elskersommer Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Er det slik at det er fritt fram og snakke nedlatende om en influencer sitt utseende når de har Restylane,silikon i pupper og rumpe? At dette er lov fordi det ikke har noe med utseende og gjøre fordi det er fake? Fint og kunne få en klarhet i dette🙂 2 1
Imsdalen Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Det er visst lov å si at det er stygt med botox, men ikke at det er stygt med rynker. Utrolig feigt er det og, for man ville jo aldri stoppet en person på gaten for å fortelle de hvor stygt det er med restylane i leppene. Men på nett er det fritt frem for å spy ut meninger som absolutt ingen bryr seg om. Man skjønner jo at det har med sjalusi å gjøre, hvis jeg ser en stygg hårfrisyre scroller jeg jo bare fordi, jeg henger meg ikke opp i at andre er stygg på håret liksom. 3
elskersommer Skrevet 3. mai Forfatter #3 Skrevet 3. mai Imsdalen skrev (8 minutter siden): Det er visst lov å si at det er stygt med botox, men ikke at det er stygt med rynker. Utrolig feigt er det og, for man ville jo aldri stoppet en person på gaten for å fortelle de hvor stygt det er med restylane i leppene. Men på nett er det fritt frem for å spy ut meninger som absolutt ingen bryr seg om. Man skjønner jo at det har med sjalusi å gjøre, hvis jeg ser en stygg hårfrisyre scroller jeg jo bare fordi, jeg henger meg ikke opp i at andre er stygg på håret liksom. Men hvor lang tid hadde det tatt før brukere blir utestengt om det ble skrevet mye dritt om silikon puppene til Isabel Raad? For det må hun tåle siden de er kjøpt og betalt.. Håper @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig kan svare på dette 1
Sol Rampelyset Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Det er lov å uttale seg negativt om en kroppsdel som er operert el.l, men man må formulere seg på en måte som ikke er krenkende. Dette gjelder for alle influensere, og det er ,mange ganger skrevet negativt om silikonpuppene til Isabell raad. Det er forskjell å skrive «jeg synes ikke puppene hennes er noe fine» om en som har operert de, og en som ikke har operert de. Sol, admin. 3
elskersommer Skrevet 3. mai Forfatter #6 Skrevet 3. mai Sol Rampelyset skrev (13 minutter siden): Det er lov å uttale seg negativt om en kroppsdel som er operert el.l, men man må formulere seg på en måte som ikke er krenkende. Dette gjelder for alle influensere, og det er ,mange ganger skrevet negativt om silikonpuppene til Isabell raad. Det er forskjell å skrive «jeg synes ikke puppene hennes er noe fine» om en som har operert de, og en som ikke har operert de. Sol, admin. Den er grei
Littelulla Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Sol Rampelyset skrev (2 timer siden): Det er lov å uttale seg negativt om en kroppsdel som er operert el.l, men man må formulere seg på en måte som ikke er krenkende. Dette gjelder for alle influensere, og det er ,mange ganger skrevet negativt om silikonpuppene til Isabell raad. Det er forskjell å skrive «jeg synes ikke puppene hennes er noe fine» om en som har operert de, og en som ikke har operert de. Sol, admin. Hadde det vært en ide å redigere regelen, slik at det kommer frem at nedsettende kommentarer om kropp er greit så lenge det er gjort kosmetisk inngrep? Gjelder dette da også pupper etter f.eks. brystkreft også? Kun når influenseren offentlig har bekreftet at det er inngrep? Det hadde vært fint med litt presisering av regelen. 1 3
Imsdalen Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Sol Rampelyset skrev (20 timer siden): Det er lov å uttale seg negativt om en kroppsdel som er operert el.l, men man må formulere seg på en måte som ikke er krenkende. Dette gjelder for alle influensere, og det er ,mange ganger skrevet negativt om silikonpuppene til Isabell raad. Det er forskjell å skrive «jeg synes ikke puppene hennes er noe fine» om en som har operert de, og en som ikke har operert de. Sol, admin. Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne noensinne. Det er lov å kritisere kropp så lenge den er operert?? Så hvis jeg vil skrive noe negativt om leppene til noen, må jeg spørre vedkommende om de er naturlige først? 7
Arild37 Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai Mener det bør være lov å snakke nedlatende om botox og alt det der, det gjør jeg gjerne selv. Men man kan vel kritisere fenomenet, trenger vel ikke rette sin avsmak for slikt til spesifikke personer? 1 6
Angel75 Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai Imsdalen skrev (55 minutter siden): Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne noensinne. Det er lov å kritisere kropp så lenge den er operert?? Så hvis jeg vil skrive noe negativt om leppene til noen, må jeg spørre vedkommende om de er naturlige først? Ren idioti er det! 3
elskersommer Skrevet 4. mai Forfatter #11 Skrevet 4. mai Imsdalen skrev (2 timer siden): Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne noensinne. Det er lov å kritisere kropp så lenge den er operert?? Så hvis jeg vil skrive noe negativt om leppene til noen, må jeg spørre vedkommende om de er naturlige først? For å si det sånn så godtar jeg helt klart reglene som KG har satt men samtidig så skjønner jeg ikke noe av denne reglen🤔🤔 At det faktisk er lov til og snakke nedsettende om utseende til en person så lenge pupper,lepper,rumpe og hår er fake? Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det gjør det bedre for den personen når det er fake 1 3
elskersommer Skrevet 4. mai Forfatter #12 Skrevet 4. mai Arild37 skrev (1 time siden): Mener det bør være lov å snakke nedlatende om botox og alt det der, det gjør jeg gjerne selv. Men man kan vel kritisere fenomenet, trenger vel ikke rette sin avsmak for slikt til spesifikke personer? Her er jeg enig med deg. Jeg synes ikke noe om silikon,restylan eller botox. Men å da snakke nedlatende til ett menneske pga dette blir for meg helt feil 2 1
Roe Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai elskersommer skrev (1 time siden): For å si det sånn så godtar jeg helt klart reglene som KG har satt men samtidig så skjønner jeg ikke noe av denne reglen🤔🤔 At det faktisk er lov til og snakke nedsettende om utseende til en person så lenge pupper,lepper,rumpe og hår er fake? Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det gjør det bedre for den personen når det er fake Helt enig med deg, det høres bare merkelig ut. Hvorfor skal det tillates i det hele tatt 6
elskersommer Skrevet 4. mai Forfatter #15 Skrevet 4. mai Men hva med denne kommentaren. Skal vi gå ut ifra at hun har kjøpt ny hjerne? 1 1
oss-to Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai Det verkar som om dei vanlege reglane for nettvett og respekt blir sette heilt ut av spel så snart det er snakk om ein influensar. Sjølv om forumet har tydelege punkt mot både persondebatt, nedsetjande innhald og latterleggjering, så verkar det i praksis som om det er fritt fram for kven som helst å spy ut kva som helst , så lenge målet for hetsen er ein person som har operert seg. At ein person er offentleg eller har valt å endre på utsjånaden sin, bør ikkje vere eit fripass til å bryte dei etiske retningslinjene som skal gjelde for alle brukarar. Nedsetjande kommentarar er framleis nedsetjande, og personangrep er framleis personangrep, uavhengig av om det er snakk om naturlege rynker eller kjøpt Restylane. Det er ein farleg veg å gå viss vi skal sortere menneske i to grupper: dei som har krav på vern mot mobbing, og dei som "må tåle det" fordi dei har kjøpt seg ein utsjånad. Viss reglane mot latterleggjering faktisk skal bety noko, så må dei gjelde for alle kroppar , uansett om dei er fødde slik eller betalte for. Alt anna er inkonsekvent og, etter mi meining, rein dobbeltmoral frå moderatørane si side. 3 2 1
Angel75 Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Så da er det også greit å kommentere om noen har operert etter sykdom som kreft, eller ulykke? Eller kanskje det er noen som har blitt mobba hele livet, så operer de la oss si nesen. Så her inne er det fritt fram for å mobbe, fordi de er operert?? Hvor går grensa? Synes det direkte er stygt at det tillates. Håper virkelig at dere går gjennom det punktet. Få stopp på å snakke nedsetteende om kropp og utseende! Det er vel det minste man kan forvente. @Forumansvarlig @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset 2 1 6
elskersommer Skrevet 4. mai Forfatter #18 Skrevet 4. mai Angel75 skrev (25 minutter siden): Så da er det også greit å kommentere om noen har operert etter sykdom som kreft, eller ulykke? Eller kanskje det er noen som har blitt mobba hele livet, så operer de la oss si nesen. Så her inne er det fritt fram for å mobbe, fordi de er operert?? Hvor går grensa? Synes det direkte er stygt at det tillates. Håper virkelig at dere går gjennom det punktet. Få stopp på å snakke nedsetteende om kropp og utseende! Det er vel det minste man kan forvente. @Forumansvarlig @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Jeg startet tråden fordi jeg trodde noen i tråden om Stina Bakken tullet når de sa at de kunne skrive nedlatende om Stina fordi hun hadde Restylane. Jeg fatter faktisk ikke hvordan dette kan være greit 2 2 2
Littelulla Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai (endret) Angel75 skrev (12 timer siden): Så da er det også greit å kommentere om noen har operert etter sykdom som kreft, eller ulykke? Eller kanskje det er noen som har blitt mobba hele livet, så operer de la oss si nesen. Så her inne er det fritt fram for å mobbe, fordi de er operert?? Hvor går grensa? Synes det direkte er stygt at det tillates. Håper virkelig at dere går gjennom det punktet. Få stopp på å snakke nedsetteende om kropp og utseende! Det er vel det minste man kan forvente. @Forumansvarlig @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset Det er veldig spesielt at de som i utgangspunktet følte seg så dårlig med seg selv at de måtte endre på utseendet sitt er tillatt å bli hetset for utseendet etter det er fikset på. "Følte du deg dårlig før skal du føle deg verre nå!". At moderatorer i et forum kan skrive rett ut at det er tillatt å snakke negativt om andres kropp er hårreisende. Hvor går grensen for krenkelse? Endret 5. mai av Littelulla 8
elskersommer Skrevet 5. mai Forfatter #20 Skrevet 5. mai Littelulla skrev (29 minutter siden): Det er veldig spesielt at de som i utgangspunktet følte seg så dårlig med seg selv at de måtte endre på utseendet sitt er tillatt å bli hetset for utseendet etter det er fikset på. "Følte du deg dårlig før skal du føle deg verre nå!". At moderatorer i et forum kan skrive rett ut at det er tillatt å snakke negativt om andres kropp er hårreisende. Hvor går grensen for krenkelse? Jeg tenker at vi kan fint være uenige om en influencer sin hverdag og livet deres men og omtale negativt om utseende uavhengig om det er lepper eller silikonpupper må jeg si jeg er uenig i.. Å i særlig tråden om Stina Bakken er det bare og hugge løs.. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå