AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Journalist med pride-armbånd på i juni. Innafor eller ikke? Hva mener du, og hvorfor? Anonymkode: 8a68c...632
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Ikke skeiv, men ja dette er innafor. Pride skal man vel støtte hele året? Spørsmålet er jo om du settes i situasjoner (pga stillingen din) der du kan tape intervju eller noe sånt. Anonymkode: b487e...5f1 21 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Selvfølgelig er det innafor. Journalister har også ytringsfrihet. Anonymkode: 4e887...a8a 27 1
Gaia Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Jeg er lærer, og bruker også Pride-armbånd om sommeren. 17 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Pride- og brystkreftmerch er så utbredt at jeg ikke legger merke til det. Folk kan markere nøyaktig det de vil for min del. Anonymkode: 7c934...ad5 12
MiominMio Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Har absolutt null problem med at noen bruker Pride armbånd, at noen bruker kors eller andre smykker heller. MEN det jeg har issues med er når noen forventer at alle andre skal bruke Pride armbånd for bedriften deler dem ut. Har en bekjent som fikk skikkelig pes for at hun ikke tok imot Pride nøkkelbånd. Hun tenkte ikke noe over det i forkant, men så var det jo en på jobben der som sa at Støtter du ikke Pride.......ærlig talt vedkommende som ikke tok imot nøkkelbånd hadde overhode ikke tenkt noe over det og skal heller ikke måtte få det presset på seg. Det tjener ikke saken. 16 9
Grønnsaksvaffel Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Helt uproblematisk. Hva mener du er problemet siden du spør? 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Greit så lenge det er snakk om å bære det selv, ikke å presse det på andre. Anonymkode: 62798...cc5 2
Daria Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april I utgangspunktet er det helt greit, men jeg ville vurdert litt sammenhenger, intervjuobjekter og generelt vært bevisst på hvilke signaler jeg sendte. I det øyeblikket du tar det på, er du ikke lenger nøytral og objektiv, og for noen vil det være en provokasjon - i verste fall kan det jo være ødeleggende for deg selv. 7 1 2
piggrokken Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april Men er ikke noe av hensikten med å ha på seg ting at andre skal reagere på det? Bryr meg ikke om hva folk måtte tenke og trenger ikke noe symbol for å markere hva jeg støtter/ikke støtter. Har på meg mye av de samme type klærene gjennom året men bare fordi jeg IKKE velger å gå med noe, vil ikke det si at jeg ikke støtter det. Det hjelper vel ingen i saken det gjelder egentlig om en random dude i Oslo har på seg noe. Minner meg om den gangen (2008) at stortingskvinnene bestemte seg en novemberdag for å gå med rød-lilla (tror jeg) for å støtte revolusjonen i Burma. Tviler virkelig på om den aksjonen hjalp noen den dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april piggrokken skrev (5 minutter siden): Det hjelper vel ingen i saken det gjelder egentlig om en random dude i Oslo har på seg noe. Som skeiv kan jeg bare konstantere med det samme at det så ABSOLUTT har noe å si. For hvert menneske som går på pride-armbånd eller på andre måter viser at de støtter mennesker som meg selv å leve som vi ønsker, jo tryggere kjenner jeg meg. Mange skeive er utrygge og redde i offentligheten. Man er redd for kommentarer, hets, vold og potensielt drap. Læreren min hadde en pride-ring på seg da jeg gikk på u.skolen. Det gjorde at jeg turte å kontakte henne med de vanskelige følelsene jeg hadde. Det betydde faktisk alt i hele verden for meg, og reddet kanskje også livet mitt. Hva du signaliserer utad, selv om du bare en en "random dude i Oslo" betyr noe. Vit det. Anonymkode: e13e1...7ee 16 16 14
piggrokken Skrevet 30. april #14 Skrevet 30. april (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som skeiv kan jeg bare konstantere med det samme at det så ABSOLUTT har noe å si. For hvert menneske som går på pride-armbånd eller på andre måter viser at de støtter mennesker som meg selv å leve som vi ønsker, jo tryggere kjenner jeg meg. Mange skeive er utrygge og redde i offentligheten. Man er redd for kommentarer, hets, vold og potensielt drap. Læreren min hadde en pride-ring på seg da jeg gikk på u.skolen. Det gjorde at jeg turte å kontakte henne med de vanskelige følelsene jeg hadde. Det betydde faktisk alt i hele verden for meg, og reddet kanskje også livet mitt. Hva du signaliserer utad, selv om du bare en en "random dude i Oslo" betyr noe. Vit det. Anonymkode: e13e1...7ee Da får vi være enige om å være uenige. Jeg ser det ikke slik. Blir ikke det som å dømme en som går med palestina skjerf kun på en ting? Hva med en som går med det bare for å få kred, men gir totalt f? Eller er ond og bruker det kun for å få kontakt med unge sårbare for så etterpå bli en slags Jeffrey Dahmer-karakter. Endret 30. april av piggrokken 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #15 Skrevet 30. april piggrokken skrev (3 minutter siden): Da får vi være enige om å være uenige. Jeg ser det ikke slik. Hva med en som går med det bare for å få kred,men gir totalt f? Man gir jo ikke totalt f om man bruker pride-armbånd. Da viser man aktivt at man støtter skeives rettigheter. Anonymkode: e13e1...7ee 12 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #16 Skrevet 30. april Er vel de som er negative til det som har problemer, ikke den som har det på seg. Anonymkode: 5e240...60a 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #17 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Journalist med pride-armbånd på i juni. Innafor eller ikke? Hva mener du, og hvorfor? Anonymkode: 8a68c...632 Hva er problemet ditt med det? Anonymkode: 72517...fe8 1 1
herzeleid Skrevet 30. april #18 Skrevet 30. april Jeg tenker stort sett at folk må få gå med det de vil, innenfor rimelighetens grenser, så også Pride-effekter. Samtidig oppfatter jeg det som litt uprofesjonelt å flashe politiske symboler på jobb. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #19 Skrevet 30. april piggrokken skrev (37 minutter siden): Men er ikke noe av hensikten med å ha på seg ting at andre skal reagere på det? Bryr meg ikke om hva folk måtte tenke og trenger ikke noe symbol for å markere hva jeg støtter/ikke støtter. Har på meg mye av de samme type klærene gjennom året men bare fordi jeg IKKE velger å gå med noe, vil ikke det si at jeg ikke støtter det. Det hjelper vel ingen i saken det gjelder egentlig om en random dude i Oslo har på seg noe. Minner meg om den gangen (2008) at stortingskvinnene bestemte seg en novemberdag for å gå med rød-lilla (tror jeg) for å støtte revolusjonen i Burma. Tviler virkelig på om den aksjonen hjalp noen den dagen. Det betyr mer enn du tror Anonymkode: 72517...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #20 Skrevet 30. april herzeleid skrev (5 minutter siden): Jeg tenker stort sett at folk må få gå med det de vil, innenfor rimelighetens grenser, så også Pride-effekter. Samtidig oppfatter jeg det som litt uprofesjonelt å flashe politiske symboler på jobb. Noen ser ikke på pride som politikk, noen som kun bruker det for å vise støtte. Anonymkode: fc07a...adb 5 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå