Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er gift. Syns dere det er godt når dere får alene tid hjemme når ektefellen er bortreist noen dager?

Hva gjør dere?😊 Tenker på dere som ikke har barn.

Ektefellen skal på noen dagers reise med venner, og jeg blir hjemme. Trives best hjemme. Være hjemme å kose meg med serier og avslapping. 

Anonymkode: 9db1d...a3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det samme som jeg alltid gjør🤷‍♀️😅 eneste forskjell er vel at det blir fisk til middag hver dag.

Anonymkode: 19148...d9a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pleide å gjøre akkurat det jeg ville. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dere som er gift. Syns dere det er godt når dere får alene tid hjemme når ektefellen er bortreist noen dager?

Hva gjør dere?😊 Tenker på dere som ikke har barn.

Ektefellen skal på noen dagers reise med venner, og jeg blir hjemme. Trives best hjemme. Være hjemme å kose meg med serier og avslapping. 

Anonymkode: 9db1d...a3f

Har du noen venner du kan invitere over? 

Anonymkode: 9c8a1...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Koser meg hjemme i eget selskap

Anonymkode: 06915...a7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du noen venner du kan invitere over? 

Anonymkode: 9c8a1...2a9

Har ingen nære venner. 

Anonymkode: 9db1d...a3f

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Koser meg hjemme i eget selskap

Anonymkode: 06915...a7c

Det samme gjør jeg også. 

Men hadde nok taklet dårlig å bodd alene til vanlig..

Anonymkode: 9db1d...a3f

AnonymBruker
Skrevet

Husmorfri? Er du den eneste som gjør husarbeid i boligen, og har du ikke lønnet arbeid utenfor hjemmet? 

De gangene mannen min reiste bort før vi fikk barn så var jeg jo uansett i full jobb, masse på kafé, i parken, på trening og på kino med gode venninner. Så det gikk helt greit at han var bortreist, og det er uansett ikke så mye jobb med min som det tydeligvis er med din når han er hjemme 😅

Anonymkode: 142ee...3f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Husmorfri? Er du den eneste som gjør husarbeid i boligen, og har du ikke lønnet arbeid utenfor hjemmet? 

De gangene mannen min reiste bort før vi fikk barn så var jeg jo uansett i full jobb, masse på kafé, i parken, på trening og på kino med gode venninner. Så det gikk helt greit at han var bortreist, og det er uansett ikke så mye jobb med min som det tydeligvis er med din når han er hjemme 😅

Anonymkode: 142ee...3f5

Nå er vi ikke mann å kvinne da. 

Husmorfri eller husmorferie er jo noe man sier bare da. Hehe. Har igrunn ikke noe med husarbeid å gjøre. 😄

Anonymkode: 9db1d...a3f

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi et barn som ofte er hos svigers da de tilbyr seg å ha han uten at vi skal noe. Men jeg sender gjerne gubben med på overnatting og jeg 😅 Så jeg får skikkelig fri 🤭

Anonymkode: 31e62...f52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ektefellen skal på noen dagers reise med venner, og jeg blir hjemme. Trives best hjemme. Være hjemme å kose meg med serier og avslapping. 

Anonymkode: 9db1d...a3f

Sørg for at absolutt alt av husarbeid, og andre praktiske oppgaver, er ferdige før du blir hjemme alene. Bruk husmorferien på noe "ufornuftig"

Anonymkode: f11b1...5a9

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du er husmor? Altså jobber du ikke? 

Anonymkode: 91760...bd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så du er husmor? Altså jobber du ikke? 

Anonymkode: 91760...bd7

Jo jeg jobber. Husmor er no litt fra gammelt av. Kaller det bare husmorferie når kjerringa drar på husmorferie å jeg skal kose meg hjemme alene. 😄

 

Anonymkode: 9db1d...a3f

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når han er bort så koser jeg meg selv bare. Elsker å være hjemme alene. 

Anonymkode: 92b01...0c4

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det samme som jeg alltid gjør🤷‍♀️😅 eneste forskjell er vel at det blir fisk til middag hver dag.

Anonymkode: 19148...d9a

+1 på den 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stikker ikke ut med venninner. Det kan jeg jo gjøre når som helst. Jeg har jo huset for meg selv, og da må jeg jo nyte det hjemme. 

Jeg kan gjerne ta ting som har ligget lenge på todo-listen. Lage fotobøker, rydde i klesskapet, sortere papirer, se en haug med serier, lage middager ingen andre liker, eller kanskje biff? 

Anonymkode: 66116...47f

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er husmorfri å ikke være i huset. Dvs når jeg reiser på ferie og får mat lagd for meg, ikke skal rydde opp etter middag, frokost, lunsj. Ikke vaske klær osv osv. 

Anonymkode: ba4f9...1a8

  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kaller det ikke akkurat for husmorfri 🙂.

Gift i massevis av år med mann i Forsvaret. Vant til å være alene hjemme noen dager i strekk, eller et par uker. Elsker det. Men blir også veldig glad når han kommer hjem, heldigvis. Hvis ikke hadde det jo vært noe veldig galt.

Litt blandet hva jeg gjør disse periodene. Noen ganger blir jeg litt hyper og får gjort masse forefallende jobb i heimen. Andre ganger bare sluker jeg bøker. Noen ganger inviterer jeg venninner. Blir alltid sløv på middagslaging. Kan godt spise Fjordland noen dager i strekk.

Anonymkode: 4a796...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Ordner meg lettvint mat som bare jeg liker, ser serier han ikke liker, og gjør ting jeg trenger fred i huset for å være effektiv med- som klipp av hunder, sortere i garderoben eller male rom 😅

Jeg er introvert og ELSKER de få gangene jeg er alene. Sier det som regel ikke til en sjel, livredd for å bli invitert med på noe som ødelegger freden min 😂

Anonymkode: 3cf68...a35

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller det å være gressenke. Liker best å være alene i huset uten å invitere noen. Spiser ting mannen ikke tåler, spiller musikk med et volum som overgår det ordinære, åpner en flaske vin tidligere på dagen enn ellers akseptert. 

Er glad jeg har ham, men setter samtidig umåtelig pris på den sporadiske  gressenketilværelsen.

Anonymkode: 99f77...e55

  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...