Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var alene med eldste til jeg møtte min samboer. Far krevde mer samvær, jeg ga han sjansen og nå ser han barnet 0%! 
Vet hvordan det er å være alene med barn 100%, og det er kjempe trist at noen fedre ikke klarer å være fedre. Jeg hadde også en helgepappa, jeg er nå 33 og har så og si ingen kontakt med han - glad jeg slapp å være der mer. 

har forsåvidt et mindre barn nå hvor pappaen stepper opp som en pappa for eldste også. Og vi har besteforeldre som elsker å være med de. Har dere noen som kan hjelpe deg ved behov? Som barna vil være hos? Hvis han er en dårlig far forstår jeg ikke hvorfor du ønsker de skal være der mer. 

Anonymkode: 8e268...fa7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du vil ikke at han skal ha mer samvær?

Men du vil at han skal ønske å ha mer samvær? 😅

Anonymkode: a189f...424

Jeg hadde vel håpt han hadde greid å være en ok far og ha barna sine litt mer enn han har. Jeg strakk meg for at han skulle få ro til å ordne hus og lande og komme seg etter brudd, men istedenfor å bruke den ekstra tiden og energien han nå har fått  hentet inn så velger han å bruke dette på ei ny dame. Barna nedprioritert igjen, og det er såklart vondt for dem det.

Anonymkode: e952c...b90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var alene med eldste til jeg møtte min samboer. Far krevde mer samvær, jeg ga han sjansen og nå ser han barnet 0%! 
Vet hvordan det er å være alene med barn 100%, og det er kjempe trist at noen fedre ikke klarer å være fedre. Jeg hadde også en helgepappa, jeg er nå 33 og har så og si ingen kontakt med han - glad jeg slapp å være der mer. 

har forsåvidt et mindre barn nå hvor pappaen stepper opp som en pappa for eldste også. Og vi har besteforeldre som elsker å være med de. Har dere noen som kan hjelpe deg ved behov? Som barna vil være hos? Hvis han er en dårlig far forstår jeg ikke hvorfor du ønsker de skal være der mer. 

Anonymkode: 8e268...fa7

Nei, ingen famile. Jeg er i ferd med å bli utslitt, det er vel bare derfor. Blir jrg helt utbrent har jo plutselig barna to foreldre som ikke virker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan kan ny samboer slå ut på bidrag til barn med meg?

De sier både at de vil bo på et sted, hos meg, men også at de vil se faren sin. De vil nok egentlig ikke være der mere tror jeg.

Han bidragsevne øker, hans bokostnader i bidragsberegningen halveres - da det tas inn at samboer også skal bidrag. Samboer har da indirekte forsørgerplikt/-evne. 

Sjekk NAV's bidragskalkulator og legg inn BP med og uten samboer. 

Anonymkode: ded32...340

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, ingen famile. Jeg er i ferd med å bli utslitt, det er vel bare derfor. Blir jrg helt utbrent har jo plutselig barna to foreldre som ikke virker.

Du har jo ganske store barn, så er du utslitt er det kanskje på tide å kreve mer innsats og egenfungering fra barna også? 

Jeg var helt alene med barna noen år, og sliten ofte, men det løsnet virkelig da de ble 10 år (tvillinger). Da bidro de til husarbeid og jeg kunne også utføre ærender alene. Ikke ha dem på meg og med meg konstant. 

Du har en på 10 og en på 14. Gamle nok til å bidra til at du ikke blir utslitt begge to. 

En far som ikke vil/evner kan man ikke regne med, men barna kan man lære å bidra positivt. 

Anonymkode: f1f3b...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde vel håpt han hadde greid å være en ok far og ha barna sine litt mer enn han har. Jeg strakk meg for at han skulle få ro til å ordne hus og lande og komme seg etter brudd, men istedenfor å bruke den ekstra tiden og energien han nå har fått  hentet inn så velger han å bruke dette på ei ny dame. Barna nedprioritert igjen, og det er såklart vondt for dem det.

Det beste er å bli dus med situasjonen, akseptere at han kommer ikke til å endre seg. Dere må slutte å håpe på det. Både du og barna.

...gå inn på NAV og sjekk at du går det du skal. Jeg håper du gjør det, for det trenger du og barna, og det er ingen god situasjon når barna må være hos en far som ikke gir god nok omsorg, men har dem for å "spare" penger. 

Finn eget liv, baser deg på at det blir mindre- ikke mer...( min erfaring) og ta vare på barna dine.

Anonymkode: cd461...ad4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, så da kan du ikke bli det. Det er faktisk ikke et alternativ. Derfor MÅ du ha bidrag som stemmer. Deretter må du prioritere.

Anonymkode: cd461...ad4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Etter brudd for over 2 år siden bor barna 80 % hos meg  20 % hos far. Han snakket stadig om å øke samvær men det skjer jo aldri. Når vi gikk fra hverandre var vi enige om 50/50. Så startet det med at han måtte ha litt mindre samvær for å få tid til å etablere seg på nytt, og det gikk aldri opp fra de 20%. 

Er det mange som har så skjev fordeling? Og er det noe håp om at han etterhvert faktisk vil øke? Hvordan kan en far synes det er greit å se barna så lite?  Det er lenge siden han var godt etablert, og nå har han også ny kjæreste. Så etter nye dama kom inn i bildet har det heller ikke blitt nevnt noe om å øke samvær. 

Vi har ikke et godt samarbeid heller da han har mye narsisistiske trekk. 

Hvorfor vil du at en far med narsissistiske trekk skal ha økt samvær med barna? Sånne folk er jo ikke bra for barn

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var for å få bidrag ned han ønsket mer samvær. 

Om det var årsaken burde han iallefall ikke ha økt samvær

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det er jo egentlig det. Men for at jeg skal være en god forelder må jo jeg også "virke". Og jeg blir litt utslitt av å måtte ha ALT ansvar for oppfølging alene, med bare noen få dager innimellom på helgebesøk hos far. Han ordner ikke noe praktisk for dem, eller følger opp på noe område så alt havner på meg. 

I tillegg lar han sånt som "vil snart endre til mer samvær" henge over oss, uten at vi får vite noe mer; blir det noe av eller ikke? Barna lurer jo også, siden han stadig antydet at nå skulle de snart være der mer osv. 

Ville heller bedt om hjelp fra andre familiemedlemmer. Du lesser ikke ungene over til en dårlig far fordi du trenger avlastning. Barna skal jo ha det bra hos de som avlaster deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ville hørt om mulighet for evt avlastningshjem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...