Snoopydoopy Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Hei og takk for at du leser! 😊 Jeg har blitt innkalt til intervju for en stilling som byggesaksbehandler i kommunen. Til info er jeg nyutdannet med master fra byggebransjen. Jeg har selvfølgelig veldig lyst på denne stillingen og er veldig spent på intervjuet. Fortsetter å lese meg opp på rollen og kommunen det gjelder frem til intervjuet, samt at jeg har tatt kontakt med kjente som jobber som byggesaksbehandlere. Dersom det er noen som har erfaring som byggesaksbehandler og råd eller tanker å dele angående intervjuet for stillingen, setter jeg stor pris på dette! Jeg er også nysgjerrig på lønnsnivået og er usikker på hvordan man håndterer spørsmål om lønn, siden jeg ikke har mye erfaring med jobbintervju. Hilsen spente og glade meg ☺️
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Gratulerer til innkalling til intervju! Situasjonen i byggebransjen er ikke lett nå. På byggesakskontorer jobber de ofte etter stramme frister, sånn at det er viktig at arbeidsmiljøet er OK. Man ska jo helst ikke spørre om hjemmekontor i en veldig tidlig fase, men hvis de er veldig streng på det skulle jeg sette et minustegn bak karakteren for arbeidsmiljøet. Det viser ofte at ledelsen ikke har så veldig god tillit til de ansatte. Byggesaksbehandlere må riktignok samarbeide mye med andre, men de må også jobbe mye konsentert alene, så viktig at du enten kan jobbe i kontorlandskap, at de har cellekontor eller at hjemmekontor tillates noen dager i uken. Anonymkode: cac82...47b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Snoopydoopy skrev (8 timer siden): Hei og takk for at du leser! 😊 Jeg har blitt innkalt til intervju for en stilling som byggesaksbehandler i kommunen. Til info er jeg nyutdannet med master fra byggebransjen. Jeg har selvfølgelig veldig lyst på denne stillingen og er veldig spent på intervjuet. Fortsetter å lese meg opp på rollen og kommunen det gjelder frem til intervjuet, samt at jeg har tatt kontakt med kjente som jobber som byggesaksbehandlere. Dersom det er noen som har erfaring som byggesaksbehandler og råd eller tanker å dele angående intervjuet for stillingen, setter jeg stor pris på dette! Jeg er også nysgjerrig på lønnsnivået og er usikker på hvordan man håndterer spørsmål om lønn, siden jeg ikke har mye erfaring med jobbintervju. Hilsen spente og glade meg ☺️ Gratulerer så mye med intervju!! Hvilken kommune skal du på intervju i? Jeg tenker at det er viktig at du legger vekt på at du er strukturert og jobber godt under press - og med frister! Kom med eksempler😊 dette nailer du Anonymkode: 9efdf...070 1
Snoopydoopy Skrevet 2. mai Forfatter #4 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gratulerer til innkalling til intervju! Situasjonen i byggebransjen er ikke lett nå. På byggesakskontorer jobber de ofte etter stramme frister, sånn at det er viktig at arbeidsmiljøet er OK. Man ska jo helst ikke spørre om hjemmekontor i en veldig tidlig fase, men hvis de er veldig streng på det skulle jeg sette et minustegn bak karakteren for arbeidsmiljøet. Det viser ofte at ledelsen ikke har så veldig god tillit til de ansatte. Byggesaksbehandlere må riktignok samarbeide mye med andre, men de må også jobbe mye konsentert alene, så viktig at du enten kan jobbe i kontorlandskap, at de har cellekontor eller at hjemmekontor tillates noen dager i uken. Anonymkode: cac82...47b Tusen takk! Ja, så jeg er veldig glad for å ha fått intervju og håper på det beste. ☺️ Takk også for god og ny innsikt angående arbeidshverdagen og -miljøet. Jeg skal ha dette i bakhodet under intervjuet og tenker det blir spennende å bli litt kjent med dem. Fortsatt god helg!
Snoopydoopy Skrevet 2. mai Forfatter #5 Skrevet 2. mai (endret) AnonymBruker skrev (På 2.5.2026 den 20.42): Gratulerer så mye med intervju!! Hvilken kommune skal du på intervju i? Jeg tenker at det er viktig at du legger vekt på at du er strukturert og jobber godt under press - og med frister! Kom med eksempler😊 dette nailer du Anonymkode: 9efdf...070 Tusen takk til deg også! Intervjuet er angående en stilling i (redigert bort). Takk også for gode råd for hva jeg kan prøve å vektlegge under intervjuet, og for oppmuntrende ord! Jeg skal tenke gjennom og skrive ned noen hendelser fra studie og arbeid som viser disse egenskapene. God helg fortsatt til deg også! ☺️ Endret 3. mai av Snoopydoopy
Snok1 Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Du må kunne vise til kjennskap til plan- og bygningsloven og den tilhørende buggesaksforskriften. Av personlige egenskaper ville jeg vektlagt nøyaktighet, øye for detaljer og respekt for tidsfrister. Samarbeide med tiltakshavere -private og profesjonelle- gjør at jeg også ville vist til eksempler hvor du kommuniserer godt selv om interessene kan være motsetningsfulle. Kommunen ønsler helt sikkert få klager på buggesaker da disse vil gå til politisk behandling som er både tids- og ressurskrevende. Du søker på en stilling som er veldig kvalifiserende for andre jobber på andre siden av bordet. Det er en type arbeid som er både meningsfylt og krevende. Jeg ønsker deg lykke til. 1
Snoopydoopy Skrevet 3. mai Forfatter #7 Skrevet 3. mai Snok1 skrev (23 timer siden): Du må kunne vise til kjennskap til plan- og bygningsloven og den tilhørende buggesaksforskriften. Av personlige egenskaper ville jeg vektlagt nøyaktighet, øye for detaljer og respekt for tidsfrister. Samarbeide med tiltakshavere -private og profesjonelle- gjør at jeg også ville vist til eksempler hvor du kommuniserer godt selv om interessene kan være motsetningsfulle. Kommunen ønsler helt sikkert få klager på buggesaker da disse vil gå til politisk behandling som er både tids- og ressurskrevende. Du søker på en stilling som er veldig kvalifiserende for andre jobber på andre siden av bordet. Det er en type arbeid som er både meningsfylt og krevende. Jeg ønsker deg lykke til. Tusen takk til deg også for veldig utfyllende og hjelpsomt svar! ☺️ Dette setter jeg stor pris på. Jeg har tenkt på punktene du nevnte i dag og har funnet frem relevante erfaringer som jeg kan bruke til å underbygge med. Takk også for gode ønsker! Det du skriver høres spennende ut, og jeg krysser fingrene. 1
Snok1 Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Snoopydoopy skrev (8 timer siden): Tusen takk til deg også for veldig utfyllende og hjelpsomt svar! ☺️ Dette setter jeg stor pris på. Jeg har tenkt på punktene du nevnte i dag og har funnet frem relevante erfaringer som jeg kan bruke til å underbygge med. Takk også for gode ønsker! Det du skriver høres spennende ut, og jeg krysser fingrene. Det er bare hyggelig. Tvi-tvi!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå