Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips mottas med takk. 

Jeg selger brukte. klær og ting og tang. Spiser opp alle rester og kaster svært lite mat. Prøver å innføre shoppestopp på klær, sminke og smykker. Vurderer å få meg en ekstrajobb for å spe på inntekten, men vet ikke om det er verdt det siden lønna uansett er en del lavere det jeg tjener i hovedjobben…

Anonymkode: 2e533...c4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer mest ved å drive et eget firma ved siden av jobben min. Jeg tjener like mye på 3-4 dagers jobb der som på hele måneden i min faste jobb. Jeg har nylig begynt med det så tørr ikke si opp min vanlige jobb helt enda.

Anonymkode: cb61a...a7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sparer mest ved å drive et eget firma ved siden av jobben min. Jeg tjener like mye på 3-4 dagers jobb der som på hele måneden i min faste jobb. Jeg har nylig begynt med det så tørr ikke si opp min vanlige jobb helt enda.

Og hva driver dette firmaet med😂?

Anonymkode: 94e1b...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan sparer du ved å drive firma?

• Nyttig 2
Skrevet

ukeshandle: Planlegging hjelper på budsjettet, ofte kan du bruke samme ingrediens i flere middager osv
Ikke kjøp på impuls: får du lyst på noe, vent et par dager så endre du kanskje mening når du har fått tenkt deg om.

Lag et måneds regnskap, så hvor mye du bruker på faste utgifter som mat, bolig og forsikringer, ta de pengene som blir igjen og del i 2 biter(hvor stor bit får vær enkelt skal ha får du ta stilling til), 1 til moro og 1 som du lager et automatisk spare trekk på dagen du får lønn.

Ekstra jobb er ikke dumt om du har tid og kapasitet, selv om du kanskje ikke komme opp i samme lønn så er dette penger som utelukkende kan gå til sparing, tjener du noen tusen i mnd så blir det mye til slutt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sammenligner kilopris på alt jeg handler i dagligvarebutikk.

Bruker klærne til de er oppbrukt.

Kjører elektrisk, og har lader tilknyttet smarthussystem.

Har smart vanntank.

Har termostater tilknyttet smarthusløsning.

(Nå med norgespris er jo dette ikke så relevant, men hadde god nytte av det før norgespris. Og det er jo ikke en permanent ordning.)

Følger med på prisjakt på timg som jeg ønsker meg men kan vente med å kjøpe.

Ønsker meg spesifikke ting til jul pg bursdag, og skjemmes ikke over å si "jeg har skrevet ønskeliste, skal jeg sende den til deg?)

Har få/ingen abonnementer.

Låner bøker i stedet for å kjøpe dem.

Låner utstyr på BUA når det passer sånn.

Tar buss i stedet for fly.

Sykler i stedet for å kjøre bil når det passer sånn.

Reparerer i stedet for å kjøpe nytt.

Fyller vaskemaskinen før jeg setter den på, vasker ikke halvfulle maskiner.

Skifter hjul selv og vasker bilen for hånd i stedet for å betale noen for å gjøre det/vaskehall.

Hamstrer når noe er på tilbud. Dusjsåpe, vaskepulver, hagejord, kjøkkenhåndklær, whatever.

Sjekker datodisken hver gang jeg er på butikken, men kjøper bare hvis det er noe jeg ellers ville ha kjøpt.

Handler på rimelig butikker, som Cubus, Normal, Jysk, Europris, Holdbart, Gigabox. Men ikke hva som helst, ikke alt har god nok kvalitet. (Kjøpte joggesko på europris engang, de varte i noen uker, det var ikke valuta for pengene)

Relativt korte dusjer.

Farger håret hjemme i stedet for i salong. Går sjelden til frisør, og aldri til hudpleie, fotpleie, voksing, neglesalong e.l.

Spiser opp maten.

Begrenset innkjøp og inntak av godteri/brus/alkohol. Ingen røyk/snus.

Kjøper aldri kaffe på farten. Spiser ute kanskje fire-seks ganger i året, ved spesielle anledninger. Bestiller aldri takeaway.

Kort fortalt: en måteholden livsstil. Det er ikke noe jeg aktivt tar et valg om å gjøre, det er bare sånn jeg er og sånn jeg lever.

Anonymkode: 69d92...071

Skrevet

Jeg kjøper ikke masse billig plastskrot hverken på Temu eller andre steder.

Jeg pusser ikke opp hvert 5. år.

Jeg kjøper ikke møbler bare fordi noe annet er mer trendy.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke penger på sminke og smykker, kjøper heller ikke mye klær/sko. Sliter ut klær. 

Leser tilbudsavisene til de ulike matbutikkene, og storhandler det som er på tilbud. Vurderer stort sett alltid pris/mengde. 

Lite fornyinger - men tenker kvalitet, og kjøper ting som skal vare. 

Anonymkode: f2720...543

AnonymBruker
Skrevet

Sparing? Hva er det? Tror jeg er mer en sløser…

Men har penger på «bok».

Anonymkode: 0b982...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...