Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift tidligere og har barn fra før og for ca ett år siden fikk vi et felles barn. Våre foreldre har enda ikke truffet hverandre( vi har ikke villet ha dåp eller en sånn setting). Er dette veldig unaturlig? Jeg synes ikke det og tenker at mine foreldre egentlig synes at et sånt treff er litt stress, mens samboer synes det er helt krise. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a74fa...9f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har de ikke møtt hverandre ennå?

Anonymkode: ab286...2e9

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan dere bor - hvis alle bor langt unna, er det ikke nødvendigvis så naturlig eller så enkelt å få til, men er det snakk om at alle greit kan komme på besøk en ettermiddag ville det vært selvfølgelig for meg å presentere dem for hverandre. Mine foreldre ville hvertfall ønsket det (moren min tok i sin tid saken i egne hender da hun syntes broren min ikke tok ansvar), og k3g ville syntes det var rart at mine foreldre ikke hadde møtt mitt barns besteforeldre...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Bor alle innen sånn noen lunde avstand fra hverandre, og har både du og mannen et ok forhold til deres egne foreldre?

Hvis nei synes jeg ikke det er så voldsomt rart.

Men hvis dere bor i noen lunde samme område og alle relasjoner er okay, da synes jeg det lyder pussig, ja. Grenser for hvor fort man samler respektive foreldre/svigers, men to sett med besteforeldre med felles barnebarn på rundt ett år som aldri noen gang har møttes - uten at det skyldes reiseavstander? Da hadde jeg lagt til grunn at minst to personer i denne konstellasjonen virkelig ikke tålte trynet på hverandre.

Ikke min sak, altså, og jeg hadde ikke tisket og hvisket. Men jeg er 100% i din samboers «veldig unaturlig»-leir. 

Anonymkode: 1b042...a2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke truffet hverandre? Det synes jeg høres utrolig merkelig ut med mindre noen av de bor på andre siden av jordkloden.

Og når dere har fellesbarn så er det enda merkeligere.

Anonymkode: 40af8...452

AnonymBruker
Skrevet

Hva er årsaken til at de ikke treffes? 

Bor alle i samme by?

Anonymkode: b7a6c...86f

AnonymBruker
Skrevet

jeg syns det er veldig rart. 
Har dere aldri feiret bursdag, invitert på middag etc? 

Anonymkode: 384f6...4ae

• Nyttig 1
Skrevet

Det synes jeg virker veldig rart, er enig med din samboer.

Jeg har vært gift før, mannen min har et barn fra før. Allikevel ingen grunn til at foreldrene våre ikke skal møtes.

Våre foreldre kommer for øvrig svært godt overens, og har blitt gode venner.

Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet styre med.

De får møtes i en naturlig anledning 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt det slik at vi er sammen med min familie og hans familie samtidig. De møtes i konfirmasjon og store dag. Vi har aldri hatt et møte for at de skal "møte" hverandre. For meg er det helt unaturlig. 

Anonymkode: d8620...243

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg syns det er veldig rart. 
Har dere aldri feiret bursdag, invitert på middag etc? 

Anonymkode: 384f6...4ae

Når vi inviterer på middag, inviterer vi gjerne mine foreldre og mine besteforeldre. Det er nok. Når hans foreldre er invitert, kommer de og gjerne en av søsknene hans med partner og barn.

Anonymkode: d8620...243

AnonymBruker
Skrevet

Mine og min manns foreldre bor i forskjellige land, de har aldri møttes og vi har vært sammen i snart 20 år.

Vi giftet oss med kun vitner til stede og har ikke døpt barna, så ingen av de "store samlingene" har funnet sted heller. 

Anonymkode: 7d214...d5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært gift tidligere og har barn fra før og for ca ett år siden fikk vi et felles barn. Våre foreldre har enda ikke truffet hverandre( vi har ikke villet ha dåp eller en sånn setting). Er dette veldig unaturlig? Jeg synes ikke det og tenker at mine foreldre egentlig synes at et sånt treff er litt stress, mens samboer synes det er helt krise. Hva tenker dere? 

Til og med jeg som misliker familie på kryss og tvers til stadighet, synes det er rart med ingen treffpunkter når dere har felles barn. Jeg kutter alle slike ting ned til et minimum, men en gang i året tenker jeg at må til. 

Anonymkode: bd4c5...82f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dine foreldre bor på Bardufoss og hans foreldre på Gjøvik og dere bor i Sogndal, så er det ikke så rart. 

Hvis dere alle bor noenlunde nært, så tenker jeg at det er naturlig at foreldrene deres har møtt hverandre. Vi er ihvertfall vant til å invitere begge sider av familien til ungenes bursdag f.eks. Også særkullsbarn. 

Anonymkode: e1408...3bb

AnonymBruker
Skrevet

Når man er voksen og allerede har barn på hver sin kant, er det helt maturlig å ikke trekke inn hverandres foreldre som om det var første gang man stiftet familie. Det har nok de fleste forståelse for når det får tenkt seg litt om.

Anonymkode: 73cfc...dfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man er voksen og allerede har barn på hver sin kant, er det helt maturlig å ikke trekke inn hverandres foreldre som om det var første gang man stiftet familie. Det har nok de fleste forståelse for når det får tenkt seg litt om.

Anonymkode: 73cfc...dfd

Er nok dette jeg som har vært igjennom denne "balletten" før føler på, jeg synes på en måte at mine veldig voksne foreldre ikke trenger å sosialiseres med hans på en måte.. skjer det naturlig en dag er det noe litt annet tenker jeg, men å lage en setting for å møtes har jeg på en måte kviet meg for av en eller annen grunn.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nok dette jeg som har vært igjennom denne "balletten" før føler på, jeg synes på en måte at mine veldig voksne foreldre ikke trenger å sosialiseres med hans på en måte.. skjer det naturlig en dag er det noe litt annet tenker jeg, men å lage en setting for å møtes har jeg på en måte kviet meg for av en eller annen grunn.. 

Her er du jo inne på det sentrale. Det er noe du kvier deg for her så du har unngått det. For ja, når dere har fått felles barn er det veldig naturlig at de møtes, noe annet er absolutt rart. Men her ligger det åpenbart noe bakenfor så du får kanskje grave litt i det og finne ut hvorfor du ikke vil. 

Anonymkode: 66d45...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Våre familier har heller ikke møtt hverandre.. Vi har barn i barneskolealder, så de har jo felles barnebarn. Alle bor i ulike landsdeler, helseplager osv. Tror ærlig talt ikke de kommer til å møte hverandre heller, i alle fall ikke våre foreldre.

Anonymkode: a1260...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...