oss-to Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Eg kjenner på ein aukande politikarforakt. Når eg ser Sylvi Listhaug og den måten ho opptrer på, gjer det at eg rett og slett ikkje orkar politikk lenger. Det blir for mykje spissing og konflikt, og det tek bort lysta til å engasjere seg i det som burde vere viktige debattar for samfunnet vårt.Det er kanskje nettopp denne "utmattelsen" som er den største baksida med den moderne, konfronterande måten å drive politikk på , at folk som i utgangspunktet sikkert bryr seg, vel å skru av i staden. 9 3
Perine Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai oss-to skrev (15 timer siden): Eg kjenner på ein aukande politikarforakt. Når eg ser Sylvi Listhaug og den måten ho opptrer på, gjer det at eg rett og slett ikkje orkar politikk lenger. Det blir for mykje spissing og konflikt, og det tek bort lysta til å engasjere seg i det som burde vere viktige debattar for samfunnet vårt.Det er kanskje nettopp denne "utmattelsen" som er den største baksida med den moderne, konfronterande måten å drive politikk på , at folk som i utgangspunktet sikkert bryr seg, vel å skru av i staden. Bruk av kallenavn, skjellsord, hatefulle, uhøflige, nedlatende og spydige formuleringer. Det går igjen. Det som kom tydelig fram, er at retorikken i Frp nå ligner mer og mer på det vi ser fra Donald Trump og MAGA-bevegelsen i USA. Hun spiller på følelser som frustrasjon og sinne mellom "oss og de". Slik blir det et manipulerende politisk språk som sprer seg. 30% ser ut til å like det, men 70% av oss liker det ikke. 11 5
Apis Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Vi har alle fått med oss at hun mener Støre lyver. Kanskje de nå burde fokusere på å fortelle om egen politikk og hvorfor de ikke vil fortelle hvem som er de store private giverne til FRP. 15
yamask Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Enig med dere alle. Den retorikken vi ser i USA er noe av det styggeste jeg vet om, og nå virker det som det kommer hit og. Særlig mot AP. Politikk skal handle om hvordan vi skal få det bedre, det skal ikke være om å gjøre å «vinne» til enhver pris. 12
Perine Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Vi ser at rasismen øker i Trumps USA, men også her, når Frps politikere omtaler pakistanere som minusvarianter. Det var riktignok bare fyllerør, men trist nok for det. Frp-rådgiver: – Pakistanere bør helst ikke få flere barn 10
Apis Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai Perine skrev (34 minutter siden): Vi ser at rasismen øker i Trumps USA, men også her, når Frps politikere omtaler pakistanere som minusvarianter. Det var riktignok bare fyllerør, men trist nok for det. Frp-rådgiver: – Pakistanere bør helst ikke få flere barn Av barn og fulle folk får en sannheten. 2
Stormur Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Forstår synspunktet, - men samtidig kjenner eg på respekt for dei politikarane som ikkje er slik. Listhaug «feeder» på populisme, det er så lett å vere tøff i trynet i opposisjon. Heldigvis er det mange som ikkje er slik, i dei fleste partia. 5 1
Diry72 Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Vel, at Listhaug kunne vel dempet seg noe. Men når det er sagt, Støre er jo en løgner. Som de alle er. AP og Høyre jobber mere for Eu tilpasninger, og Erna mente jo at etniske nordmenn ikke har større rett på Norge enn andre mennesker, og et parti som har ei slik dame ved roret, vel, de får ikke min stemme. Samme med Ap. Kan vel diskutere media også, kjøpt og betalt. 7 1 2
MatteoH Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Det er en bekymringsfull utvikling. Når avstanden mellom velgere og politikere blir for stor, svekkes tilliten til de demokratiske prosessene. Vi trenger politikere som er mer virkelighetsnære og som tar tak i de problemene folk faktisk kjenner på i hverdagen. 2
viriam Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai oss-to skrev (På 1.5.2026 den 21.18): Eg kjenner på ein aukande politikarforakt. Når eg ser Sylvi Listhaug og den måten ho opptrer på, gjer det at eg rett og slett ikkje orkar politikk lenger. Det blir for mykje spissing og konflikt, og det tek bort lysta til å engasjere seg i det som burde vere viktige debattar for samfunnet vårt.Det er kanskje nettopp denne "utmattelsen" som er den største baksida med den moderne, konfronterande måten å drive politikk på , at folk som i utgangspunktet sikkert bryr seg, vel å skru av i staden. Sylvi Listhaug representerer bare partiets meninger, så det blir galt å anklage hun hele tiden. Personlig har jeg mer forrakt for kriminelle som tror en kan si hva en vil bare fordi en er kjent - nesten som at det er fritt frem å begå kriminelle handlinger mot folk som har rykte på seg. 2 1
Pilleville Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Perine skrev (19 timer siden): Bruk av kallenavn, skjellsord, hatefulle, uhøflige, nedlatende og spydige formuleringer. Det går igjen. Det som kom tydelig fram, er at retorikken i Frp nå ligner mer og mer på det vi ser fra Donald Trump og MAGA-bevegelsen i USA. Hun spiller på følelser som frustrasjon og sinne mellom "oss og de". Slik blir det et manipulerende politisk språk som sprer seg. 30% ser ut til å like det, men 70% av oss liker det ikke. Var inne på ei side på fb. Vi som vil ha slutt på Sylvi L……… Så mykje stygt språk og regelrett hat.Satte spørsmål om dette der inne med da vart eg kasta ut. Sjokkerende 2
Snok1 Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Diry72 skrev (9 timer siden): Kan vel diskutere media også, kjøpt og betalt. Hvem har kjøpt og betalt media? 1
Perine Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Pilleville skrev (59 minutter siden): Var inne på ei side på fb. Vi som vil ha slutt på Sylvi L……… Så mykje stygt språk og regelrett hat.Satte spørsmål om dette der inne med da vart eg kasta ut. Sjokkerende Det er mye stygt språk ja, enig i det. Det er faktisk enda verre på den som heter Politisk debattforum, som er støttende for Frp. Det er mange fb-grupper med varierende grad av politisk innhold, men retorikken er stort sett like fæl. 3 1
Kratos Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai Diry72 skrev (10 timer siden): Vel, at Listhaug kunne vel dempet seg noe. Men når det er sagt, Støre er jo en løgner. Som de alle er. AP og Høyre jobber mere for Eu tilpasninger, og Erna mente jo at etniske nordmenn ikke har større rett på Norge enn andre mennesker, og et parti som har ei slik dame ved roret, vel, de får ikke min stemme. Samme med Ap. Kan vel diskutere media også, kjøpt og betalt. Så Listhaugs er ikke en løgner hun da, når hun ikke oppgir de private giverne til partiet? 7
Pilleville Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai Kratos skrev (5 minutter siden): Så Listhaugs er ikke en løgner hun da, når hun ikke oppgir de private giverne til partiet? Det er ikke løgn, det er å ikkje svare på spørsmål. 3 1
Kratos Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Pilleville skrev (27 minutter siden): Det er ikke løgn, det er å ikkje svare på spørsmål. Potato, potato, tomato, tomato. Burde heller være ærlig selv før hun krever det av andre. 2 3
Pilleville Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Kratos skrev (4 minutter siden): Potato, potato, tomato, tomato. Burde heller være ærlig selv før hun krever det av andre. Det er fortsatt ikkje løgn. 1 1
Deu Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai yamask skrev (På 2.5.2026 den 17.10): Politikk skal handle om hvordan vi skal få det bedre, det skal ikke være om å gjøre å «vinne» til enhver pris. Jeg reiste hele USA på tvers før valget, det du skriver her oppsummer demokratene perfekt. Vi kan ikke ha det slik i Norge og. FRP-utsagn, tyveri og vold rødt, sakene med mindreårige fra AP.. Folk er lei.
000VF000 Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai oss-to skrev (På 1.5.2026 den 21.18): Eg kjenner på ein aukande politikarforakt. Når eg ser Sylvi Listhaug og den måten ho opptrer på, gjer det at eg rett og slett ikkje orkar politikk lenger. Og verre skal det bli. Bare vent til turboprins Simen Velle tar over. Storbritannia hadde Boris Johnson&co, vi får Simen Velle&co. Perine skrev (På 2.5.2026 den 22.30): Vi ser at rasismen øker i Trumps USA, men også her, når Frps politikere omtaler pakistanere som minusvarianter. Det var riktignok bare fyllerør, men trist nok for det. Frp-rådgiver: – Pakistanere bør helst ikke få flere barn Jeg hadde aldri hørt utrykket minusvarianter før. Jeg ble rett og slett sjokkert over at det dreide seg om eugenikk. Eugenikk i 2026, wtf? Samtidig er jeg ikke sjokkert over at det kom fra FRP. Kratos skrev (På 3.5.2026 den 10.05): private giverne til partiet? Det er kjent at både Kina og Russland sponser krefter som "kaller en spade for en spade" i Europa, og jeg tviler ikke et sekund på at midler fra Moskva og Beijing har endt opp hos Aksjon for Borgerlig Valgseier. https://www.epc.eu/publication/Hybrid-storm-rising-Russia-and-Chinas-axis-against-democracy-64b158/ 3
Perine Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai 000VF000 skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri hørt utrykket minusvarianter før. Jeg ble rett og slett sjokkert over at det dreide seg om eugenikk. Eugenikk i 2026, wtf? Samtidig er jeg ikke sjokkert over at det kom fra FRP. Jeg hadde ikke hørt om verken minusvarianter eller eugenikk, men forstår jo bedre hva styggedommen betyr når jeg googler: Eugenikk - HL-senteret Huff! Det verste er at slike ord og uttrykk kan spre seg i bruk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå