AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Har noen byttet spiral til fastlegen ? Kan sykepleier gjøre det ? Får noia av at en mann skal . Betalte 4000 privat sist og det frister ikke å bruke så mye igjen. Sikkert dyrere for nå. Anonymkode: 0eb91...992
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Jeg bytta hos fastlegen, men det var en annen lege på kontoret som gjorde det fordi hun var den med mest kompetanse på det. Anonymkode: 3f91f...a28 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Ok takk. Men da går det vel greit å gjøre det der Anonymkode: 0eb91...992
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Jeg har byttet hos fastlegen, det var vondere enn til gyn men gikk greit. Var mannlig lege men da var det med en kvinnelig sykepleier fra laben også. Standard praksis på mitt legekontor hvertfall. Har aldri betalt 4000 for gyn? Må ha vært i kludert prisen for spiralen det da og den må du jo betale for hos fastlegen også? Anonymkode: 128bb...40c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april Krev at det skal være med en kvinne, dere skal være 2. Anonymkode: e87df...6be
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april 4000?! Jeg gjorde det hos fastlegen de to første gangene (første innsett, så bytte), men den siste ganga nå så ba jeg om henvisning til kvinnelig gyn og det fikk jeg. Betalte ordinær egenandel (husker ikke pris, men 3-400?), da det inngår i frikortordninga. Drar du til gyn uten henvisning, må du betale full pris. Be om henvisning - i god tid. Jeg måtte vente 9 mndr. Anonymkode: b9778...ee1
bardonken Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april fikk gratis hos helsestasjonen en gang, så vært å undersøke - min fastlege (mann) fikk en kvinnelig legestudent til å sette inn, ellers bruker de nok å henvise til andre leger på kontoret, gjerne kvinnelige om du ber om det
AnonymBruker Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Gjorde det hos fastlegen første gang, og hos gynekolog andre gang. Fastlegen var en mann, gynekolog var en kvinne. Kjønnet på legen hadde ikke noe å si for meg, men hvis du er ukomfortabel med en mann, kan du be om å få komme til en kvinnelig lege. De har vel turnusleger som kan ta det, kanskje? Sykepleiere gjør ikke dette. Anonymkode: ab363...02a
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april Gjort det hos kvinnelig fastlege og holdt på å besvime av smerter. Hun måtte ha flere forsøk før hun fikk det til. Er såklart billigere, men måtte vel ha med spiralen selv, om jeg husker riktig, og den koster jo en del. Etter dette har jeg gått privat. Koster skjorta, men hun kan det iallefall. Anonymkode: 7c95c...ef0
AnonymBruker Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april Gjør det hos fastlegen, er en av grunnene til at jeg ønsket meg kvinnelig lege . Anonymkode: 2534d...474
AnonymBruker Skrevet 29. april #11 Skrevet 29. april Jeg betaler gladelig for time hos privat gynekolog for å sette inn spiral. Jeg vil ha en erfaren spesialist til å sette inn spiral, så det ikke blir masse prøving og feiling med smerter. Hadde glatt valgt en erfaren mannlig gynekolog fremfor en kvinnelig turnuskandidat, altså. Anonymkode: 439ad...945 4 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #12 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har byttet hos fastlegen, det var vondere enn til gyn men gikk greit. Var mannlig lege men da var det med en kvinnelig sykepleier fra laben også. Standard praksis på mitt legekontor hvertfall. Har aldri betalt 4000 for gyn? Må ha vært i kludert prisen for spiralen det da og den må du jo betale for hos fastlegen også? Anonymkode: 128bb...40c Ja var for alt . Anonymkode: 0eb91...992
Margeritt Skrevet 29. april #13 Skrevet 29. april Jeg bytter hos fastlegen (mann). Får tilbud om å ha med med noen fra kontoret, men ønsker ikke det, kleint nok fra før 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Skrevet 29. april De fleste leger har sett ei dåse før. Jeg måtte til mannlig fødselslege 1 gang i uka hele mitt svangerskap, dyktigste legen jeg har vært borti. Han reddet livet til barnet mitt, da skal jeg heller sitte naken i den stolen hele dagen. Og jeg har vært hos mannlig gynekolog uten å bry meg nevneverdig, av samme grunn. Å tenke at en lege vil begå overgrep eller sitte å glo på deg kun fordi han er mann er ganske diskriminerende. Anonymkode: 591e8...bb5 6
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Skrevet 29. april Trodde det var blitt vanlig å dele over snap jeg nå når man gikk til gyno eller fødestuen🤷♀️ Anonymkode: fb753...da8
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Skrevet 29. april Får ikke henvisning . Legen kan gjøre sånt selv. Syns det er veldig dumt. Har blitt noen tusen på privat og kjenner at jeg ikke vil bruke så mye igjen. Huff men må vel det. Anonymkode: 0eb91...992
AnonymBruker Skrevet 29. april #17 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde det var blitt vanlig å dele over snap jeg nå når man gikk til gyno eller fødestuen🤷♀️ Anonymkode: fb753...da8 Hæ? Anonymkode: ab363...02a
AnonymBruker Skrevet 29. april #18 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): 4000?! Jeg gjorde det hos fastlegen de to første gangene (første innsett, så bytte), men den siste ganga nå så ba jeg om henvisning til kvinnelig gyn og det fikk jeg. Betalte ordinær egenandel (husker ikke pris, men 3-400?), da det inngår i frikortordninga. Drar du til gyn uten henvisning, må du betale full pris. Be om henvisning - i god tid. Jeg måtte vente 9 mndr. Anonymkode: b9778...ee1 4000 med spiral. Som man egnelig skal få dekt når den brukes for å regulere hormoner ( ikke prevensjon ) Anonymkode: 0eb91...992
AnonymBruker Skrevet 29. april #19 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): 4000 med spiral. Som man egnelig skal få dekt når den brukes for å regulere hormoner ( ikke prevensjon ) Anonymkode: 0eb91...992 Jeg betalte ca 1400 for min spiral (Kayleena). Og egenandel, som jeg ikke husker hva ligger på, men mener det var 3-400 kr. Bruker som prevensjon, så får ikke spiral dekket. Anonymkode: b9778...ee1
AnonymBruker Skrevet 29. april #20 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har noen byttet spiral til fastlegen ? Kan sykepleier gjøre det ? Får noia av at en mann skal . Betalte 4000 privat sist og det frister ikke å bruke så mye igjen. Sikkert dyrere for nå. Anonymkode: 0eb91...992 Fastlegen sa jeg kunne dra til jordmor og dra den ut ihvertfall. Skulle ha byttet for to år siden men tør ikke siden det gjorde så vondt å sette den inn og man får ikke bedøvelse. Anonymkode: 6c558...a07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå