Gå til innhold

Ikke ha katt i seng

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt katt på soverommene. Han har hele huset ellers tilgjengelig, soverommene holdes lukket. Har ikke katteluke, men på sommerstid vil han uansett være ute hele natten, og dagen også. Han har eget isolert hus ute, med rent vann og varmeteppe på ene siden, og vanlig teppe på andre. På vinterstid merker vi ikke noe til ham før vi står opp. Han er rolig på natta når det er kaldt ute. Ligger som et slakt på sofaen eller i senga si og kvikner først til når huset våkner. 

Anonymkode: 7026d...2be

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 22.47):

Jeg ønsker katt, men jeg ønsker også å ha sengen for meg selv. Går på veldig sterke sove medisiner, en gang falt jeg ut av senga uten å merke det. Andre ganger kan jeg våkne at av varmepumpa endrer innstilling. Jeg vil hverken legge meg på katten eller bli vekket av lek 😅

Fått med meg at de er veldig natt aktive, vil en katt føle separasjons angst eller føle på at soveroms døren er lukket? Ønsker ikke at den står utenfor å mjauer heller

(til info skal katten få katteluke og ha mulighet til å utforske verden utenfor)

tips til natten?

hva gjør din katt på natten? 

Anonymkode: 36628...f36

Her lukker jeg døra til soverommet, katten får være i resten av huset om natta. Orker ikke katta i sengen. Har katteluke 

Anonymkode: 6cab9...4d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2026 den 10.24):

Katter er skumringsdyr, noe som betyr at de gjerne er mest aktiv i brytningen mellom dag og natt, ikke på natta. Jeg ville ha sluppet katten ut på sen ettermiddag/tidlig kveld og satt luka til å kun slippe inn etterpå. Så får katten sin jaktrunde om kvelden, før den kommer inn og blir værende inne om natten. Så slippes den ut igjen på morgenen for neste jaktrunde og med luka satt til fri ferdsel inn og ut.

Anonymkode: 5dbe0...ce3

?  Men det er jo akkurat i skumringa og på morgonen kattane tar flest fuglar... Er det ikkje best å halde den inne akkurat då?

Anonymkode: 184cb...025

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...