Apis Skrevet 29. april #21 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den ble ikke godkjent, men han sa han kunne fikse det for meg, så lenge jeg ikke sa noe til verkstedet og ringte han etter åpningstiden. Anonymkode: e1a92...663 Han bedriver butikk i butikken, hadde tatt en tlf til verksmesteren, 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april Anonym1002 skrev (2 timer siden): Nei, Naf er ikke lenger uavhengig. De selger også reparasjoner. Jo, men det er nok det nærmeste man kommer uhildet .... dessverre Anonymkode: d2f6d...2ff
AnonymBruker Skrevet 30. april #23 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): hadde utrolig mye rust som kom til å bli veldig dyrt å reparere Mange verksteder tar seg friheter og uvitende kunder aksepterer at en rustflekk gir 2'er, men det skal egentlig svært mye rust til. Eksempel, hull i innerskjerm kan være opp til 20x20cm: Anonymkode: 85ff2...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #24 Skrevet 30. april Du skal ha fått en skriftlig rapport på hvorfor bilen ikke ble EU-godkjent. Jeg ville tatt en second opinion på et annet verksted og kontaktet Statens Vegvesen, for dette er ikke innafor. Og for å gjøre livet lettere for oss andre som kjører Yaris, må du gjerne også legge igjen en review på Google sånn at de av oss som er livredde for å støte på slike havner i samme situasjon. Anonymkode: 502ea...241 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #25 Skrevet 30. april Ser bare på vennina mi der står det at pga plast dekselet over spyler til lykt er borte og det var 3 feil. Spyler fungerer, kun at lokket som er der når den ikke er i bruk er borte. Ho byttet til ny forskjerm uten spyler til lykt, da hadde verkstedet sakt bilen ikke gikk gjennom pga manglende lykte spyler. Sønnen her tok bilen hennes til annet verksted og de sa det ikke var noe som het at lykte spyler var påbudt, de sa var det ikke hull i fanger eller spyler dyser ikke var koblet opp i det hele tatt så var det ingen feil. Så virker nesten som det er synsing til tider på enkelte verksteder. For tenkte hvis det er påbudt med lykte spyler ja da har nå vi flere biler i hagen her som ikke skulle hå igjenom eu kontrollen Anonymkode: 776bd...5ec
AnonymBruker Skrevet 30. april #26 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): det var 3 feil. Du mener nok 2'er, man får ikke kjøreforbud fordi en lyktespyler er defekt. AnonymBruker skrev (1 time siden): For tenkte hvis det er påbudt med lykte spyler ja da har nå vi flere biler i hagen her som ikke skulle hå igjenom eu kontrollen Krav om lyktespyler gjelder for biler med xenon-lykter, ikke for de med halogen som var mest vanlig før. Anonymkode: 85ff2...c6b
enda1anonymbruker Skrevet 30. april #27 Skrevet 30. april Nå kan jo selvfølgelig Toyota ruste, men en Toyota Yaris med 64000km på telleren der høres det ut som du har en bil som kan gå til dommedag. Så ja dette høres suspekt ut selv om EU- kontrollen kan for all del være rett, men retter mine tvil der du da har en ansatt som tilbyr å fikse bilen svart for 25000kr Ny kontroll på nytt verksted, klag og si ifra til verkstedet du tok den på og varsle om den ansatte. Skulle du ikke få den godkjent innhent pristilbud fra verkstedet for å fikse. Du har der en illojal ansatt som prøver å ta en kunde fra sin egen ansatte som da er oppsigelsesgrunn. Om EU kontrollen ikke er reell er det potensielt svindel. Eventuelt, ment som spøk og du må absolutt ikke gjør dette. Den ansatte kan jo fikse bilen din gratis mot at du da ikke sier ifra til jobben. Han får beholde jobben, du får fikset bilen. Må ikke lure en luring veit du.
AnonymBruker Skrevet 30. april #28 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ville tatt en second opinion på et annet verksted Noen som har hatt suksess med å få et annet verksted til å godkjenne tidligere 2/3'ere? Anonymkode: 85ff2...c6b
AnonymBruker Skrevet 1. mai #29 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Noen som har hatt suksess med å få et annet verksted til å godkjenne tidligere 2/3'ere? Anonymkode: 85ff2...c6b Jeg skulle gjerne likt å vite dette selv og ha litt mer info om hva jeg kan forvente før jeg tar kontakt med verkstedet igjen til uken. 🙂 Noen jeg har snakket med mener at når kontrollen er gjort er den "offisiell" og kan ikke revurderes, men dette synes jeg høres rart ut hvis det ikke utføres av offentlige etater, hvor det kan være personlig vurderinger og motiver involvert. Anonymkode: e1a92...663
AnonymBruker Skrevet 1. mai #30 Skrevet 1. mai Dette ville jeg rapoortert. Ja, det er kanskje ord mot ord, men han gjlr jo garantert dette med flere. Hver person som rapporterer er da vesentlig for å få stoppet det. Ingen tvil om at det er scamming. Anonymkode: e8c79...3a6
AnonymBruker Skrevet 1. mai #31 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen jeg har snakket med mener at når kontrollen er gjort er den "offisiell" og kan ikke revurderes, Det nye verkstedet vil se mangellappen fra forrige kontroll, skal nok mye til at de vil overprøve denne så lenge den ikke helt åpenbart er i strid med kontrollinstruksen. Anonymkode: 85ff2...c6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå