AnonymBruker Skrevet 29. april #21 Skrevet 29. april Microferie er topp! Og da som Norgesferie/bilferie 👍😀 Anonymkode: 3c644...a55
AnonymBruker Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 10.34): Ikke noe miljøangst iallfall.. Helt idiotisk trend! Er det liksom om å gjøre å fly så mye som mulig nå?? Anonymkode: 16baa...794 Hvis han ikke har barn trenger han ikke ha noe skam rundt miljøet bare fordi han tar fly. Men med barn blir det noe annet. Anonymkode: 48b78...6b1 2
Plexi Skrevet 29. april #23 Skrevet 29. april Jeg er tydeligvis en trendsetter da jeg har gjort dette i årevis! Jeg jobber turnus og har hver tredje uke fri, så har blitt mange småturer , stort sett Lørdag til Torsdag. Holdt meg i Europa, bortsett fra en tur til Georgia (fantastisk land, skal tilbake dit snarest). Har reist til Praha og Budapest mange ganger siden det er rimelig der, og vært innom Munchen, Hamburg, Roma, Amsterdam, Wien og Berlin. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #24 Skrevet 29. april Jeg reiser gjerne på langhelg til Europeiske storbyer, men for meg hørtes reiseopplegget i artikkelen altfor kompakt og stressende ut. Mulig jeg kunne likt det da jeg var på alder med han i artikkelen, men i en alder av over 50 synes jeg det høres stress ut. Når man reiser til omtrent andre siden av jorden, og attpåtil reiser en hel del innad i det landet, går for mye av tida med til transport for min del. (Og flyskam: jo, det mener jeg faktisk at man skal kjenne litt på. #megmegmeg #ultraegoisme) Anonymkode: 3f468...682 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #25 Skrevet 29. april Hatsumomo skrev (På 28.4.2026 den 14.51): Enig, det blir bare tull. Har venner som drar til New York for en langhelg, jeg skjønner ikke vitsen. Du har jo omtrent ikke før komme ut av den sinnsyke sikkerhetskøen på flyplassen der før du skal tilbake igjen. Nei takk! Orker ikke sånn pese-ferie fra A til B alle veier på kortest mulig tid. Jeg drar gjerne på kortere turer i løpet av året, men da er det innenfor Europa og det er kjapt å komme seg dit. Eneste grunnen til at jeg dro til Sør Afrika da jeg kun hadde mulighet til å være borte i 10 dager var at datteren til en god venninne av meg der nede skulle gifte seg og det betød mye for henne at jeg kom i bryllupet. Allerede før jeg reiste syntes jeg at det var mye reising for et kort opphold, men fant rimelige flybilletter til ok tider og tenkte "skitt, la gå" siden det ikke er tidsforskjell dit, så slapp i alle fall jetlag. Å reise til steder mange timers flyreise (gjerne med mellomlanding) for en langhelg eller noen få dager er i mine øyne bare bare tull. Jeg synes det går bort uforholdsmessig mye tid til reising i forhold til hvor lang tid man har mulighet til å tilbringe på reisemålet, og er det i tillegg tidsforskjell blir det jo enda mer håpløst synes jeg. Jeg føler den typen reising som omtales i artikkelen til NRK handler mer om å kunne si at man har vært et sted, enn at man faktisk ønsker å oppleve det. Litt som noen reisevloggere jeg fulgte for noen år siden som hadde som mål å besøke 100 land på to år eller noe sånt. Det ble bare hopping fra sted til sted med noen få dager her og der, og de hadde ikke tid til å faktisk oppleve stedene de reiste til. Det handlet bare om å krysse av nok et land på lista. Noe jeg ikke skjønner vitsen med. Anonymkode: 975e5...df3 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #26 Skrevet 29. april Hadde aldri dratt på så kort ferie til et sted med annen tidssone Anonymkode: e378f...010
test1e Skrevet 29. april #27 Skrevet 29. april Korte hopp i Europa er balsam for sjelen. En langhelg i London eller Roma eller en annen Europeisk storby er bare deilig. Bare det å komme seg bort litt. Men å fly til feks. Thailand på en langhelg njet....
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler den typen reising som omtales i artikkelen til NRK handler mer om å kunne si at man har vært et sted, enn at man faktisk ønsker å oppleve det. Anonymkode: 975e5...df3 Og jeg føler at folk finner på alle slags fantasifulle forklaringer på at andre tenker annerledes enn dem selv. Anonymkode: 92369...197
miagunda Skrevet 29. april #29 Skrevet 29. april (endret) AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 10.21): https://www.nrk.no/nordland/microcation-ny-reisetrend_-flere-korte-turer-gir-storre-glede-gjennom-aret-1.17845122 Hva tenker dere? Er det rekreasjon? Eller er man drevet av tanken på at man skal ha opplevd alt sett alt, vært flest mulig steder og postet på sm? Anonymkode: ef0d2...fc6 Hater å dra noe sted jeg. Ser hvor mye de bryr seg om miljøet da, de som reiser i huet og ræva hele tida 😄 Endret 29. april av miagunda
Pawn Hearts Skrevet 30. april #30 Skrevet 30. april (endret) miagunda skrev (7 timer siden): Hater å dra noe sted jeg. Ser hvor mye de bryr seg om miljøet da, de som reiser i huet og ræva hele tida 😄 Reiser i huet og ræva er svært lite ressurskrevende og går ikke ut over miljøet. Endret 30. april av Pawn Hearts
miagunda Skrevet 30. april #31 Skrevet 30. april Pawn Hearts skrev (9 timer siden): Reiser i huet og ræva er svært lite ressurskrevende og går ikke ut over miljøet. Er vel greit hvis man sykler eller tar beina fatt
AnonymBruker Skrevet 30. april #32 Skrevet 30. april Har hatt utrolig mange slike turer. 1-2 netter i Hong Kong, Tokyo, Singapore, Bangkok, Sydney, Auckland, Miami, San Francisco, Chicago, Houston, Seattle, Mexico City, Buenos Aires, Rio for å nevne noen - and the list goes on. Jeg skjønner ikke de som skal gjøre ALT på en tur, det er jo bare å ta flere turer om man vil tilbake. Flyr alltid business for litt komfort underveis. Anonymkode: a30b8...185
AnonymBruker Skrevet 1. mai #33 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 28.4.2026 den 10.21): https://www.nrk.no/nordland/microcation-ny-reisetrend_-flere-korte-turer-gir-storre-glede-gjennom-aret-1.17845122 Hva tenker dere? Er det rekreasjon? Eller er man drevet av tanken på at man skal ha opplevd alt sett alt, vært flest mulig steder og postet på sm? Anonymkode: ef0d2...fc6 Det spørs. Hvis det er kort reisevei, noen timer, så er det jo som å dra innenlands Norge. Jeg ville lett tatt en langhelg i Spania Anonymkode: 72701...858
AnonymBruker Skrevet 1. mai #34 Skrevet 1. mai Micro-ferie er ikke noe for meg, det er bare stress og mas. Reiser alltid tre eller fire uker til varmere strøk på vinteren, pluss en til to ukes-turer til forskjellige storbyer i løpet av året. Anonymkode: 31668...031
Miss91 Skrevet 1. mai #35 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 29.4.2026 den 21.04): Hadde aldri dratt på så kort ferie til et sted med annen tidssone Anonymkode: e378f...010 Jeg gjorde det før jul, ble positivt overrasket. Det var helt nydelig med et avbrekk☺️
AnonymBruker Skrevet 2. mai #36 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Micro-ferie er ikke noe for meg, det er bare stress og mas. Reiser alltid tre eller fire uker til varmere strøk på vinteren, pluss en til to ukes-turer til forskjellige storbyer i løpet av året. Anonymkode: 31668...031 Men da har du kanskje ikke en jobb hjemme i Norge som forplikter tilstedeværelse? De siste årene har jeg reist på flere kortere ferier, alternativet med en fire ukers sammenhengende er jo at det blir ett år til neste gang. Har oppdaget at det ikke er så langt til Florida, for eksempel. Anonymkode: 3444a...c8c
AnonymBruker Skrevet 2. mai #37 Skrevet 2. mai Så vi kan oppsummere med at de av oss som ikke synes sånne reiser er mas og stress, reiser på sånne turer. Mens de som synes det er stress lar være. Anonymkode: 92369...197 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #38 Skrevet 2. mai For de som allerede er slitne kan man tro at det er lurt å reise bort kortere turer. Men planlegging, inntrykk av selve reisedagen, være på reise/oppleve, inntrykk av hjemreise dag osv kan koste mer enn det smaker. Også er det jo miljøsvineri. Anonymkode: 29136...973 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #39 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For de som allerede er slitne kan man tro at det er lurt å reise bort kortere turer. Men planlegging, inntrykk av selve reisedagen, være på reise/oppleve, inntrykk av hjemreise dag osv kan koste mer enn det smaker. Også er det jo miljøsvineri. Anonymkode: 29136...973 Planlegging er jo halve moroa, elsker det. Reiser på tur for å oppleve, ikke for å bli mindre sliten. Hva mener du med inntrykk av hjemreisedag? Hva miljøet angår så har de fleste jeg kjenner som prioriterer færre og lengre reiser - både barn og bil. Gjerne flere av hver. Anonymkode: 92369...197
AnonymBruker Skrevet 3. mai #40 Skrevet 3. mai Jeg drar heller på flere korte turer enn én lang, jeg er så rastløs så etter noe særlig mer enn fem dager på samme sted begynner jeg å kjede meg. Anonymkode: 426e6...53f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå