AnonymBruker Skrevet 29. april #21 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Trodde det var blitt vanlig å dele over snap jeg nå når man gikk til gyno eller fødestuen🤷♀️ Anonymkode: fb753...da8 Okey... psykt. Anonymkode: 6c558...a07
PurpleTuliip Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april Satt inn, tatt ut igjen og fire år etter satt inn ny igjen hos en og samme fastlege. Tenker ikke over det i det heletatt. Tenker at fastlegen har sett så mange underliv at mitt neppe utmerker seg på noen måte 😅 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #23 Skrevet 29. april Jeg har kun gjort det hos mannlig fastlege. Gjort det flere ganger Anonymkode: a5f2b...9b5
AnonymBruker Skrevet 29. april #24 Skrevet 29. april Tenker at om noen synes det er ubehagelig å gå på GU hos en mann, så er det en grunn til det. Kvinner bør støtte kvinner, ikke le av hverandre. Anonymkode: abecd...79d 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #25 Skrevet 29. april Både setter og fjerner alltid hos fastlegen. Han kan det, det gjør ikke vondt, og det koster jo bare egenandelen. Spiral er bare nok en dag på jobben for dem, tenker ikke engang over at det er flaut. Er 35. Unødvendig å lage lange ventelister hos gynekolog for dette. Anonymkode: e982a...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #26 Skrevet 29. april Min fastlege er mann, og muslim. Så han henviser alltid til gynekolog, heldigvis. Jeg har visst både liten, og bakovervendt livmor, noe som gjør innsetting av spiral vanskeligere. Har opplevd at den har blitt satt feil, i livmorveggen. Au. Veldig glad for at gynekologen hadde UL - apparat. Anonymkode: 60fde...8e2
Rucula Skrevet 29. april #27 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Både setter og fjerner alltid hos fastlegen. Han kan det, det gjør ikke vondt, og det koster jo bare egenandelen. Spiral er bare nok en dag på jobben for dem, tenker ikke engang over at det er flaut. Er 35. Unødvendig å lage lange ventelister hos gynekolog for dette. Anonymkode: e982a...7d6 Private gynekologer har ikke lange ventelister 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Skrevet 29. april Har å bakovervendt livmor og mest trolig adenomyose. Syns man bør få henvisning. Men legen sier han er proff så får håpe det da. Anonymkode: 0eb91...992
AnonymBruker Skrevet 29. april #29 Skrevet 29. april Ville aldri latt en fastlege gjøre det. Heller ikke min kvinnelige fastlege. Alt som har med underliv å gjøre skjer hos min (mannlige) gynekolog. Anonymkode: 2e8a7...e4b
AnonymBruker Skrevet 29. april #30 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): De fleste leger har sett ei dåse før. Jeg måtte til mannlig fødselslege 1 gang i uka hele mitt svangerskap, dyktigste legen jeg har vært borti. Han reddet livet til barnet mitt, da skal jeg heller sitte naken i den stolen hele dagen. Og jeg har vært hos mannlig gynekolog uten å bry meg nevneverdig, av samme grunn. Å tenke at en lege vil begå overgrep eller sitte å glo på deg kun fordi han er mann er ganske diskriminerende. Anonymkode: 591e8...bb5 De fleste leger kommer til å se flere dåser også. Anonymkode: e8782...b63
AnonymBruker Skrevet 29. april #31 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Både setter og fjerner alltid hos fastlegen. Han kan det, det gjør ikke vondt, og det koster jo bare egenandelen. Spiral er bare nok en dag på jobben for dem, tenker ikke engang over at det er flaut. Er 35. Unødvendig å lage lange ventelister hos gynekolog for dette. Anonymkode: e982a...7d6 Skal jeg love deg jeg ikke har noen dårlig samvittighet med å gjøre den ventelista lengre du. Anonymkode: 6c558...a07
Mei88 Skrevet 29. april #32 Skrevet 29. april Dette har jeg fått gjort hos gyn, de har ultralyd for å sjekke at den står riktig etterpå 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #33 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gjort det hos kvinnelig fastlege og holdt på å besvime av smerter. Hun måtte ha flere forsøk før hun fikk det til. Er såklart billigere, men måtte vel ha med spiralen selv, om jeg husker riktig, og den koster jo en del. Etter dette har jeg gått privat. Koster skjorta, men hun kan det iallefall. Anonymkode: 7c95c...ef0 Ja, fastlegene har null peiling. Der er du prøvekanin. Anonymkode: 2d5d8...7a0
AnonymBruker Skrevet 29. april #34 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg bytta hos fastlegen, men det var en annen lege på kontoret som gjorde det fordi hun var den med mest kompetanse på det. Anonymkode: 3f91f...a28 Jordmor og leger kan. Sykepleiere har ikke den kompetansen og kan ikke. Det tar 5 min og fastleger gjør dette hver uke. Jeg har aldri brukt gyn fastlegen ordner alt slik. Han er både mann og i 40 årene. Like gamle. Han er på jobb og bryr seg ikke Anonymkode: 29c38...6b0
AnonymBruker Skrevet 30. april #35 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jordmor og leger kan. Sykepleiere har ikke den kompetansen og kan ikke. Det tar 5 min og fastleger gjør dette hver uke. Jeg har aldri brukt gyn fastlegen ordner alt slik. Han er både mann og i 40 årene. Like gamle. Han er på jobb og bryr seg ikke Anonymkode: 29c38...6b0 Når du søker på hvor ofte en fastlege setter/tar ut spiral så er det etter hvor mange pasienter legen har. La oss si 800 hundre pasienter. Hvor mange av de er kvinner og er i rett alder for spiral? Hvor mange foretrekker spiral? Det ble anslått at med 800 pasienter så ble det gjort spiral 3-4 ganger i mnd. Anonymkode: 2d5d8...7a0
AnonymBruker Skrevet 30. april #36 Skrevet 30. april Sist gang jeg gjorde det hos fastlegen ba han meg om å aldri gjøre det hos ham igjen Han stakk feil flere ganger, blodet rant og svetten piplet. Har flere fødsler bak meg og livmorhalsen har blitt ganske fillete og vanskelig å finne fram i. Vi lo litt begge to, det var så komisk. Men siden den gangen har jeg gått privat hos gyn. Fort gjort og mye mindre smertefullt. Fastlegen kan ta omtrent hva som helst annet, men ikke det. Anonymkode: 1f034...ce6
AnonymBruker Skrevet 30. april #37 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fastlegen sa jeg kunne dra til jordmor og dra den ut ihvertfall. Skulle ha byttet for to år siden men tør ikke siden det gjorde så vondt å sette den inn og man får ikke bedøvelse. Anonymkode: 6c558...a07 Det er vondere å sette inn enn å ta ut Anonymkode: 128bb...40c
AnonymBruker Skrevet 30. april #38 Skrevet 30. april Jeg gjør aldri sånt hos fastlegen, selv om hun er kvinne og jeg er veldig glad jeg har henne som fastlege. Hun kan ta seg av alt annet, men akkurat sånne ting går jeg til gynekolog for Anonymkode: acc6a...57d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå