AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:30 #1 Skrevet mandag kl. 19:30 Ca hvor mange kCal blir det følgende til sammen? 1 stk God Morgen-yoghurt med ca 30 g ekstra müsli 4 dl kaffe 1 appelsin 3 speilegg 3 strimler bacon 3 tynne, små brødskiver (grovbrød) 1 glass frokostjuice 1 stk Tine Rislunsj 2 Polarbrød (grovt) med salami 2 dl ekspresskakao (lagd fra pose, 1 stk) (Dagens mat for meg. Prøver å gå ned i vekt ved å redusere inntaket av kalorier, og øke treningsmengden.) Anonymkode: 78146...091
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:33 #2 Skrevet mandag kl. 19:33 Dette er jo ting du enkelt kan finne ut av selv ved å se på infoen på det du har spist? Anonymkode: f848f...39d 8 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:35 #3 Skrevet mandag kl. 19:35 Spør chatgpt. Den hjelper meg daglig med akkurat dette. Anonymkode: 2a2a2...7bc 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:37 #4 Skrevet mandag kl. 19:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo ting du enkelt kan finne ut av selv ved å se på infoen på det du har spist? Anonymkode: f848f...39d Sant. Men dette er et forum, altså et kollektiv hivemind, hvor det sitter folk som har regnet ut alt dette fra før, og som gladelig deler kunnskapen sin. Anonymkode: 78146...091
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:38 #5 Skrevet mandag kl. 19:38 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ca hvor mange kCal blir det følgende til sammen? 1 stk God Morgen-yoghurt med ca 30 g ekstra müsli 4 dl kaffe 1 appelsin 3 speilegg 3 strimler bacon 3 tynne, små brødskiver (grovbrød) 1 glass frokostjuice 1 stk Tine Rislunsj 2 Polarbrød (grovt) med salami 2 dl ekspresskakao (lagd fra pose, 1 stk) (Dagens mat for meg. Prøver å gå ned i vekt ved å redusere inntaket av kalorier, og øke treningsmengden.) Anonymkode: 78146...091 Ca 1800-1950 kcal. Anonymkode: efdd0...a57 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:40 #6 Skrevet mandag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spør chatgpt. Den hjelper meg daglig med akkurat dette. Anonymkode: 2a2a2...7bc Kan man virkelig stole på ChatGPT til sånt? En kompis av meg får treningsråd etc av den også, syns det er så merkelig. Anonymkode: f848f...39d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:42 #7 Skrevet mandag kl. 19:42 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan man virkelig stole på ChatGPT til sånt? En kompis av meg får treningsråd etc av den også, syns det er så merkelig. Anonymkode: f848f...39d Ja, jeg sjekker jo Anonymkode: 2a2a2...7bc
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:42 #8 Skrevet mandag kl. 19:42 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ca 1800-1950 kcal. Anonymkode: efdd0...a57 Nei, mye mindre Anonymkode: 2a2a2...7bc
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:18 #9 Skrevet mandag kl. 20:18 Vanskelig å si nøyaktig, men minst 1600 kcal. Kan fort bli mere, for du oppgir ikke hva slags bacon, størrelse på eggene, om du stekte eggene i ekstra fett, hvor mye juice, hvor mange skiver salami per polarbrød osv. Anonymkode: 31b27...2e4 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:20 #10 Skrevet mandag kl. 20:20 Mellom 1500 og 2000… For mye for meg til å gå ned i vekt. Men det kommer an på høyden din. Og vekt og kjønn. Anonymkode: 37855...d77 2
Perelandra Skrevet tirsdag kl. 07:07 #11 Skrevet tirsdag kl. 07:07 Tråden er ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt. Perelandra, mod.
Blått Skrevet tirsdag kl. 07:17 #12 Skrevet tirsdag kl. 07:17 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spør chatgpt. Den hjelper meg daglig med akkurat dette. Anonymkode: 2a2a2...7bc Dette. 😌 Nå spurte jeg den om hva dette er og fikk 1720 kalorier. Den satte opp 180 kalorier for to polarbrød, men de jeg har i fryseren her er 234 kalorier per stykk. Vet ikke hva normalen er 🤔 Endret tirsdag kl. 07:21 av Blått
Blått Skrevet tirsdag kl. 07:19 #13 Skrevet tirsdag kl. 07:19 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan man virkelig stole på ChatGPT til sånt? En kompis av meg får treningsråd etc av den også, syns det er så merkelig. Anonymkode: f848f...39d Man må være litt skeptisk til alle sånne ting. Jeg syns den overdriver en del til tider blant annet med gulost, men det hjalp meg til å bli bevist på ting selv. 😌
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:24 #14 Skrevet tirsdag kl. 07:24 2300 ca. Det er mye sukker og fett i den kosten Anonymkode: 86a0b...542 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:24 #15 Skrevet tirsdag kl. 07:24 Dette er latskap og ikke kunne regne ut dette selv Anonymkode: 11df9...77c 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:35 #16 Skrevet tirsdag kl. 07:35 2071 sier Lifesum jeg veier 78 kilo og skal ha 1350 for å gå ned i vekt Anonymkode: 089e8...60a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:07 #17 Skrevet tirsdag kl. 08:07 Hvis du ønsker å gå ned i vekt, gjør du det jo mye vanskeligere for deg selv med å velge å spise disse tingene. Du kan gjøre vektnedgang mye mer enkelt og behagelig ved å velge mer grønnsaker først og fremst. Og mer protein og sunt fett. Du velger UP og sukkerholdig og salami etc, jeg forstår ikke helt at de kaloriene er verdt det, når du kan spise noe som metter mer for litt mer enn halvparten av kaloriene...? Anonymkode: b2ed5...626 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:23 #18 Skrevet tirsdag kl. 08:23 Som jeg pleier å si til barna mine: yoghurt, müsli, rislunsj, polarbrød, juice og kakao er rent sukker, så det er ikke noe som konsumeres som hverdagsmat her i vårt hus. Som nødmåltid mellom harde treningsøkter - ja, men ikke ellers. Det er ikke mat man går ned i vekt på, altså. Ville gått rett over til grovt brød, grove knekkebrød, ferske grønnsaker og skikkelige middager - ikke bare for å gå ned i vekt, men for å ha en sunn livsstil resten av livet. Slik ultrsprossesert sukkermat hadde jeg ikke orket å leve på... Anonymkode: b92b1...bfc 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:41 #19 Skrevet tirsdag kl. 08:41 Polarbrød er som boller. Ville byttet det ut med et sunnere alternativ. Frøknekkebrød med avokado, hvitost, kyllingpålegg og noe grønt for eksempel. Ville byttet ut sukker yoghurt og sukker musli, med gresk yoghurt naturell. Her kan du ha nøtter, havre, friske eller frosne bær oppi. Litt kanel og litt honning om du liker det. Gresk yoghurt har mer proteiner som du tenger masse av når du trener. Ville byttet ut juicen med ekte frukt, grønnsaker og bær. Ville byttet ut rislunsj med to ruter 85 % sjokolade og/eller litt valnøtter. Ville byttet ut bacon med kylling. (Og grønnsaker) I en pose ekspssokakao er det ofte mye sukker. Rundt 4-5 ts med sukker per kopp. 1 ts sukker er ca. 16 kalorier gange 5. Lag heller din egen kakao. Da har du mer kontroll på sukkerinnhold. Ren kakao og melk, med 1 ts honning som søtning. (1 ts honning er rundt 20-22 kalorier.) 1 ts honning søter mer enn en ts sukker. Det blir ofte flere ts sukker for å oppnå samme smak. Du kan også smelte mørk sjokolade 85 % og blande med melk. Bruk olivenolje, ekte smør og kokosolje som fettkilde. Anonymkode: a6596...275
Benazim Skrevet tirsdag kl. 19:33 #20 Skrevet tirsdag kl. 19:33 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ca hvor mange kCal blir det følgende til sammen? 1 stk God Morgen-yoghurt med ca 30 g ekstra müsli 4 dl kaffe 1 appelsin 3 speilegg 3 strimler bacon 3 tynne, små brødskiver (grovbrød) 1 glass frokostjuice 1 stk Tine Rislunsj 2 Polarbrød (grovt) med salami 2 dl ekspresskakao (lagd fra pose, 1 stk) (Dagens mat for meg. Prøver å gå ned i vekt ved å redusere inntaket av kalorier, og øke treningsmengden.) Anonymkode: 78146...091 Synes ikke dette ser ut som et sunt kosthold. Ville heller fokusert på mat som gir næring, i tillegg til at man blir mett av den: Frukt, grønnsaker og bær, knekkebrød eller surdeigsbrød i stedet for polarbrød og ikke noe ekspresskakao, rislunsj, polarbrød eller annen næringsfattig mat som ikke gir noe særlig til kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå