Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan på en måte forstå deg.

Jeg brukte donor for å få barn. Nå som 20-åring ønsker hun å finne ut mer om biologisk opphav. Ikke for å få en ny pappa (hun har en meget god pappa fra før).

Tydelig at den donoren ikke ønsker noe som helst med henne å gjøre, for han svarer ikke på henvendelse fra henne. Han er heller ikke pliktig til det, men jeg trodde kanskje at de fleste hadde såpass moralsk kompass at de ville stilt seg disponibel for en prat. 

Anonymkode: 490d3...e5e

Akkurat at han ikke ønsker noe med henne å gjøre, forstår jeg faktisk veldig godt. Om du er hun som tok kontakt med han etter at han ikke svarte din datter så forstår jeg han enda bedre.

Det var noe av det frekkeste jeg har lest.

Anonymkode: 55f84...a49

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine er gift, og vi er to søsken. Da vi (barna) var tenåringer valgte faren vår å bli donor etter forespørsel (det var mangel på donorer, og noen grupper tilknyttet helsesektoren ble forespurt). Han tok ikke valget alene, men etter å ha pratet med resten av oss (kone og barn). Vi synes alle det var greit. Hvis jeg har noen halvsøsken der ute håper jeg de tar kontakt med faren min eller oss halvsøsken. Han blir aldri deres far på samme måte, men vi er alle åpne for litt kontakt og å besvare spørsmål. Jeg tror ikke det er noen som angrer hos oss.

Anonymkode: bc0ad...427

Ja som sagt synes jeg det kan være fint, men skulle ønske jeg tok valget sammen med en evt. familie og ikke alene som singel og ung. Mage av de jeg datet sa de synes det var skremmende tilfelle de ikke kunne få barn. Da var tanken på at jeg hadde biologiske barn med andre en tanke de ikke taklet dersom hun og jeg kanskje hadde måttet adoptere eks.

Noen nevnte at det å være redd for å ikke kunne få barn allerede er noe kvinner bekymrer seg over. Og at det hadde lagt et ekstra press på de dersom hun hadde opplevd spontan aborter. 

jeg er glad for at din far tok valget sammen med familien sin!

Anonymkode: 918e9...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med et enormt antall menn og kvinner i samlivsterapi blant annet i forbindelse med fertilitetsproblematikk etc. 

Aldri, ikke en eneste gang, har jeg hørt en kvinne si noe som ligner på det du beskriver. Derimot vil jeg anslå at omtrent 50% av disse mennene hadde denne tankegangen. 

Min antakelse er at dette er dine egne tanker og følelser, og muligens projiktering... 

Anonymkode: 44df2...57c

Det de har sagt som grunn til at de ikke likte avgjørelsen var frykten for at de selv ikke kunne fått barn i fremtiden. De synes tanken på om de selv ikke kunne få barn hadde blitt overveldende. 

Flere likte ikke tanken og presset, de var redd for å ikke gi meg noe andre plutselig hadde klart å gi dem. De synes også det var rart å se barnebilder av meg og at kanskje andre barn som jeg ikke visste om liknet på de. 

Tror også mange damer tenker det er ok å bruke donert sæd selv, men de liker ikke at menn har donert. Det vet jeg.

Anonymkode: 918e9...7f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...