Stavangerrrr Skrevet i går, 10:38 #21 Skrevet i går, 10:38 solsolsol skrev (Akkurat nå): Tror du barn liker lasagne bedre enn en god gryte? Vi spiser gryte i ulike varianter kjempeofte, føler ikke at det er noe besøksbarn ikke vil ha (mer enn de som er sykt kresne og aldri vil ha noe). Beregn til minst 30, så får dere evt ha rester i fryseren etterpå Og ja, lag nok godt brød ved siden av. Ja jeg tenker at flere av de gjør det. Det er noe de er kjent med, barn elsker pasta. Jobber i barnehage og mange av barna sier at lasagne og taco er favorittmaten.
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #22 Skrevet i går, 10:41 AnonymBruker skrev (På 27.4.2026 den 20.06): Vi skal ha gryte med tilbehør i konfirmasjonen, men jeg er usikker på hvor mange jeg skal beregne til. Vi er totalt 31 personer, men av disse er det 13 barn (5 stk i alderen 3-8 og 8 stk i alderen 12-15) Noen tips? Anonymkode: cfd91...673 Hva er greia med dritkjip mat i konfirmasjon det gjestene gir konfirmanten vanvittige summer i gave? Hva skjedde med festmaten på en sånn stor og flott fest dag? Gjester pynter seg i bunad og får servert gryteretter, pizza og all mulig hverdagsmat.. Herregud.. Anonymkode: fc75c...79f 1
Taffel Skrevet i går, 10:44 #23 Skrevet i går, 10:44 For å svare på det du faktisk spør om, gryterett beregnes med ca 400 g pr pers pluss tilbehør. Jeg ville beregnet til 31 stk og heller hatt rester, det er nervepirrende å lure på om det er nok.
AnonymBruker Skrevet i går, 11:18 #24 Skrevet i går, 11:18 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg ville hatt pølser og brød til barna og ikke inkludert dem i beregning av mengde gryterett. Anonymkode: 9d711...7da Hvorfor det? Hvorfor kan ikke barn spise gryterett???? Anonymkode: c865b...b57 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #25 Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva er greia med dritkjip mat i konfirmasjon det gjestene gir konfirmanten vanvittige summer i gave? Hva skjedde med festmaten på en sånn stor og flott fest dag? Gjester pynter seg i bunad og får servert gryteretter, pizza og all mulig hverdagsmat.. Herregud.. Anonymkode: fc75c...79f Helt enig. Det verste jeg har sett er de som skulle ha "pizza" fra Pizzabakeren. Det er knapt mat. Jeg hadde blitt kjempeskuffa. Det sagt, så er det jo et stort spenn mellom Toro meksikansk gryte og en skikkelig hjemmelaget Boeuf Bourgognon eller Coq au vin. Vi vet jo ikke hva slags gryterett TS planlegger. Anonymkode: c865b...b57
solsolsol Skrevet 2 timer siden #26 Skrevet 2 timer siden Stavangerrrr skrev (22 timer siden): Ja jeg tenker at flere av de gjør det. Det er noe de er kjent med, barn elsker pasta. Jobber i barnehage og mange av barna sier at lasagne og taco er favorittmaten. Ingen av mine liker lasagne (eller er spesielt glad i pasta). Man må vel bare droppe å tenke at "unger" liker en ting. Men gryterett med brød og evt ris og kaker bør vel de fleste klare å overleve noen timer på.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #27 Skrevet 2 timer siden Jeg hadde beregnet mat til 31 personer. Småbarn kan få for seg å spise mye mer enn hva en hadde tenkt. Og tenåringer spiser som voksne. Bedre med for mye enn for lite, tenker jeg. Anonymkode: b0583...e32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå