. Finn den ene tingen du vil starte med og som du kjenner du kommer til å klare å følge opp. Og ikke stress! Anonymkode: 5d7e9...0d5 1 2 1
veronica<3 Skrevet 5. mai #27 Skrevet 5. mai Tråden er ryddet for brukerdebatt og innlegg tilknyttet dette. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå